شناسهٔ خبر: 63334567 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سی و دومین روز عملیات طوفان الاقصی

هر ساعت ۵ کودک در غزه جان می‌دهد / شهدای غزه به ۱۰۳۲۸ تن رسید

زهرا موسوی

در سی و دومین روز از جنگ غزه بنیامین نتانیاهو و آمریکایی‌ها می‌گویند در حال بحث بر سر امکان دستیابی به آتش‌بس بشردوستانه یا توقف تاکتیکی در جنگ جاری در غزه هستند، در عین حال جنگ را طولانی می‌دانند. مقاومت فلسطین نیز به هدف قرار دادن عمق اراضی اشغالی با حملات موشکی و مقابله با تهاجمات نیروی زمینی اشغالگران ادامه داده و مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از ۷ اکتبر تا کنون به ۱۰۳۲۸ تن رسیده  که  ۴,۲۳۷ آنان کودک و  ۲,۷۱۹ تن آنها زن هستند .

کاظم ابو خلف سخنگوی آژانس امدادرسانی و کاریابی پناهندگان فلسطینی(اونروا) گفت که ۷۰ درصد از ساکنان نوار غزه آواره شدند. ابوخلف افزود:  نزدیک به ۷۰۰هزار نفر از آوارگان در ساختمان‌های وابسته به اونروا در غزه ساکن شده‌اند. وی تأکید کرد که باید آتش بس برقرار شود تا بتوانیم  میزان خسارتها و نیازهای بسیار زیاد در نوار غزه را تخمین بزنیم.

هر ساعت ۵ کودک در غزه جان می‌دهد / شهدای غزه به ۱۰۳۲۸ تن رسید

بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت فلسطین، روزانه حدود ۱۶۰ کودک در غزه کشته می‌شوند.

بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیش از ۴۰ درصد از ۷۰۲۸ فلسطینی کشته شده در حملات اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون کودک بوده‌اند که نشان می دهد هر ساعت حدود پنج کودک در غزه کشته می‌شوند. سازمان غیردولتی نجات کودکان که مستقر در بریتانیا است فاش کرد که تعداد افراد زیر سن قانونی در فلسطین تنها در سه هفته گذشته از تعداد کشته‌شدگان درگیری‌ها در سراسر جهان در سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بیشتر است.

بیش از ۲۸۰۰ تن در غزه زیر آوار هستند

وزارت داخلی دولت غزه می‌گوید نزدیک به ۹۰۰ هزار فلسطینی هنوز در شهر غزه در شمال غزه هستند. آنچه در رسانه‌ها در مورد قتل عام و جنایات اسرائیل ارائه می‌شود، تنها درصد کمی از واقعیت را نشان می دهد. تمامی نانوایی ها در استان‌های غزه و شمال غزه به دلیل هدف‌گیری سیستماتیک کار خود را متوقف کردند که فاجعه‌ای جدی را نشان می‌دهد. کمبود آب آشامیدنی در استان های غزه و شمال غزه ساکنان را مجبور به نوشیدن آب آلوده کرده است. حدود ۹۰۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه پس از توقف نانوایی ها و قطعی آب آشامیدنی با فاجعه مواجه هستند. از زمان آغاز تجاوز، هیچ کمکی به مردم ما در استان های غزه و شمال غزه نرسیده است. بیش از ۲۸۰۰ نفر در نوار غزه همچنان زیر آوار هستند.

هر ساعت ۵ کودک در غزه جان می‌دهد / شهدای غزه به ۱۰۳۲۸ تن رسید

برنامه جهانی غذا نیز اعلام کرد: مواد غذایی موجود در غزه به نقطه بحرانی رسیده و رو به اتمام است و ما خواستار ورود فوری کمک ها هستیم.

این در حالی است که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته است: ما روزهای زیادی برای نبرد در پیش داریم و این جنگی متفاوت از آنچه می دانستیم است... و زمان می‌برد.

با گذشت بیش از یک ماه از آغاز جنگ در فلسطین اشغالی و آغاز بمباران شدید نوار غزه و ۱۱ روز پس از آغاز تهاجمات زمینی و اعلام اشغالگران مبنی بر گسترش عملیات زمینی خود در غزه، نیروهای رژیم صهیونیستی هنوز قادر به هجوم به مناطق شهری در بخش شمالی نوار غزه نیستند و در مجموع پس از دریافت ضربات شدید از سوی رزمندگان مقاومت در جبهه‌های مختلف نبرد در مرزهای تهاجمات خود در مناطق باز توقف کرده‌اند.

