شناسهٔ خبر: 63334479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۳ آبان، تقویت روحیه استکبار ستیزی در نظم نوین جهانی

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت ۱۳ آبان گفت: حوادث غزه، نقطه عطفی در شکل گیری نظم نوین و تسریع کننده حرکت به سوی نظم نو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به پرسش ها پاسخ داد.

مقدمه مجری: در آستانه‌ی یوم الله ۱۳ آبان، مراسم گرامیداشت این روز ، از ساعت ۹ صبح فردا از میدان فلسطین به سمت لانه جاسوسی برگزار خواهد شد. در گفت و گوی ویژه خبری امشب راجع به برنامه ریزی‌های مختلف صورت گرفته برای گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان و نیز موضوعاتی که به این حوزه و موضوع بر می‌گردد با شما صحبت می کنیم.

سوال: می‌خواهم راجع به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای  مراسم فردا چه در تهران و چه در کل کشور از محضر شما سوال کنم، اما اجازه بدهید که قبل از پرسش راجع به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، برویم مستقیم سراغ شعاری که برای امسال در نظر گرفتید. با برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای فردا، نظم نو جهانی با نسل آرمانی چگونه محقق می‌شود؟
سردار نقدی رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان: امروز ما در معرض تحولات بزرگی در دنیا هستیم . نظم نوین جهانی که بار‌ها مقام معظم ولایت در مورد آن صحبت کردند و چارچوب‌هایی را برایش روشن کردند و مبانی این پیش بینی را تبیین فرمودند، امروز شکل عینی به خودش می‌گیرد یعنی همه مردم دنیا احساس می‌کنند که  در دنیا           جابه جایی قدرت  در حال شکل گیری است و دیگر دنیای تحت سلطه‌ی آمریکا تغییر می کند. این ضعف، این درماندگی و عجزی که امروز قدرت مسلط بر دنیا پیدا کرده بعد از ۴۴ سال مبارزه ملت ایران و مبارزات ملت‌های منطقه  نشان می‌دهد که دیگر این‌ها در جایی به عنوان  ابرقدرت مطلق حاکم بر دنیا نیستند و باید حتما جای این مدیریت تغییر پیدا کند و جهان به شکل جدیدی  اداره بشود. این نباید از منظر ما دور نگه داشته می‌شد‌ در راهپیمایی امسال . در ایام سالروز شهید آرمان علی وردی هم هستیم،  توسلی هم به این شهید شد، در این عبارت و پیشنهادی که دوستان در ستاد مطرح کردند، این نسل بیداری هم که امروز با بصیرت بالا به صحنه آمده و دارد نقش آفرینی می‌کند . شما امروز دارید در فلسطین این نسل جوان را می‌بینید، در لبنان هم ،همینطور  و بیشتر از همه در ایران  این نسل جوان را می‌بینید. در عراق با آن آمادگی شان و در یمن این نسل قهرمانی که امروز به میدان آمده واقعا  نسل آرمانی است یعنی تربیت‌های چهل و چند ساله، نسلی را تربیت کرده در دنیا که اینها می‌توانند رقم زننده و شکل دهنده  نظم نوینی باشند که ما می‌خواهیم به سوی آن  حرکت کنیم. امروز حوادثی که اتفاق افتاده در غزه  نقطه عطفی است در شکل گیری این نظم نو و حرکت به سوی نظم نو را تسریع کرده. فلذا این شعار انتخاب شد، طبیعتا بیان این شعار مخاطبان را ، حاضران در این اجتماع و راهپیمایی را کمک می‌کند که روی این مسئله تامل بیشتری کنند و مطالبه‌ای که رهبر بزرگوار ما از ما دارند که نقش خودتان را، نقش کشورتان را در نظم جدید تعریف کنید و جایگاه خودتان را بیابید و حق مطلب را به جا بیاورید، حق کشورمان را در این ساختار جدید نظم نوین جهانی پیدا کنید، این شعار و بیان آن موجب تفکر بیشتر نسل می‌شود و این نسل می‌توانند  نقش آفرینی قوی تری داشته باشند.

سوال: چند نکته بسیار مهم را مطرح کردید که حتما به عنوان پرسش از شما خواهم پرسید ؛مثلا به ویژگی‌های نسل جوان امروز اشاره کردید و برنامه ریزی‌هایی که باید برای آنها صورت بگیرد جوانان غزه، فلسطین، یمن، عراق و جهان اسلام را برشمردید که حتما راجع به این موضوع هم صحبت می‌کنیم، فردا قرار است چه تمهیدات و چه برنامه ریزی‌هایی برای گرامیداشت ۱۳ آبان صورت بگیرد در تهران  ودر سراسر کشور؟
سردار نقدی: فردا یک روز فوق العاده است یک شأن خودش را دارد. جدا از شأن ۱۳ آبان که سالروز سه تا حادثه بزرگ است؛ هم تبعید حضرت امام ره، هم شهادت دانش آموزان ما در سال ۵۷ و هم حماسه آفرینی دانشجویان ما در سال ۵۸ . درود می‌فرستیم به روح این شهدا و به روح امام شهدا که این‌ها پرچمداران اصلی مبارزه با استکبار بودند، آنها هیبت آمریکا را اولین بار شکستند و درس آزادگی دادند، معلم امروز ِ جهادی که در فلسطین و در مقابل آمریکا در جریان است جهادی که در امت اسلام و مقاومت در جریان است، در حقیقت دانشجویان پیرو خط امام و آن دانش آموزان بودند که مقابل آمریکا ایستادند و به شهادت رسیدند. درود می‌فرستیم به روح همه‌ی این شهدا و امام راحل بزرگوار. این تفاوت،  امسال باید با حضور مردم برجسته بشود. آنها هستند که می‌آیند حرف آخر را می‌زنند . برنامه‌ها در ستاد و در آن بلندگو‌ها، به‌هرحال ریخته شده و برنامه ریزی شده. تریبون‌ها و جا‌هایی که به عنوان سخنگاه‌ باید آماده بشود، اینها آماده شده برای کار .اصل مطلب حضور مردم است که حرف اول و آخر را می‌زند و انعکاس جهانی دارد. همه مردم دنیا می‌خواهند ببینند که امسال بالاخره مردم ایران چگونه رای و نظرشان را درباره امریکا ابراز می‌کنند،  اما آنچه که پیش بینی شده در برنامه‌ها، در هر استانی، در هر شهری، در هر روستایی ستاد‌هایی تشکیل شده، هر کدام با سلائق خودشان برنامه را چیدند، سوال شما متوجه برنامه تهران است که ستاد تهران این کار را انجام داده و برنامه هم در آن مداحی و سرودخوانی هست، راجع به  بصیرت بخشی و دید جدید و به روز دادن راجع به آمریکا و جنایت‌های او، هم شعرا و سرودخوان‌ها و ترانه خوان‌ها آنجا حضور پیدا می‌کنند، هم دانش آموزان ما آنجا بیانیه خودشان را می‌زنند با همان ادبیات دانش آموزی خودشان و اشرافی که بر نیاز امروز دانش آموز و نوجوان امروز دارند، هم دانشجویان آنجا بیانیه می‌دهند و هم نمایندگانی از نهضت فلسطین حضور پیدا می‌کنند و بیاناتی را با مردم خواهند داشت، سخنران تهران هم که در انتها رئیس محترم مجلس هستند در هر استانی هم شخصیت‌های ملی حضور دارند و آنجا صحبت می‌کنند.

سوال: ما برنامه ریزی هایمان در حوزه‌ی دانش آموزی و زیرساخت هایمان به سمت و سویی رفته که دانش آموز امروز در این مراسم به گونه‌ای حاضر بشود که از عمق وجودش جنایت‌های آمریکا را درک کرده باشد، از عمق وجودش فریاد مرگ بر رژیم صهیونیستی و مرگ بر اسرائیل سر بدهد؟
سردار نقدی: صادقانه اگر بخواهم صحبت کنم با مردم عزیزمان، شاید برنامه ریزی‌های ما نه، آنقدر خوب نبوده که این کار را بکند، اما اگر  این تصور به وجود بیاید  که این بچه ها از عمق وجودشان  این شعار را نمی‌دهند؛ می‌دهند، این شعار را از عمق وجودشان می‌دهند.

