شناسهٔ خبر: 63375870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار:

مهاجرپذیری ساوه، ضرورت تامین زیرساخت‌ها را دوچندان کرده است

علی فرقانی

معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: رشد بالای نرخ جمعیت و مواجه شدن این شهرستان با پدیده مهاجرپذیری، ضرورت تامین زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه ارتباطات را دوچندان کرده است.

صاحب‌خبر -

مهدی الیاسی پنجشنبه ۱۸ آبان‌ماه در آیین افتتاح پروژه فیبر نوری FTHH منازل و کسب و کارهای ساوه که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، اظهار کرد: ساوه دارای مزیت صنعتی و کشاورزی است و بخش اعظمی از نیاز کشور و دنیا به انواع تولیدات را تامین می‌کند.

وی در ادامه گفت: مزیت‌های ساوه و بازار کار مناسب در این شهرستان موجب شده است که با پدیده مهاجرپذیری مواجه شود و براین اساس تامین زیرساخت، نیاز جدی شهرستان است.

فرماندار ساوه افزود: ارتباطات، زیرساخت بسیار مهم این شهرستان است و برای توسعه این زیرساخت طرح  فیبرنوری در حوزه شهری و روستایی انجام شده و کل شهرستان تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار گرفته است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: افزون بر ۴۳۰ روستا در ساوه و زرندیه وجود دارد و خوشبختانه بیشتر این روستاها از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

حجت‌الاسلام محمد سبزی خواستار پوشش کامل اینترنت در تمامی روستاهای شهرستان های ساوه و زرندیه و نیز ارتقای کیفیت آن شد.

رییس هیات مدیره شاتل نیز گفت: در دولت سیزدهم اقدامات بسیاری در حوزه ارتباطات صورت گرفته است.

محمدحسن شانه‌ساززاده افزود: براساس برآورد صورت گرفته برای ۶۷ هزار خانوار ساوجی، ۱۲۰ کیلومتر شبکه، حفاری و اجرا شده است که تاکنون بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته و توسط شرکت شاتل اجرایی شده است. با برخورداری از این طرح، سرعت اینترنت از ۱۰ مگابیت به ۸۰۰ مگابیت افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در سرویس سال اول برای بهره برداران صرفا هزینه نصب و مودم دریافت می‌شود و در ادامه با تعرفه بسیار پایین خدمات اینترنت ارائه می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما