شناسهٔ خبر: 63314183 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

«گرگ ایرانی» به رأی داوران معترض بود!

هادی چوپان نایب‌قهرمان مسترالمپیا شد

صاحب‌خبر -

[ شهروند ]هادی چوپان، قهرمان سال گذشته رقابت‌های مسترالمپیا، عنوان نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها را در سال ۲۰۲۳ در کالیفرنیای آمریکا از آن خود کرد.
در شرایطی که در پایان رقابت ۹ نفر برتر حاضر در فینال مسترالمپیا انتظار می‌رفت هادی چوپان عنوان قهرمانی را از آن خود کند، درنهایت درک لانسفورد آمریکایی با رأی داوران به عنوان قهرمانی رسید و هادی چوپان، ملقب به گرگ ایرانی، نیز به عنوان نایب‌قهرمانی رسید. براندون کری از آمریکا و سامسون دائودا از بریتانیا نیز به مدال‌های برنز مسترالمپیا دست یافتند.
چوپان در حالی که خیلی از علاقه‌مندانش‌ در ایران پلک روی هم نگذاشتند و ساعات زیادی را از شنبه شب تا یکشنبه صبح بیدار‌ بودند، اما با وجود شایستگی تمام نتوانست برای دومین‌بار متوالی قهرمان دسته او‌پن مسترالمپیا لقب بگیرد و یک گام خودش را به بزرگانی همچون آرنولد و رونی کلمن نزدیک‌تر کند. او بعد از درک لانسفورد به عنوان نایب‌قهرمانی‌ رسید، در‌ حالی که به اعتقاد خیلی از کارشناسان شایستگی‌ کاملی‌ برای قهرمانی‌ داشت.هادی چوپان پس از آنکه مدال نقره گرفت و از رسیدن به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها بازماند و لانسفورد آمریکایی به عنوان قهرمان این مسابقات و برنده ۴۰۰هزار دلار جایزه مسترالمپیا اعلام شد، در اعتراض به رأی داوران، صحنه مسابقات را ترک کرد و از گرفتن عکس جمعی امتناع کرد. این کار چوپان در حالی صورت گرفت که رقیبان، سال گذشته پس از اعلام نام او به عنوان قهرمان مسترالمپیا به چوپان تبریک گفته بودند.
چوپان در صفحه اجتماعی خود پس از نایب قهرمانی در این مسابقات به این اتفاقات واکنش نشان داد و گفت: «من شرمنده و سرشکسته مردم ملت میهنم هستم. با تمام دنیا جنگیدم، قدرتم به همه چیز رسید جز آن خنجری که نفهمیدم از کجا به پهلویم فرو رفت. حلالم کنید. اگر لیاقت آن چیزی را که لیاقت شما بود، نتوانستم به ارمغان بیاورم. شرمنده تمام مردمم و نام پاک کشورم ایران هستم. به امید سربلندی ایران و آیندگان و بعد از من. بدرود هادی چوپان.»
سایت essentiallysports،‌ نسبت به نایب قهرمانی هادی چوپان در رقابت‌های مسترالمپیا و واکنش‌‌هایی که صورت گرفت، نوشت: «این شکست برای «گرگ ایرانی» که از برد امسال خود مطمئن بود و هوادارانش به او ایمان داشتند، غیر قابل قبول بود. یکی از طرفداران او با شکایت از نتیجه کسب‌شده نوشت:‌ «بزرگ‌ترین سرقت اینجا رقم خورد.» یکی دیگر از علاقه‌مندان بدنسازی هم نوشت: «ترک صحنه از سوی هادی به این شکل بی‌احترامی بود.» مخاطبی هم نوشت: «قهرمانی را از هادی دزدیدند و من واقعا می‌خواستم درک برنده شود، اما هادی خیلی بهتر بود.» یک کاربر عصبانی دیگر نوشت: «سرقت شرم‌آور!» یکی از علاقه‌مندان بدنسازی که از نتایج ناراحت بود، با اظهار تاسف نوشت: «عنوان نخست را از چوپان دزدیدند. شرمنده شما، آقای المپیا!»

نظر شما