سوال:، چون اشاره کردید نسل جوان امروز نسلی است با مختصات و مشخصات خاص
سردار نقدی: این نوجوانان و این جوانانی که می‌آیند، از عمق وجودشان برای آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند. اما این به  عمل ما و برنامه ریزی‌های دقیق آموزشی – تربیتی - تبلیغی ما کمتر وابسته بوده تا به خطاکاری‌های دشمن، یعنی دشمن یک کاری کرده که این نسل  خودشان شناخت پیدا کردند و ما زیاد زحمتی نباید بکشیم.  هر دانش آموزی دارد هر شب در تلویزیون می‌بیند که آمریکا دارد چه بر سر مثلا کودکان غزه می‌آورد، کشتن ِ  ۴ هزار کودک را کار کوچکی نیست. شاید در پرونده‌ی جلادان بزرگ تاریخ که همیشه به بدی از ایشان یاد می‌شود چنین چیزی ثبت نشده باشد لااقل در این مدت کوتاه. اتفاقی که افتاده منشأ آن برنامه ریزی‌های خوب تربیتی و آموزشی ما نیست.  شاید حضرت آقا هم بار‌ها  درباره این مسئله مطالباتی را فرمودند انتقاداتی ‌داشتند که مثلا در کتاب‌های درسی اسناد لانه جاسوسی را ببرید. یعنی چه؟ یعنی ماهیت آمریکا را برای بچه‌ها آنجا تبیین کنید. شما خودتان دیدید که در فرمایشی که حضرت آقا به مناسبت ۱۳ آبان با دانش آموزان داشتند، یک تحلیل دقیق و جدی  درباره علل دشمنی ملت ایران با آمریکا، ریشه این و سابقه تاریخی این موضوع کردند. این که وظیفه رهبری نیست، وظیفه رهبری، دادن تحلیل درباره این است که  امروز  تکلیف من چیست و امروز وضعیت چیست برآورد و مواضع من باید چه باشد. من می‌توانم این را از رهبری بخواهم. اما آن تحلیلی که ابتدا حضرت آقا فرمودند این؛  وظیفه دستگاه آموزشی و تربیتی  و آموزش عالی و  آموزش و پرورش ما است که اینها را در کتاب‌های درسی، در متن درس، قرار داده باشند، باید این بچه‌ها با این تحلیل‌ها رشد کرده باشند که دیگر نیاز نداشته باشند   خود رهبر معظم انقلاب بخواهند این تحلیل را  برایشان تبیین کنند. این شعار از عمق وجود بچه‌ها می‌آید شما اگر فردا بروید می‌بینید که واقعا فراتر از شعار، با خود ما هم مرتب تماس می‌گیرند این نوجوان‌ها و التماس می‌کنند، پیامک می‌زنند و نامه می‌نویسند و ما را در خیابان می‌بینند و ما را رها نمی‌کنند و گاهی اوقات در نماز جمعه می‌بینند؛ در این راهپیمایی فردا  یکی از مطالبات و خواسته‌های اصلی این نوجوان‌ها این است که ما را بفرستید برویم غزه، یعنی فراتر از شعار یعنی مطالبه گری از ما می‌کنند که ما را بفرستید برویم، اما این کار ما بوده؟ ما‌ خوب کار کردیم اینها را خوب بصیرت بخشی کردیم یا نه؟ حوادثی اتفاق افتاده؟ یا دشمن خطا‌های بزرگی مرتکب شده که مردم می‌بینند و این تنفر  خود به خود حاصل می‌شود.

سوال: ما الان مراسم‌ ملی  مثل یوم الله ۱۳ آبان داریم که خودش یک ظرفیت و یک پتانسیل بسیار عظیم و عمیقی است که می‌شود استفاده کرد، ما از زمانی که مراسم گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان را برگزار می کنیم  اگر بیاییم  مسیری را که طی کرده ایم آسیب شناسی کنیم در راه مبارزه با استکبار و شناخت دشمن امروزمان که آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند  و جنایاتی که مرتکب می‌شوند و صحبت‌های امروز عصر سید حسن نصرالله راجع به جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی ؛ آیا مفید و موثر بوده است؟
سردار نقدی: حتما، بالاخره  در عمر یک نوجوان و یک جوان، حوادثی تاثیرگذار است و شاید مسیر ذهنی و  فکری و حتی مسیر زندگی اش را عوض بکند. یکی از آن مواردی که می‌تواند اثرگذار باشد که  نوجوانی با پدیده‌ای آشنا بشود و تصمیمات جدیدی راجع به تفکر  و گرایش و مواضع خودش بگیرد؛ همین حوادث اجتماعی و حضور‌های مردمی بزرگ است. به‌هرحال امام راحل و بزرگوار کاری کردند که در دنیا مردم حرف اول را بزنند، یعنی آراء مردم، افکار عمومی مردم. انقلاب اسلامی آمد به مردم عزت داد در همه دنیا که مردم نقش آفرین باشند، انقلاب اسلامی با تفنگ پیروز نشد با ضرب یک قدرت نظامی که بیاید قدرت را از دست مثلا رژیم شاه بگیرد، پیروز نشد، با مردم پیروز شد، به مردم اهمیت داد انقلاب به مردم شخصیت و هویت داد. آمدند و پایه کار را بر مردم استوار کردند و لذا آنانی که دشمنان بشریت بودند خیلی سرمایه گذاری کردند برای این که این را بدل بزنند و آمدند و این روش را گفتند جنگ نرم و  برای این که بدل بزنند انبوه رسانه‌ها را با دروغ و تزویر درست کردند که افکار عمومی و مردم را برای خودشان مصادره کنند و ضمن این که دارند به مردم زور می‌گویند باز هم مردم با میل و رغبت تابع خودشان باشند یعنی یک استعمار نو، که مردم با میل و رغبت از زورگو خوششان بیاید با آن تبلیغات فشرده و دروغ پراکنی‌های زیاد، چه چیزی این‌ها را شکسته، این توطئه دشمن برای تسلط بر افکار عمومی را  ؟یکی از مواردی که این توطئه‌ها را شکسته همین حضور‌های مردمی و ابراز نظر مردم بوده که این جریان را شکسته، شما هر سال که اینها راجع به انقلاب دروغ می‌گویند و انبوهی از توطئه‌ها  و فریب‌ها را مطرح می‌کنند، یک ۲۲ بهمن می‌آید همه این‌ها را می‌برد، یک ۹ دی می‌آید حضور گسترده مردمی و چشمگیر و معجزه آسا،  توطئه‌ی بزرگ فتنه سال ۸۸ را پاک می‌کند می‌برد، این حضور‌های مردمی که در موعد‌های خودش مردم جمع می‌شوند و ابراز نظر می‌کنند حتما موثر است در بیدارگری و در شکست آن توطئه‌ی دشمن برای در دست گرفتن افکار عمومی.