نیروهای اشغالگر از چندین منطقه که قصد نفوذ با خودروهای زرهی و تانک را داشتند، به ویژه در شرق و جنوب محله زیتون، در حومه شمالی اردوگاه الشاطی و در شرق بیت حانون عقب نشینی کردند.

انهدام ۳ تانک صهیونیست‌ها توسط القسام/ بمباران ساختمان شهرداری غزه، بیمارستان‌ها و مساجد

پس از اینکه اشغالگران در روزهای گذشته از پیشروی زمینی خود در حومه برخی مناطق شهری فیلمبرداری کردند، نتوانستند صحنه‌های دیگری را ظرف ۲۴ ساعت درباره یورش‌های جدید به محله‌های مسکونی بیت حانون، بیت لاهیا یا حومه شرقی و غربی غزه منتشر کنند. نیروهای اشغالگر برای استقرار خود در مناطق باز که در روزهای اول تهاجم زمینی تحت کنترل گرفتند، بازگشتند.

این مساله ادعای دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی را رد می‌کند که شامگاه دوشنبه گفت که نیروهای ارتش اشغالگر از چند ساعت گذشته در عمق شهر غزه برای تعمیق فشار بر این شهر دست به عملیات گسترده زده‌اند.

هاگاری مدعی شد، نیروهای صهیونیست در حال پیشروی در نوار غزه هستند. او افزود، ارتش به هر ساختار نظامی که توسط جنبش حماس ایجاد شود خواهد رسید.

اظهارات هاگاری پس از آن بیان شد که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شامگاه دوشنبه، دیگر طرح‌های عملیاتی مربوط به شهر غزه و شمال آن را تایید کرده است.

شامگاه دوشنبه، اشغالگران اعلام کردند با وجود محدودیت‌های رسانه‌ای شدید و سانسور اعمال شده بر رسانه‌های اشغالگر درباره آمار تلفات نبرد، ۳۵ سرباز در نبردهای غزه کشته شده‌اند. ارتش تنها اعداد را به رسانه‌ها اعلام می‌کند.

گزارش‌های عبری حاکی از آن است که علاوه بر کشته شدگان، تعداد سربازان مجروح در نبردها با درجات مختلف جراحت از جمله سوختگی، ترکش، جراحات مستقیم در اثر گلوله باران و هدف قرار دادن سلاح‌های ضد تانک و مواد منفجره از ۳۵۰ سرباز فراتر رفته است. بیش از ۱۵۰ نفر از آنها به دلیل سختی کار با هلیکوپتر از میدان نبرد خارج شدند و انتقال آنها از طریق زمینی معادل خروج نیمی از گردان پیاده از جنگ است.

با توجه به سختی تهاجم به محورهای قبلی، رهبری ارتش اشغالگر به دنبال ایجاد محورهای فرعی جدید به ویژه در العطاطره در محور غربی به سمت شمال برای دور زدن مجموعه اردوگاه الشاطی و محله الکرامه است.

هر ساعت ۵ کودک در غزه جان می‌دهد / شهدای غزه به ۱۰۳۲۸ تن رسید

در این راستا رسانه‌های فلسطینی همچنین جبهه شمال غرب غزه را داغ توصیف و اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت و نیروهای اشغالگر در شمال غرب شهر غزه درگرفت. رسانه‌های فلسطینی در عین حال می‌گویند که حملات توپخانه‌ای اشغالگران مناطق السودانیه در شمال غرب شهر غزه را هدف قرار داد، در حالی که هواپیماهای اشغالگر امتداد خیابان الرشید مقابل منطقه تل الهوا در غرب غزه را بمباران شدید کردند.

خبرنگار المیادین همچنین گزارش داد، محور شمال غرب غزه به ویژه النصیرات و الزوایده شاهد درگیری‌های شدید بین مقاومت و نیروهای اشغالگر است.

همچنین طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی، درگیری‌های شدیدی در اطراف اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه رخ داده است.

هر ساعت ۵ کودک در غزه جان می‌دهد / شهدای غزه به ۱۰۳۲۸ تن رسید

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد، سه تانک، نفربر و بولدوزر صهیونیستی را در ورودهای اردوگاه الشاطی با گلوله‌های راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد. این گردان‌ها همچنین افزود: دو تانک دیگر صهیونیست‌ها را در ورودی الشاطی با همین راکت‌ها منهدم کرد. القسام در عین حال تاکید کرد: جمعیت سربازان دشمن که در حال نفوذ به غزه بودند را با خمپاره‌های سنگین هدف قرار داد.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اظهار داشت: مقر مفتاحیم اشغالگران را با حملات موشکی هدف قرار دادیم.

