شناسهٔ خبر: 63396515 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پرشور‌ها به انتقام می‌اندیشند، آبی‌ها به صدر

روزنامه جوان

حفظ صدرنشینی و گرفتن انتقام تحقیر فصل گذشته، انگیزه‌هایی است که حساسیت تقابل استقلال و تراکتورسازی را بالا می‌برد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: حفظ صدرنشینی و گرفتن انتقام تحقیر فصل گذشته، انگیزه‌هایی است که حساسیت تقابل استقلال و تراکتورسازی را بالا می‌برد.
نتایج دیدار‌های هفته دهم لیگ برتر برای همه تیم‌ها مهم است؛ چه بالانشینان و چه تیم‌های قعرنشین که از حالا برای فرار از سقوط تلاش می‌کنند. استقلال در حالی امروز (۱۶:۲۰) میزبان تراکتورسازی است که به هر سه امتیاز بازی به شدت نیاز دارد. صنعت نفت آبادان نیز به امید فرار از بحران با هوادار می‌جنگد.
تلاش برای بهترین عملکرد
برای تیمی که اول جدول است گرفتن حداکثر امتیاز، به‌ویژه در بازی‌های خانگی اهمیت زیادی دارد. استقلال با دو امتیاز بیشتر از پرسپولیس به صدر تکیه زده و حفظ این جایگاه برای این تیم حائز اهمیت است. از آنجا که دیدار حساس سپاهان – پرسپولیس فردا برگزار می‌شود، آبی‌ها امیدوارند با تحمیل یک شکست دیگر به تراکتورسازان به این هدف برسند. آمار و ارقام نشان می‌دهد میزبان راه پیروزی برای سرخپوشان تبریز را خوب بلد است و در ۵۴ بازی گذشته، ۲۶ پیروزی سهم استقلال بوده، درحالی‌که تراکتورسازی فقط ۱۴ بار طعم برد مقابل آبی‌ها را چشیده است.
شاگردان جواد نکونام در این فصل حواشی زیادی داشتند و هنوز هم بحث قرارداد‌های مشکل‌دارشان وجود دارد. بااین‌وجود این تیم در تمام بازی‌های خانگی پیروز بوده و برای حفظ این رکورد چاره‌ای جز غلبه بر تراکتورسازی ندارد. آبی‌ها این فرصت را داشتند که در بازی قبلی اختلاف‌شان با پرسپولیس را زیاد کنند، اما توقف برابر شمس‌آذر این اجازه را به آن‌ها نداد. آرامش نسبی در اردوگاه استقلال جریان دارد و اخراج ارسلان مطهری نیز تکذیب شده است. ضمن اینکه این تیم فصل گذشته بعد از باخت در بازی رفت، دو بار تراکتورسازی را شکست داد؛ پیروزی ۲ بر صفر در جام‌حذفی و برد ۷ بر یک در بازی برگشت لیگ.
نکونام، سرمربی استقلال در کنفرانس خبری از سختی رویارویی با تراکتورسازی گفت: «بازی سختی مقابل تیم خوب تراکتور داریم. شرایط بازی برای هر دو تیم سخت است. این تیم مربی خوب و تیم باکیفیتی دارد. مثل همه بازی‌ها با تمرکز بالا سعی می‌کنیم کیفیت خوبی از خود به نمایش بگذاریم و با تمرکز بالا به موفقیت برسیم. از روز اول خواسته ما مشخص بود. شکل کار، برنامه و خواسته تیم و باشگاه با توجه به مشکلات سقف قرارداد، جذب بازیکن و سایر مشکلات متعدد مشخص بود. الان هم اگر ما صدرنشین لیگ هستیم، ابتدای بازی‌هاست و هنوز بازی‌های زیادی مانده است. با‌وجود‌این تلاش کردیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. باز هم تکرار می‌کنم فقط تلاش می‌کنیم به‌خاطر هواداران و باشگاه بزرگ استقلال بهترین عملکرد را داشته باشیم. این وظیفه ماست. طبق صحبتی که در ابتدای فصل همه کارشناسان داشتند، استقلال امسال شرایط خوبی ندارد، اما بازیکنان فقط به‌خاطر شخصیت بزرگ، غیرت و عشقی که به باشگاه استقلال دارند این شرایط خوب را فراهم کردند.»