سوال: می‌خواهم راجع به بعضی اظهارنظر‌ها راجع به دشمنی با آمریکا راجع به خباثت‌هایی که انجام می‌دهد و موضع گیری‌های مسلمانان و همچنین محور مقاومت صحبت کنیم، بعضی‌ها عنوان می‌کنند ۴۳-۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و اگر جبهه مقاومت مسلمان و کشور‌های مسلمان بیایند دست از سر دشمنی با آمریکا و جبهه استکبار بردارند،  اوضاع بهتری رقم می‌خورد این موضوع را حتی با ابزار‌های مختلف، با سناریو‌های متفاوت، شاید تزریق کنند به ذهن و قلب و جان یک نوجوان و یک دانش آموز که اگر چنان بشود، چنین می‌شود و می‌آیند و نسخه کاهش تنش با آمریکا را تجویز می‌کنند، نظر شما چیست؟

سردار نقدی: باید ماهیت آمریکا را شناخت، شما بالاخره با کسی که می‌خواهید مواجه بشوید ماهیت او چیست؟ آیا دوستی پذیر است اصلا؟ شما ببینید امام راحل بزرگوار یک فرد احساساتی نیست، یک دانشمند برجسته، بزرگ، یک فقیه برجسته در تراز اول جهان اسلام، یک فیلسوف برجسته و استاد فلسفه است، یک استاد اصولی است، یک ادیب است، یک سیاستمدار تراز اول جهانی است و همه این‌ها جزو اعترافات همه دنیا است یعنی چیزی نیست که ما داریم منسوب می‌کنیم به امام راحل و بزرگوار، یک عارف بزرگ است، یک آدمی نیست که حرف بی مبنا بزند، شما ببینید امام وقتی می‌خواهند ماهیت امریکا را شرح بدهند چه می‌گویند. شما جستجو کنید در شبکه مجازی بگویید صد لقب و صفتی که امام به آمریکا داد، ابرجنایتکار تاریخ، ام الفساد قرن، وحشی‌ترین حاکمیت روی زمین و صد لقب از این سنخ به امریکا  می‌دهد، یک فیلسوف حکیم فقیه عارف ادیب ممتاز درجه یک ،سیاستمداری که مفسر قرآن است نه در سن جوانی که  بگوییم احساساتی شده این حرف‌ها را زده نه،  در ۸۰  تا ۹۰ سالگی  فرموده. شما این صد لقب را بروید جستجو کنید ببینید امام می‌گوید امریکا چیست؟ اگر کسی نداند که چی است ممکن است آدمی هم که ممیز نیست و هنوز به قدرت تمیز نرسیده و هنوز کودک کوچکی هست عقرب را بگیرد دستش، نمی‌داند که نیش عقرب نه از ره کینه است اقتضای طبیعتش این است، طبیعت آمریکا جنایت است، طبیعت آن چیزی که لیبرال دموکراسی امروز می‌گوید جنایت است.  امروز نمایشگاه تفکر آمریکا در غزه است. تاریخ آمریکا در غزه است، همه چیز در غزه دارد نشان داده می‌شود تمام این سال‌هایی که آمریکا تاسیس شده از روز تاسیس آن با جنایت تاسیس شده با کشتار بومی‌های آمریکا و به اقلیت رساندن آن‌ها و بعد با مهاجرت دادن طرفداران خودش از کشور‌های دیگر به آنجا. اساس شکل گیری آمریکا با جنایت بوده است، شما کتاب‌هایی را که در مورد برده داری نوشته شده ببینید این‌ها چه کار کردند، کتاب‌هایی که در مورد رفتار این‌ها با سرخپوست‌ها نوشته شده ببینید چه کار کردند، بعد روزی که می‌خواهد آمریکا ابرقدرت بشود ابرقدرتی اش چطور کلید می‌خورد؟ با کشتار ۲۰۰ هزار نفر مردم بیگناه در هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن در جنگ دوم، یعنی کلید ابرقدرتی آمریکا با یک جنایت بزرگ ضد بشری شکل می‌گیرد، بعد همین طور ادامه پیدا می‌کند، هر جای دنیا شما بروید ردپای جنایت آمریکا هست، چند میلیون آدم در ویتنام کشته و زخمی شدند بمب‌های فسفری که امروز رژیم صهیونیستی در غزه استفاده می‌کند در آنجا بود که مصرف می‌شد عامل نارنجی که گاز شیمیایی بود آنجا بود، بمب‌های خوشه‌ای، کشتار‌های دسته جمعی روستائیان ویتنام که فقط آزادی می‌خواستند چیزی نمی‌خواستند، در کامبوج همین جنایت‌ها را کرده، در لائوس همین جنایت‌ها را کرده، در فیلیپین همین جنایت‌ها را کرده، در جزیره کره