گردان‌های مجاهدین نیز اعلام کرد، شهرک سدیروت را با موشک هدف قرار داد.

۴۹ خبرنگار از آغاز تجاوز به غزه به شهادت رسیده‌اند

رادیو الاقصی از شهادت یحیی ابومنیع روزنامه نگار فلسطینی در جریان حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر غزه خبر داد.

همچنین الجزیره گزارش داد، محمد ابو حصیره خبرنگار خبرگزاری وفای فلسطین به همراه ۴۲ تن از اعضای خانواده‌اش در بمباران منزلشان در غرب غزه به شهادت رسید. به این ترتیب دفتر رسانه دولتی غزه اعلام کرد که تعداد شهدای خبرنگار از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه به ۴۹ تن رسیده است.

ادامه تجاوزات به غزه

بیش از ۴۰ نفر در نتیجه هدف قرار دادن خانه‌ خانواده الاسطل در مرکز شهر خان یونس در جنوب نوار غزه، شهید و مجروح شده و به بیمارستان ناصر منتقل شدند. خبرنگار الجزیره می‌گوید، در بمباران رژیم صهیونیستی علیه منزلی در اردوگاه بشیت در رفح سه کودک شهید شدند. خبرنگار المیادین نیز گفت: در بمبارا خانه‌ای در غرب النصیرات در مرکز غزه پنج تن شهید شدند.

همچنین وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: اشغالگران از اداره بیمارستان کودکان رنتیسی خواستند آن را تخلیه کنند زیرا قصد دارند آن را بمباران کنند.

وزارت بهداشت غزه تصریح کرد: زندگی ۷۰ کودک در بیمارستان رنتیسی بعد از تهدید اشغالگران در خطر است. ما منتظر مداخله بین‌المللی برای بازداشتن اشغالگران از این تهدیدشان مبنی بر بمباران بیمارستان الرنتیسی هستیم.

اشغالگران صهیونیست امروز مسجد صلاح الدین در محله الزیتون را بمباران و تخریب کردند. هواپیماهای شناسایی ارتش اشغالگر در ادامه تجاوزات خود ساختمان شهرداری غزه را هدف حمله موشکی قرار دادند. همچنین در بمباران هواپیماهای اشغالگر بر سر گروهی از شهروندان در عزبت عبد ربه در شمال نوار غزه تعدادی زخمی شدند. هواپیماهای جنگی اشغالگران اطراف بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه و نیز یک آپارتمان مسکونی در شیخ زاید در شمال غزه را هدف قرار دادند.

همچنین رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که اجساد ۱۰ شهید بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای را در منطقه معن در شرق خان یونس هدف قرار داد، به بیمارستان اروپایی منتقل شد.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در حملات رژیم صهیونیستی که اطراف بیمارستان کمال عدوان و بیمارستان قدس در نوار غراه را هدف قرار داد، دو فلسطینی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

اوایل شب گذشته نیروهای اشغالگر حملاتی را به اطراف بیمارستان القدس در منطقه تل الهوا انجام دادند. جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان القدس، حدود ۵۰ متری درب ورودی بیمارستان را با دو موشک هدف قرار دادند.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که در حملات اشغالگران به منازل مسکونی در شمال نوار غزه دو نفر شهید و تعدادی زخمی شدند. این خبرنگار اظهار داشت که حملات شدید اشغالگران منازل مسکونی و یک فروشگاه گیاهان دارویی را در مناطق مختلف نوار غزه هدف قرار دادند. تصاویر کار گروه‌های امدادی را نشان می‌دهند که اجساد شهدا را از زیر آوار منازل بیرون کشیده و مجروحان را به بیمارستان‌ها منتقل می‌کنند.

خبرنگار المیادین در ادامه گفت: اشغالگران حملات گسترده به جنوب و غرب غزه انجام دادند تا زمینه پوشش نیروهای در حال نفوذ را فراهم کنند. نیروهای مقاومت نیز در محور تل الهوا وارد درگیری شدید با اشغالگران شده‌اند.

به گفته این خبرنگار، صهیونیست‌ها دو موشک شلیک کردند و مرکز پلیس القراره را هدف قرار دادند و اخباری از تعدادی زخمی در مدرسه‌ مجاور مرکز پلیس منتشر شده‌ است. در این منطقه منزل خانواده نوفل بمباران شد.

رسانه‌های عبری نیز مدعی هستند، ارتش اشغالگر در نزدیکی بیمارستان الشفا حضور دارد و بر هزاران غیرنظامی فشار می‌آورد آنجا را تخلیه کنند.

