شناسهٔ خبر: 63354304 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سی و سومین روز عملیات طوفان الاقصی

صاحب‌خبر -
سی و سومین روز عملیات طوفان الاقصی
خبرگزاری آریا - سی و سومین روز عملیات طوفان الاقصی در حالی آغاز شده است که رژیم صهیونیستی به رغم کشتار بیش از 10300 فلسطینی همچنان به بمباران جنون آمیز غزه ادامه می دهد به طوری که شب گذشته و بامداد امروز 250 نقطه را بمباران کرد.
وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر روز گذشته(سه شنبه) آخرین آمار شهدا و مجروحان را اعلام و از شهادت 10328 نفر از جمله 4237 کودک از ابتدای جنگ تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون خبر داد.
تداوم بمباران فجیع غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در برابر دیدگان جهانیان در حالی است که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان درصدد تصویب قطعنامه هایی در حمایت بیشتر از این رژیم برآمده ند.
نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند.
رژیم صهیونیستی به دنبال این شکست، از روز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها و آمبولانس ها و استفاده از سلاح های ممنوعه از جمله بمب های حاوی فسفر سفید مشغول است.
در همین حال بنابر اعلام سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ تا این لحظه 348 نظامی و افسر ارتش، 59 نیروی پلیس و 10 نفر از نیروهای سازمان اطلاعات این رژیم در درگیری‌ها با مقاومت فلسطین کشته شده اند.
منابع خبری می گویند شمار کشته ها و زخمی های نظامیان صهیونیست به علت سانسور و سیاست قطره چکانی اخبار تلفات این رژیم، بیش از اعداد و ارقام اعلام شده از سوی مقامات صهیونیست است.

07:25| بازداشت دو خبرنگار دیگر در کرانه باختری
نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز (چهارشنبه) به شهر الخلیل یورش برده و عامر ابو عرفه و محمد الاطرش دو خبرنگار فلسطینی را بازداشت کردند.
بدین گونه شمار خبرنگارانی که در کمتر از یک ماه گذشته در کرانه باختری اسیر شدند، به 24 نفر افزایش یافت.
07:22| شلیک گسترده منور بر فراز بیمارستان شفا در غزه
منور07:18| حملات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها به نوار غزه و بمباران بیش از 250 نقطه در طی شب گذشته و بامداد امروز
07:15| آریه درعی رهبر حزب شاس: حماس را دست کم گرفتیم و فکر می‌کردیم به زندگی دنیوی راضی شدند.
07:07| برخی منابع اعلام کردند که مقاومت فلسطین موفق شده یک قایق جنگی ارتش رژیم صهیونیستی را در ساحل منطقه الشاطئ منفجر کند.
07:04 |خبرنگار الجزیره: با توجه به شدت بمباران‌ها و شلیک منورها، به نظر می‌رسد که یک حادثه میدانی برای نیروهای اسرائیلی در غزه اتفاق افتاده است.
07:01 |کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد یکی از کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه‌اش در شهر غزه هدف تیراندازی نظامیان اسرائیلی قرار گرفت که بر اثر این حمله راننده زخمی شد و دو کامیون نیز خسارت دیدند.
07:01 | بمباران شدید غزه طی شب گذشته از سوی جنگنده‌های اسرائیلی

نظر شما