نگرانی خمس
ریکاردو آلوز غایب بزرگ تراکتورسازی است. تی‌تی‌ها در شرایطی به تهران آمده‌اند که بازیکن برزیلی به‌خاطر محرومیت در این بازی حساس نمی‌تواند به میدان برود و این یکی از دغدغه‌های پاکو خمس است. آخرین باری که پرشور‌ها توانستند استقلال را در آزادی ببرند به هفت سال پیش و لیگ شانزدهم برمی‌گردد. دیداری که ۲ بر یک به سود تراکتورسازی تمام شد. بعد از آن قرمز‌های تبریز نه‌تن‌ها نتوانستند استقلال را شکست دهند، بلکه ۷ بر یک به این تیم باختند تا سنگین‌ترین شکست‌شان ثبت شود. علاوه بر انگیزه انتقام گرفتن و شکستن طلسم ناکامی، تراکتور ۱۵ امتیازی در صورت موفقیت در بازی امروز می‌تواند از رده چهارم بالاتر بیاید. تیم خمس در حالی به میدان می‌رود که بعد از دو باخت متوالی موفق شد نساجی را با سه گل ببرد و با برد به تهران سفر کند. حسین پورحمیدی، محمد نادری و امیرحسین حسین‌زاده بازیکنانی هستند که سابقه حضور در استقلال را دارند.
سرمربی تراکتورسازی نسبت به سوت‌های مشکوک نگران است. خمس در کنفرانس خبری روی این نکته تأکید کرد: «این هفته همه چیز از جمله تلاش بازیکنان در تمرینات، بسیار خوب و منظم بود و آماده بازی با استقلال هستیم. استقلال تیم خوبی است و با توجه به توانایی‌هایش اکنون در صدر جدول قرار دارد. دیدار سختی داریم، ولی فکر می‌کنم دو تیم با تمامی ظرفیت بازی کنند و شاهد بازی خوبی خواهیم بود. امیدوارم روند بازی به شکلی باشد که اتفاقات خارج از زمین، نتیجه را مشخص نکند و همه چیز در چارچوب ورزش پیش برود. اگر بازی از نظر داوری مشکل نداشته باشد و سوت‌های مشکوک‌زده نشود، برنده می‌شویم. همراهی هواداران در تمامی بازی‌ها اتفاق خوشحال‌کننده‌ای است و حمایت آنان برایمان بسیار حائز اهمیت است. من از هوادارانمان تشکر می‌کنم، مطمئناً آن‌ها به ما کمک می‌کنند.»
نفت آبادان – هوادار (۱۵:۴۰)
نزدیک بودن امتیاز‌ها در پایین جدول حساسیت این بازی را افزایش داده است. صنعت نفت از هشت بازی خود فقط هفت امتیاز اندوخته و جایگاهی بهتر از سیزدهمی ندارد. تیم عبدالله ویسی در این فصل فقط یک‌بار به پیروزی رسیده و آن هم مقابل فولاد بوده است. نفتی‌ها بعد از دو باخت سنگین به سپاهان و نساجی، سه تساوی متوالی برابر ملوان، استقلال خوزستان و پرسپولیس کسب کرده‌اند. تیم هوادار هم با محمود فکری عملکرد ضعیفی داشته است. هوادار هم هفت امتیازی است، اما رده یازدهم را در اختیار دارد. این تیم نیز بعد از دو تساوی پی‌درپی روی امتیاز بازی با نفت حساب کرده است. نتیجه این دیدار برای چند تیم پایین جدولی نیز مهم است. هم نفت و هم هوادار اگر پیروز شوند، می‌توانند چند پله در جدول صعود کنند، اما تقسیم امتیاز‌ها به سود دیگر تیم‌ها تمام می‌شود.

نظر شما