شناسهٔ خبر: 63321800 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

خودرو لوکس روسی آئوروس کامندانت با پیشرانه چینی وارد بازار می‌شود

صاحب‌خبر -

خودرو لوکس روسی آئوروس کامندانت قرار است به یک پیشرانه چینی ساخت شرکت گریت وال مجهز شود. کمپانی آئوروس به‌خاطر تحریم‌های روسیه این تصمیم را گرفته است.

پس از شکل‌گیری جنگ روسیه و اوکراین، خودروسازان بین‌المللی یکی پس از دیگری بازار روسیه را ترک کردند و این بازار خودرو روسیه را با چالش جدید مواجه کرد. اما درست مثل بازار ایران، چینی‌ها به سمت این بازار هم هجوم آوردند و حالا حضور فعالی در خاک روسیه دارند.

در حالی که دیگر خبری از خودروهای لوکس بنز و بی ام و نیست، خودروساز چینی هونگچی جای آن‌ها را گرفته است. با محو شدن اتومبیل‌های آفرودی تویوتا از بازار نیز حالا خودروهای گریت وال تانک جانشین آن‌ها شده‌اند. اما نفوذ چینی‌ها ظاهرا به صنعت خودروسازی روسیه نیز رسیده است. آنطور که در خبرها آمده، خودرو لوکس روسی آئوروس کامندانت به‌زودی قرار است با یک پیشرانه ساخت شرکت چینی گریت وال وارد بازار شود.

تولید خودرو روسی آئوروس کامندانت با پیشرانه چینی تولید خودرو روسی آئوروس کامندانت با پیشرانه چینی

آنطور که رسانه‌های روسی می‌نویسند، به‌زودی خودرو لوکس روسی آئوروس کامندانت و آئوروس سنات به پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر ساخت گریت وال مجهز می‌شوند. این دقیقا همان پیشرانه‌ای است که روی خودرو گریت وال تانک ۵۰۰ به‌کار رفته است. این پیشرانه توان ۲۹۹ اسب بخاری را تولید می‌کند و این توان را با کمک یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند.

کاهش قیمت آئوروس کامندانت به‌لطف پیشرانه چینی

نسخه فعلی کامندانت به یک پیشرانه ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر مجهز است که توان ۵۹۸ اسب بخار را تولید می‌کند و به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک مجهز است. ضمن اینکه یک پیشرانه الکتریکی با توان ۳۸ اسب بخار نیز به پیشرانه اصلی کمک می‌کند. ولی از آنجا که تولید این پیشرانه برای روس‌ها دیگر ممکن نیست، در نتیجه تصمیم گرفته‌اند برای کاهش هزینه‌ها از شرکت چینی گریت وال کمک بگیرند. استفاده از یک پیشرانه کم توان‌تر همچنین می‌تواند به کاهش قیمت نهایی خودرو نیز بیانجامد.

برچسب‌ها:

نظر شما