شناسهٔ خبر: 63403671 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

عنایتی: آماده همکاری با عربستان در حمایت از فلسطین هستیم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به عربستان تأکید کرد که تهران آماده همکاری با ریاض در چارچوب حمایت از ملت فلسطین است.

صاحب‌خبر -

نورنیوز - گروه سیاست: «علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض در گفتگو با الشرق الاوسط تأکید کرد که ایران آماده همکاری با عربستان در راستای حمایت از ملت فلسطین است.

او گفت: ایران از هر ابتکارعمل و اقدام دسته‌جمعی برای ایجاد آتش‌بس در غزه و عدم گسترش دایره جنگ ظالمانه علیه ملت بی‌دفاع فلسطین و جلولگیری از ویرانی و خونریزی و کشتار کودکان حمایت می‌کند.

عنایتی همچنین تأکید کرد که سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران در نشست فوق‌العاده عربی-اسلامی عربستان درخصوص اوضاع غزه مشارکت می‌کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض افزود: ایران با همکاری عربستان و طرف‌های ذی‌ربط و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای آماده ایفای نقش فعال و موثر در اتخاذ موضعی یکپارچه علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین است.

عنایتی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز در نشست سازمان همکاری اسلامی که مدتی پیش در سطح وزرای خارجه در شهر جده عربستان برگزار شد، شرکت کرد و این مسئله در چارچوب نقش تهران در حمایت از مسئله فلسطین است.

بر اساس این گزارش، سفر رئیسی به عربستان اولین سفری او به این کشور پس بازگشت روابط میان دو کشور به‌واسطه پکن به‌شمار می‌رود. برخی منابع دیپلماتیک اعلام کردند که سید ابراهیم رئیسی قصد دارد در حاشیه نشست فوق‌العاده عربی-اسلامی با مقامات عربستان دیدار و رایزنی کند.

رئیس جمهور در آخرین مرحله از اقدامات و پیگیری‌های دیپلماتیک، پنجشنبه در جریان شانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی «اکو» در تاشکند ازبکستان و دیدارهایی که در حاشیه این اجلاس داشت، علاوه بر تأکید بر ضرورت اعمال فشار کشورهای اسلامی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها، بر اهمیت اجرای راهکار مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر قطع روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی به‌عنوان راهکاری بازدارنده تأکید کرد.


ایسنا

نظر شما