شناسهٔ خبر: 63328864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نام نویسی یک تن در هرمزگان برای انتخابات خبرگان رهبری

در نخستین روز از نام نویسی انتخابات خبرگان رهبری، یک نفر در هرمزگان نام نویسی کرد.

صاحب‌خبر -

نام نویسی یک تن در هرمزگان برای انتخابات خبرگان رهبریبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان گفت: این یک نامزد مجلس خبرگان رهبری در قم نام نویسی کرده است.
محمدجواد خجسته افزود: نام نویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از دیروز ۱۴ آبان به صورت حضوری آغاز شده است و تا بیستم ماه جاری ادامه دارد.
وی گفت: داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای نام نویسی از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ می‌توانند به حوزه انتخابیه مرکز استان که در فرمانداری بندرعباس است، وزارت کشور و یا فرمانداری قم مراجعه کنند.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان افزود: حداقل سن ۴۰ سال و اجتهاد در حدی که قدرت استنباط مسائل فقهی داشته باشند از جمله شرایط داوطلبان مجلس خبرگان رهبری است.
خجسته افزود: برای نام نویسی اصل شناسنامه و کارت ملی، دو قطعه عکس و مدارک سطح چهار حوزوی مورد نیاز است.
وی گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن توانایی لازم برای انجام وظایف مربوط به نمایندگان مجلس خبرگان و عدالت از دیگر شرایط داوطلبان است.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان افزود: به استناد ماده هفتم قانون مجلس خبرگان رهبری در این دوره، هیات اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی است و نیازی به تشکیل هیات اجرایی جدید نیست.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات هرمزگان نیز گفت: داشتن بینش مناسب سیاسی، اجتماعی، تعهد به انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه نیز از دیگر شرایط انتخاب شوندگان در هنگام نام نویسی اعلام شده است.
عبدالله صادقی افزود: مدارک اجتهاد داوطلبان باید از حوزه‌های علمیه قم، مشهد یا اصفهان تایید شده باشد.
وی گفت: داوطلبانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی اجتهاد آنان را تاکید کرده باشند از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان ندارند.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات هرمزگان گفت: داوطلبانی هم که سابقه‌ی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری دارند از امتحان کتبی و شفاهی معاف هستند.

بیشتربخوانید:جزئیات نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان در هرمزگان
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان به روند تایید صلاحیت‌های نامزد‌های مجلس شورای اسلامی هم اشاره کرد و افزود: هیات‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه درحال بررسی تایید صلاحیت نامزد‌های مجلس شورای اسلامی هستند.
ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند امسال برگزار می‌شود.

نظر شما