خبرگزاری شهاب نیز گزارش داد، قایق‌های اشغالگران اردوگاه الشاطی و اطراف منطقه بندر غربی شهر غزه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند. اشغالگران همچنین منزل خانواده عبد العال در اطراف مسجد مجمع اسلامی در محله الصبره را بمباران کردند.

همچنین ۱۴ شهروند در حملات اشغالگران که چندین نقطه را در شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند، شهید شدند. خبرنگار المیادین می‌گوید، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خانه در نزدیکی مراکز تجاری در رفح را بمباران کردند.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر مراکز پلیس در نزدیکی میدان پاسپورت و دو خانه در محله الجینه را بمباران کردند.

سخنگوی صلیب سرخ در غزه به الجزیره گفت، کامیون‌هایی که از یک ماه پیش وارد غزه شده‌اند معادل کامیون‌هایی هستند که تنها در یک روز وارد غزه می‌شد.

این سخنگو افزود: جهان نباید در قبال شکست در اعطای گذرگاه‌های امن به کادر انسانی کوتاه بیاید.

این سخنگو ادامه داد: هیچ توجیهی برای بمباران بیمارستان‌ها وجود ندارد و باید از غیرنظامیان، کادر درمان و زخمی‌ها محافظت شود.

از طرفی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین تأکید کرد که «سیستم بهداشتی فروپاشیده غزه به طور کامل قادر به نجات جان مجروحان و بیماران نیست». این وزارتخانه خواستار ایجاد کریدور انسان دوستانه ایمن و فوری برای ورود تجهیزات پزشکی و سوخت و خروج مجروحان شد.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین خواستار تامین غذا و سایر نیازهای زندگی برای کادر پزشکی شاغل در بیمارستان‌ها شد.

سازمان جهانی بهداشت: اسرائیل ۲۲۹ حمله به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در غزه انجام داده‌است

داده‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که اشغالگران از زمان آغاز تجاوز به نوار غزه در هفت اکتبر، ۲۲۹ حمله به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی انجام داده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت این سازمان تا شش نوامبر، این حملات منجر به شهادت ۵۰۹ فلسطینی از جمله شهروندان، بیماران و کادر پزشکی و مجروح شدن ۴۴۷ نفر دیگر شد.

هر ساعت ۵ کودک در غزه جان می‌دهد / شهدای غزه به ۱۰۳۲۸ تن رسید

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: بیش از ۱۶۰ کارمند بهداشت در جریان انجام وظایف‌شان کشته شده‌اند.

سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید: اشغالگران اجازه انتقال برخی تجهیزات پزشکی را به غزه نمی‌دهند.

این نهاد افزود: آتش‌بس تنها راه تضمین کننده پاسخ‌گویی انسانی به بحران غزه است.

یک گروه اندونزیایی استفاده حماس از بیمارستانی که در غزه ساخته است را تکذیب کرد

یک گروه داوطلب که بیمارستان اندونزی را در غزه ساخته بود، اتهام ارتش اشغالگر مبنی بر استفاده جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از امکانات آن برای انجام حملات را رد کرد.

این در واکنش به ادعای ارتش اشغالگر بود که حماس را به استفاده از بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان اصلی الشفا، همچنین بیمارستان شیخ حمد ساخته شده با بودجه قطر و بیمارستان ساخته شده توسط گروه‌هایی از اندونزی به عنوان پوششی برای محافظت از عملیات زیرزمینی خود متهم کرد.

سربینی عبدل مراد، رئیس گروه داوطلب MER-C که هزینه مالی تأسیس بیمارستان اندونزی را تأمین کرده، گفت: «ما این بیمارستان را برای کمک به دیگران بر اساس نیازهای مردم غزه ساختیم.»

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه: ۷۰ درصد از جمعیت نوار غزه به اجبار آواره شده‌اند

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه صبح سه شنبه اعلام کرد که ۷۰ درصد از جمعیت نوار غزه به اجبار از خانه‌های خود آواره شده‌اند. این دفتر در یک بیانیه مطبوعاتی تحت عنوان «ارقام و آمار ترسناک بشردوستانه» گفت که از ۲.۳ میلیون نفر، میزان هفتاد درصد به دلیل بمباران و حملات به زور از خانه‌های خود آواره شده‌اند. این دفتر افزود: حدود ۲ درصد از کل جمعیت نوار غزه چه شهید و چه مجروح قربانی مستقیم این تجاوز شده‌اند.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه گفت: بیش از ۲۵۰ تهاجم توسط هواپیماهای اشغالگر شب گذشته رخ داد که به چندین کشتار در راس آن کشتار خانواده الاسطل انجامید.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه اعلام کرد که بیمارستان‌های نوار غزه از آغاز تجاوزات به طور متوسط ​​در هر دقیقه یک مجروح و در هر ساعت ۱۵ شهید پذیرش کرده‌اند. میانگین تعداد شهدا در بین کودکان نیز شش نفر در ساعت و در بین دختران پنج نفر در ساعت است.

آژیر خطر در غلاف غزه و عسقلان به صدا درآمد

ارتش اشغالگر اعلام کرد که آژیرهای خطر در غلاف غزه و عسقلان به صدا درآمد.

پنتاگون: هزاران غیرنظامی در غزه کشته شده‌اند

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اذعان کرد که تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی در نتیجه بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی که از هفت اکتبر آغاز شد، کشته شده‌اند.

به نقل از روزنامه عبری «جروزالم پست»، پت رایدر، سخنگوی پنتاگون دوشنبه در اظهاراتی به خبرنگاران بدون اشاره به تعدادی مشخص گفت که «هزاران غیرنظامی در جریان جنگ در نوار غزه کشته شده‌اند».

رسانه‌های عبری نیز از شلیک ۸۵۰۰ موشک به اراضی اشغالی از آغاز جنگ خبر دادند. از سوی دیگر، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در بازدید از اسکادران جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ «ادیر» به عملیات‌های پس از حمله غافلگیرانه در هفت اکتبر اشاره کرد و گفت: قادریم به نقطه در خاورمیانه دست یابیم. او مدعی شد خسارات زیادی به حماس وارد کرده‌اند.

نتانیاهو: «مکث‌های تاکتیکی کوچک» در جنگ غزه را بررسی می‌کنیم

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه آمریکایی ای بی سی نیوز وقتی از او پرسیده شد پس از پایان جنگ چه کسی باید غزه را اداره کند؟ با اشاره به حمله بزرگ مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی در هفت اکتبر گفت: من معتقدم که اسرائیل مسؤولیت امنیتی همه جانبه این باریکه را برای مدت نامعلومی بر عهده خواهد داشت، زیرا ما دیدیم که وقتی این مسؤولیت امنیتی را برعهده نگیریم چه اتفاقی می‌افتد.

نتانیاهو گفت، تل‌آویو آنچه را او «مکث‌های تاکتیکی کوچک» در جنگ غزه برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه یا اجازه خروج اسیران تحت بازداشت جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خواند، در نظر خواهد گرفت.

افزایش درخواست‌های بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس در غزه

نماینده چین در شورای امنیت تاکید کرد که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد یک بحران انسانی است و نماینده فرانسه خواستار یک آتش‌بس انسانی فوری و پایدار شد.

ژانگ جون، نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد، با تایید اظهارات قبلی دبیرکل سازمان ملل درباره اینکه گفته بود «غزه به قبرستان کودکان تبدیل شده است.» اظهار داشت: «رویدادهایی که در غزه رخ می‌دهند، مانند آنچه در جبالیا رخ داد، یک بحران انسانی بزرگ است.»

ژانگ جون از شورای امنیت خواست تا قطعنامه قاطعانه‌ای را تصویب کند که به وضعیت انسانی در نوار غزه می‌پردازد و آن را ضروری دانست.

نماینده چین در شورای امنیت بر ضرورت آتش‌بس فوری برای اهداف بشردوستانه تاکید کرد و همچنین خواستار تسهیل در ارسال بدون مانع کمک‌ها به غیرنظامیان در نوار غزه از جمله غذا، آب، دارو و سوخت در سطح کافی شد.

نیکلاس دی ریویر، نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد نیز خواستار آتش‌بس فوری و پایدار بشردوستانه در نوار غزه شد و دسترسی ایمن به کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد.

گوترش: کابوس غزه فرای یک بحران انسانی است

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره خاورمیانه افزود: عملیات زمینی و بمباران مستمر ارتش اسرائیل به غیرنظامیان، بیمارستان‌ها، اردوگاه‌های پناهندگان، مساجد، کلیساها و اماکن سازمان ملل از جمله پناهگاه‌ها ادامه دارد و هیچ‌ جا امن نیست.

به گفته وی، بحران انسانی در نوار غزه به یک «بحران بشریت» تبدیل شده است. کابوس غزه بیش از یک بحران انسانی، بلکه یک بحران برای بشریت است.

همچنین مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری در پلتفرم «X» نوشت: طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، ۱۰ هزار نفر از هفت اکتبر تاکنون کشته شده‌اند و ۱۰ هزار کشته در یک ماه ما را با یک چالش بشریت روبرو می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما