شناسهٔ خبر: 63325430 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکسازی قومی در کرانه باختری؛ خواسته وزیران نتانیاهو

تهران-ایرنا- وزیر امنیت و وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از تشدید محدودیت‌ها برای فلسطینیان ساکن کرانه باختری و تسلیح شهرک‌نشینان حمایت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی فاشیستی، خواستار تشدید مقررات منع آمدوشد علیه فلسطینی های ساکن کرانه باختری شد.

وی در نامه ای به نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، سیاست فعلی در قبال فلسطینی های ساکن کرانه باختری را "دیوانگی" دانست و گفت: من از این سیاست پیروی نخواهم کرد.

این مقام صهیونیست خواستار تغییر وضعیت امنیتی کرانه باختری و ایجاد مناطق حائل در اطراف شهرک های صهیونیست‌نشین شد، به طوری که هیچ فلسطینی قادر به ورود به این مناطق نباشد و در صورت ورود به قتل برسد.

شهرک نشینان صهیونیست از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی تاکنون، بیش از ۱۰۰ بار به مناطق فلسطینی‌نشین حمله کرده‌اند.

تاکید «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بر ارائه سلاح به شهرک نشینان، اوضاع را برای فلسطینیان ساکن کرانه باختری پیچیده تر کرده است.

«بن گویر» طی پیامی در فضای مجازی نوشت: پس از تغییر قانون حمل سلاح، اکنون هزاران اسرائیلی شرایط حمل سلاح را دارند.

پاکسازی قومی در کرانه باختری؛ خواسته وزیران نتانیاهو

در همین رابطه، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» با اشاره به افزایش حملات شهرک نشینان صهیونیست برای تصاحب زمین‌های کشاورزی فلسطینیان ساکن کرانه باختری نوشت: برخی قانون‌گذاران و مقامات وزارت خارجه نگران هستند که ۲۴ هزار سلاح درخواستی کابینه اسرائیل، در نهایت در اختیار شهرک نشینانی قرار گیرد که سعی دارند فلسطینی ها را به زور از کرانه باختری بیرون کنند.

به گزارش ایرنا، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در کنار اقدامات جنایت بار رژیم تل آویو در غزه که هر روز ابعاد بیشتری می یابد، حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی ترحم مردم غزه و درخواست ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسراییل، رو به افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم تاکید کرده که اصلا مساله آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه ها و طرح های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی نیز تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

نظر شما