شناسهٔ خبر: 63346839 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

ورزشگاه جدید تهران را چینی‌ها می‌سازند

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به ساخت ورزشگاه جدید تهران توسط چینی‌ها، درباره روند عقد قرارداد این ورزشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، محسن منصوری در بازگشت از چین در خصوص ساخت ورزشگاه جدید تهران گفت: چین علاوه بر اینکه یک صادرکننده بزرگ است، یک واردکننده بزرگ هم هست و از این بابت برای ایران ارزشمند است.

وی افزود: بخش زیادی از توافقات بین ایران و چین در مسیر اجراست. جای خالی یک ورزشگاه جامع ملی در تهران احساس می شود.

منصوری ادامه داد: تاکید ما در پروژه وزرشگاه جدید تهران روی توان داخلی است، اما به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد بخشی از کار را با شرکت‌های چینی پیش می‌بریم و در مسیر کار نیز از توان داخلی نیز استفاده می‌کنیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پایان خاطر نشان کرد: حضور مسئولان عالی رتبه دو کشور در رویدادهایی مثل نمایشگاه بین‌المللی واردات چین، پیشرفت کار را سرعت می‌بخشد.

منبع: ایسنا

امضای تفاهم‌نامه ایران و چین برای طراحی و ساخت مجموعه ورزشی جدید در تهران

جلسه کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با مدیرعامل شرکت چینی IPPR در ساختمان مرکزی وزارت ورزش برگزار شد.

در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ایران و شرکت IPPR در زمینه مشاوره در طراحی و ساخت مجموعه ورزشی و فرهنگی در تهران به امضای طرف‌های ایرانی و چینی رسید و مهیار عسگریان مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، این تفاهم‌نامه را امضا کرد.

دو ماه قبل و در روز 20 شهریور ماه بود که آیت‌الله رئیسی در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران، دستور داد «ورزشگاه آبرومند و در شأن و منزلت قهرمانان ملی» در تهران احداث شود. حالا با امضای تفاهم‌نامه میان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و شرکت IPPR، این کار وارد مرحله جدیدتری شد.

مطالعه بیشتر: فوری/ اردبیل لرزید

منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما