شناسهٔ خبر: 63327982 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل حریم شهرداری تهران اعلام کرد:

رشد ۳۵۰ درصدی بودجه حریم پایتخت در سال ۱۴۰۲

مدیرکل حریم شهرداری تهران با اشاره به رشد ۳۵۰ درصدی حریم پایتخت در سال ۱۴۰۲ گفت: حریم شهر تهران بخصوص حریم منطقه ۲۲ دارای ظرفیت‌های گردشگری نهفته و طبیعی است و قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری ویژه پایتخت و حتی شهرهای اطراف را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نشست هم‌اندیشی «چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی حریم منطقه ۲۲» با حضور علی اکبرفسایی، مدیرکل حریم شهرداری تهران، مسعود نصرتی شهردار منطقه ۲۲ و جمعی از معاونان و مدیران ادارات تابعه برگزار شد.

علی اکبر فسایی در این جلسه به بررسی اجمالی اقدامات انجام‌شده برای صیانت از حریم منطقه ۲۲ پرداخت و ضمن قدردانی از اقدامات صورت‌گرفته در این منطقه گفت: رویکرد مدیریت منطقه ۲۲ شهرداری تهران در صیانت از حریم با توجه به برنامه‌های اعلامی بسیار مثمر ثمر بوده است.

مدیرکل حریم شهرداری تهران ادامه داد: حریم شهر تهران بخصوص حریم منطقه ۲۲ دارای ظرفیت‌های گردشگری نهفته و طبیعی است و قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری ویژه پایتخت و حتی شهرهای اطراف را دارد. 

فسایی، این تفکر که حریم شهر تهران از پایتخت جدا است را تفکری خطرناک دانست و گفت: تاثیرات متقابل شهر تهران بر حریم و بالعکس برکسی پوشیده نیست. بنابراین ضرورت دارد که ضمن رصد و بررسی چالش‌ها و مشکلات موجود و همچنین برخورد قانونی با تخلفات و سوداگران، با هدف‌گذاری‌های مستمر و اجرای مصوبات، ضوابط و قوانین از حقوق شهر و شهروندان و نسل‌های آینده صیانت کنیم.

مدیرکل حریم شهرداری تهران، فقدان مدیریت یکپارچه در تصمیم‌گیری پیرامون بارگذاری‌ها، کاربری اراضی و ساخت ‌وسازهای مجاز و غیرمجاز در حریم پایتخت را از جمله عواملی عنوان کرد که در سال‌های گذشته به‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته، مشکلات زیادی برای حریم شهر تهران ایجاد کرده است و تبعات آن، همچنان برای شهر و شهروندان ادامه دارد.

وی با بیان این که سطح دغدغه‌مندی نسبت به حریم به صورت چشمگیری در این دوره مدیریت شهری افزایش یافته است، گفت: شهردار محترم تهران، بارها در جلسات مدیران و مسئولان بر موضوع حفاظت و صیانت از حریم تاکید داشته‌اند و تاکنون نیز تلاش‌ها برای صیانت از حریم، ثمربخش بوده و باید سعی کنیم تا تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

مدیرکل حریم شهرداری تهران همچنین صیانت از حریم پایتخت را نیازمند همراهی و هم‌افزایی متولیان درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و دستگاه های نظارتی دانست و بیان کرد: تشدید روند دست‌اندازی درحریم طی دوره‌های گذشته سبب شده است تا ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم پایتخت افزایش یابد و اکنون جلوگیری از این نابه‌سامانی‌ها، تلاش مضاعف همکاران محترم شهرداری را می‌طلبد تا تخلفات در نطفه متوقف شود.

براساس اعلام روابط‌عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، فسایی همچنین خاطرنشان کرد: اگر از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری نشود، حریم تهران با توجه به حساسیت و شکنندگی به سمت تهدید ساختاری پیش خواهد رفت.

وی در پایان با اشاره به رشد ۳۵۰ درصدی حریم تهران در سال ۱۴۰۲ گفت: هرگونه بارگذاری در حریم باید در راستای صیانت و توسعه پایدار و مبتنی بر حفظ عرصه‌های محیط زیستی و آخرین هاله تنفسگاهی شهر و تبدل تهدیدها به فرصت باشد.

انتهای پیام/

نظر شما