همین جنایت‌ها را کرده، بروید شما تا غرب آمریکای لاتین ببینید چندین هزار جوان‌ که مخالف آمریکا بودند الان جزو گمشده‌ها هستند، سیا این‌ها را دستگیر کرده برده کشته و گم شدند الان مفقود الاثر هستند و مادرانشان دنبالشان هستند بعد این شکنجه گاه ابوقریب، شکنجه گاه گوآنتانامو، این جنایتی که در عراق کرد، در افغانستان کرد، اگر امروز ما همه ملتهب شدیم به خاطر جنایتی که در بیمارستان غزه رژیم صهیونیستی مرتکب شد، معلم این جنایت آمریکا است، در قندوز افغانستان بیمارستان را منهدم کرد نوزاد و بیمار و پیرزن و مادر تازه زایمان کرده و پزشک و پرستار و همه را با هم کشت، همین کاری که در غزه امروز رژیم صهیونیستی می‌کند آمریکا در افغانستان کرد این‌ها را بروید جستجو کنید همه این‌ها فیلم‌ها و اخبارش هست جنایت‌هایی که این‌ها مرتکب شدند معلم و مدرس و عامل اصلی جنایت او است، یک چنین ماهیتی که امام آن طوری لقب به او می‌دهد .ما داریم خودمان صحنه را می‌بینیم کشور به کشور هر جا برویم رد پای جنایت او هست، کشور به کشور، هیچ جایی نیست که خالی از جنایت آمریکا باشد در دنیا، در کشور خود ما، چرا این هست؟ به خاطر این که یک تعداد اندک خود آمریکایی‌ها یک نهضتی راه انداختند چند سال پیش سرکوب شده و جنایت کردند و یکسری شان را بردند سربه نیست کردند جنبش ۹۹ درصدی یعنی یک درصد، یک درصد هم نیستند بعنوان مثال گفتند یک درصد، زیر نیم درصد و زیر چند دهم درصد چند نفر سرمایه داران بزرگی هستند که این‌ها عالم را همه را برای خودشان می‌خواهند ماهیت شان این است همه عالم را برای خودشان می‌خواهند ثروت‌ها را برای خودشان می‌خواهند، قدرت‌ها را برای خودشان می‌خواهند، می‌خواهند تصمیم گیرنده خودشان باشند لیبرال دموکراسی چه می‌گوید، آزادی آمریکایی چه می‌گوید؟ می‌گوید شما همه آزادید که آن چیزی که من می‌خواهم بگویید اگر خواستید حرف خودتان را بزنید من دهانتان را پر از سرب داغ می‌کنم. این ماهیت آمریکا است، ملت ایران خودش لمس کرده کاپیتولاسیون چه بوده؟ جنایت‌هایی که در طول انقلاب و کشتار‌هایی که شده چه بوده. ژنرال هایزری که در ایران آمد که کوتا کند که بوده است؟ ۲۸ مرداد قبل از آن چرا آمریکا آمد؟ مردمی را که آزادی خواسته بودند و قیام کرده بودند و پیروز شده بودند، دوباره با پول و توطئه و قدرت زور نظامی شاه را برگرداند سلطه را برگرداند و آزادی مشروع ملت ایران را ۲۵ سال غصب کرد،  ماهیت آمریکا این است.

سوال: ما توانستیم این ماهیت را در مراسم‌ ۱۳ آبان بگنجانیم و بشناسانیم؟
سردار نقدی: در حد مراسم یکی دو ساعته این اتفاق  می‌افتد.

سوال: همین که دانش آموز بشنود در این مراسم و یک پتانسیل و گردهمایی عظیم است که بشنود و ببیند و خباثت‌ها را درک کند در همین زمانی که اندک است و گسترشش بدهیم و برویم به زیرساخت‌های آموزشیمان که تاکید کردید باید تقویت بیشتری بشود.
سردار نقدی: حتما فردا که مردم می‌آیند و هر سال هم همین طور بوده، صحبت‌هایی که می‌شود و بیانیه‌هایی که گفته می‌شود و شعر‌هایی که خوانده می‌شود و برنامه‌های هنری همه حول همین مسئله روشنگری می‌شود، اما ما نیاز داریم به این که این اطلاعات دقیق و عمیق برود در کتاب‌های درسی بنشیند همان طور که من الان کتاب‌های درس دبستانم یادم هست چه خواندم این قدر که از روی آن مشق نوشتم و تکرار کردم و بیان کردم باید بچه‌ها این طوری قشنگ  درک کنند. این تحلیلی که حضرت آقا فرمودند در یک ساعت و اینها نمی‌نشیند  که این نسل چند میلیونی نوجوان امروز را سیراب کند باید حتما این برود در کتاب و در درس.

سوال: آقای دکتر جلال زاده با توجه به تجربه شما در سال‌های گذشته به ما بگویید که حوادث اخیر و جنایاتی که رژیم صهیونیستی آمریکا و متحدان غربی او دارد انجام می‌دهد چقدر نقش خواهد داشت در هر چه باشکوه برگزار شدن یوم الله سیزدهم آبان؟
جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی: از  این برنامه خوب  برای تبیین آنچه که در سیزدهم آبان و آنچه که در کشور‌های پیرامون دارد رخ می‌دهد، باید از شما و همکاران شما تشکر بکنم، من اولا باید یک خداقوت به آقای نقدی بگویم، چون سال گذشته هم من این مسئولیت را داشتم و می‌دانم ایشان د راین یکی دو ماهه اخیر و روز‌های گذشته چقدر خودشان و همکارانشان و دستگاه‌ها تلاش کردند که فردا یک روز به یاد ماندنی را در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت بکنند، مردم عزیز و هشیار ایران عزیز و آسمانی نشان دادند که هر زمان خطر کشور را تهدید می‌کند هر زمان فتنه‌ای در راه است، هر زمان یک اتفاقی در روابط بین الملل دارد رخ می‌دهد، هشیارتر و گسترده‌تر در صحنه حاضر می‌شوند، جریانات فتنه ۸۸ یا یادمان است، همین سال گذشته که سیزده آبان در تقریبا همان وسط‌های پاییز اغتشاشات امریکایی داشت برگزار می‌شد، نگرانی‌هایی بود که ممکن است جمعیتی که هر سال به میدان می‌آمدند و سیزده آبان را با شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل برگزار می‌کردند ممکن است کاهش پیدا کند من این جا شهادت می‌دهم شهادتمم به تصویر‌ها و به واقعیت میدانی است که سال گذشته مردم در کل شهر‌ها و روستا‌های کشور آفریدند و نزدیک به ۱۴ میلیون نفر در ۱۳ آبان ۱۴۰۱ به خیابان‌ها آمدند و خصوصا در تهران حماسه دیگری آفریدند، قطعا من باور دارم حوادثی که امروز و این روز‌ها در غزه در حال رخ دادن هست و حرکت‌های ظالمانه و یکجانبه گرایی آمریکایی‌ها در پشتیبانی که از رژیم جعلی صهیونیستی نشان می‌دهند انگیزه مردم خوب ما را در کشور افزایش خواهد داد و همگان خواهند دید خصوصا دشمنان ایران، دشمنان آرمان فلسطین که فردا ۱۳ آبان ۱۴۰۲ باز هم یک روز عطف تاریخی در جمهوری اسلامی خواهد بود.من امروز میهمان مردم مراغه بودم. باران بسیار شدید در شهر در حال باریدن بود البته نعمت الهی بود شما بیایید ببینید چه موجی از مردم برای بزرگداشت پیروزی‌های فلسطینی‌ها، جبهه مقاومت، برای بزرگداشت شهدای ۱۳ آبان و مناسبت‌های تاریخی که در این روز هست، آمده بودند و با لباس خیس، با چادر خیس زنان آمده بودند، دیروز در ارومیه. من فردا میهمان مردم غیور تبریز هستم ببینید آذربایجان، مازندران، رشت، خوزستان، همه‌ی نقاط کشور چه حماسه‌ای خواهند آفرید و این روز را قاب تصویر صدا و سیما و رسانه‌های جهان در حافظه‌ی خودشان ثبت خواهند کرد و همانطور که امامین انقلاب مکررا فرمودند که مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی مردم هستند، فردا مردم مقتدرانه در صحنه‌های ۱۳ آبان با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم جعلی صهیونیستی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در صحنه حاضر خواهند شد.

سوال: سردار نقدی، آمریکا جنایت‌هایی که مرتکب می‌شود، صحبت‌های عصر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان که اشاره کرد در جنگ غزه مسئولیت اصلی با آمریکا است و رژیم صهیونیستی بازوی آمریکا در این جنگ و در این نبرد است، حوادث سال گذشته در کشورمان قرار دادن نوجوانان و جوانان در تیررس برنامه ریزی هایشان و الان جنایت‌هایی که دارند مرتکب می‌شوند و بیدار شدن نسل ما یعنی نسل آرمانی‌های ما که آن‌ها را در واقع خیلی بیدارتر و با بصیرت‌تر کرده نسبت به سال‌های گذشته‌ای که ما مثلا گرامیداشت‌های ۱۳ آبان برگزار می‌کردیم.
سردار نقدی: همه دارند می‌بینند. اینها سال گذشته رهبران آمریکا و تمام کشور‌های هم پیمان او در اروپا، به بهانه‌ی فوت یک خانم، در نیروی انتظامی دنیا را عزاخانه کردند، همه شان آمدند پشت صفحه تلویزیون، همه با آه و حسرت که ایران جنایتکار است و اصلا نظام ایران باید از بین برود برای چه؟ یک خانمی فوت کرده بود، همه هم دیدند دوربین‌ها ثبت کردند، ده‌ها شاهد آنجا بود، در یک جای مخفی نبود همه چیز داشت ثبت می‌شد و روشن بود بعد هم پزشکی قانونی گزارش داد و پدرش خودش هم آمد دید، معاینه کرد جلوی دوربین‌ها گفت که چیزی نبوده و ضرب و شتمی نبوده و همه این‌ها روشن شد، یک خانمی افتاده در جایی که بردند نصیحتش کنند و ارشادش کنند و یک اشتباهی کرده بوده که به او بگویند این کار را نکن، این جا فوت کرده، دنیا را به آتش کشیدند اسم خیابان هایشان را عوض کردند، اسم ساختمان هایشان را عوض کردند و ۴۰-۵۰ روز تمام شبکه‌های اصلی خبری و تلویزیونی این‌ها شده بود اتاق جنگ علیه جمهوری اسلامی و به مردم ایران مثلا کوکتل مولوتوف یاد می‌دادند و وسایل آتش زدن و وسایل تخریب و مقابله با نیرو‌های انتظامی و این‌ها را دائم آموزش می‌دادند که بریزند و تحریک کنند که همه به خیابان بیایند که قتلی اتفاق افتاده به گفته و به زعم آن‌ها که آن یک نفر هم قتل نبود، الان ۱۲۰۰ زن در این حادثه تا حالا به قتل رسیده و به شهادت رسیده، ۴ هزار کودک به شهادت رسیده و این‌ها اصلا این را نظریه پردازی روی آن می‌کنند و می‌گویند کار خوبی کردند این بچه‌ها را کشتند و این‌ها می‌خواستند بیایند تروریست بشوند، ببینید فاصله از کجا تاکجاست همه دارند می‌بینند اوج فریب و اوج دروغ، اگر تو این قدر آدم دل نازکی هستی که با افتادن یک زن و فوت یک زن این جور برافروخته می‌شوی و فتوا و دستور برچیده شدن یک نظام را می‌دهی، چطور این جا نزدیک به ده هزار بی گناه تا به حال کشته شده جلوی چشم‌های دنیا و قتل واقعی هم بوده، چیزی نبوده که مثلا یک نفر فوت کند، تکه تکه شدند این بچه‌ها، این بچه‌های بی گناه و می‌آیی دفاع می‌کنی، این فریب است، دیگر از این روشن‌تر؟ دروغ گویی این‌ها از این روشن‌تر؟ هر انسانی کودک هم این را می‌فهمد نه فقط نوجوان و جوان و آدمی که فهم و شعور سر جای خودش دارد یک بچه‌ی به تمیز رسیده هم این را در ک می‌کند که این دروغ است و این دروغگو است و این آدم کسی نیست که حقوق بشر سرش بشود این همه جنایت‌ها و این همه خیانت‌ها و این همه فریبکاری، ادعای آزادی، ادعای دموکراسی، ادعای حقوق بشر با وجود تمام این جنایت‌ها، امروز دنیا به صدا در آمده، امروز دانشگاه هاروارد که مرکز تربیت همین آقای نتانیاهو است، مرکز تربیت جنایتکاران دنیا است دانشگاه هاروارد، سیاستمداران جنایتکار و خبیث دنیا را تربیت کرده همین دانشگاه هاروارد از این جنایت‌ها به صدا در آمده، ولی این‌ها پرهیز نمی‌کنند و هیچ ابایی هم ندارند از این که ژست  آزادی و حقوق بشر بگیرند و بعد هم می‌گویند ما با آتش بس مخالف هستیم ما با توقف بمباران‌ها مخالفیم به همین سادگی، این که سوال قبلی شما هم بود که این جوان‌ها و نوجوان‌ها از کجا می‌فهمند و ما چرا نباید برویم به سمت مثلا مذاکره و جواب این سوال و ابهام چیست، خب این ماهیت پلیدی که این قدر فریبکار است و این قدر دو رو است این قدر منافق است که در اوج خباثت و جنایت به قول حضرت اقا دست‌های چدنی را در دستکش مخملی کرده و می‌آورد جلو برای مذاکره و صحبت و از پشت خنجر می‌زند به هر کسی که با او مذاکره کرده. هر کشوری با آمریکا دوستی کرده در دنیا بدبخت شده و فقیرتر شده و مشکلاتش بیشتر شده، حالا دو سه تا نورچشمی‌های خودش که دور و بر خودش نگه داشته این‌ها را کنار بگذارید آن‌هایی که مثلا باید در آن موضع قدرت خودش باشند، آن دو سه تا کشور را کنار بگذارید بقیه را ببینید چگونه است، شما مصر را نگاه کنید، مصر همزمان با انقلاب اسلامی که مقابل آمریکا ایستاد، رفت در دامن آمریکا در کمپ دیوید و دست سازش با صهیونیست‌ها داد الان وضع اقتصادی، خورد و خوراک مردم، پوشاک مردم و مسکن مردم را آنجا مقایسه کنید من کاری ندارم پیشرفت‌های علمی ما کجاست و وضع علمی آنها کجاست، من کاری ندارم که قدرت تسلیحاتی ما کجاست و قدرت تسلیحاتی آن‌ها کجاست، من کاری ندارم که دانشگاه‌های ما در چه مرتبه‌ای قرار دارند و مصر در کجا قرار دارد که فاصله‌ها فاحش است و اقتصاد ما کجاست ... همین معیشت و همین غذا و همین لباس و پوشاک، منزل، رفاهیات مردم را شما مقایسه کنید در مصر و ایران، خودشان می‌گویند، سه میلیون نفر این‌ها قبرخوابند، گورستان خوابند می‌روند در گورستان‌ها شب‌ها سرپناهی برای زندگی کردند ندارند، آن نتیجه سازش و رفاقت با آمریکا است، این جا هم این عزت و عظمتی که ملت ایران دارند و اوج پیشرفت‌ها نتیجه مقاومت در مقابل آمریکا است و لذا خیلی روشن است که چرا ما باید مقابل آمریکا بایستیم، آمریکا جرثومه فساد است منشا تمام زشتی‌ها است، همه افرادی که مصلح بودند در زمان رژیم گذشته هر کدام یک خطی را می‌رفتند مثلا یکی می گویدفحشا نباشد یکی دنبال این است که مشروب نباشد، یکی مبارزه با بهائیت می‌کرد که بهائیت در ایران نباشد، هر کسی یک خطی را گرفته بود مقابل یکی از فساد‌ها امام فرمودند شاه باید برود، وقتی شاه رفت، هم مشروب فروشی‌ها بسته شد، هم بهائیت از حاکمیت ایران کنار رفت، هم خانه‌های فساد برچیده شد، حالا بعدا اینها آمدند برای این که این را تکرار کنند آمریکایی‌ها دورتادور ایران پایگاه زدند حالا وقتش نیست من این جا صحبت کنم برای این که دوباره این حالت‌ها را برگردانند ما سال‌های اول انقلاب اصلا آزاد شدیم از همه این مصیبت‌ها و از همه این کجی‌ها و وقتی شاه رفت آن ام الفساد بود در کشور، امروز هم باید بگوییم اگر امریکا برود، اگر امریکا از این منطقه برود بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها، نابسامانی‌ها در اقتصاد، در فرهنگ و سیاست و در همه چیز رفع می شود .اسرائیل را شما حذف کنید، امریکا از این منطقه بیرون برود و پایگاهش را جمع کند خواهید دید که چه دنیای جدیدی ملت‌ها خواهند داشت.

سوال: ما در حوزه سیاسی همیشه راهکار‌ها و تحلیل‌ها و مباحث‌های مختلفی را راجع به خباثت و دشمنی با آمریکا از سال پیروزی انقلاب تا الان مطرح می‌کنیم، اما در حوزه نوجوان و جوان امروز با توجه به شاخص‌ها و فاکتور‌هایی که برای آن در نظر می‌گیریم تولید محتوا، آن ابزار‌ها و آن پتانسیل‌هایی که باید برای آن استفاده شود بسیار حائز اهمیت است. چقدر به این موضوع فکر کردید حالا که ۱۳ آبان گرامیداشت روز دانش آموز است و به این فکر افتادید؟
سردار نقدی: ما باید مسائل عینی را مجسم کنیم جلوی نسل جدید، دانش آموز، دانشجو همه نسل جدید باید به همه مسائل عینیت بدهیم یکی از حرکت‌های خوبی که شروع شده بحث زنده کردن پرونده‌های جنایت آمریکا است در رسیدگی قضایی و حقوقی، جنایت آمریکا در به شهادت رساندن شهید سلیمانی رسیدگی شد حکمش صادر شد و به زودی گفته می‌شود دادگاه خانواده شهدای مدافع حرم روز یکشنبه برگزار می‌شود، فردا مردم در کنار راهپیمایی شکایت‌های خودشان را در مورد خیانت آمریکا به ملت ایران در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ثبت می‌کنند این شکایت‌ها و این دادگاه‌ها می‌تواند یکی از نمونه‌های عینیت بخشیدن به این بصیرت و احیای آن، بیان واقعیت‌های رژیم آمریکا باشد.

<div id="video-display-embed-code_10374283"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4041536/10374283?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما