شناسهٔ خبر: 63310252 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جنگ با ازبک‌ها با یک بلیت!

روزنامه جوان

پس از سال‌ها ورزشگاه آزادی در یک روز میزبان دو دیدار است! در روز‌هایی که سرخابی‌های پایتخت به‌خاطر وضعیت نامطلوب چمن و بازسازی آزادی به شهر‌های دیگر تبعید می‌شوند، امروز نساجی قائمشهر و سپاهان اصفهان در همین ورزشگاه از حریفان ازبکستانی خود پذیرایی می‌کنند. 

صاحب‌خبر -
جوان آنلاین: پس از سال‌ها ورزشگاه آزادی در یک روز میزبان دو دیدار است! در روز‌هایی که سرخابی‌های پایتخت به‌خاطر وضعیت نامطلوب چمن و بازسازی آزادی به شهر‌های دیگر تبعید می‌شوند، امروز نساجی قائمشهر و سپاهان اصفهان در همین ورزشگاه از حریفان ازبکستانی خود پذیرایی می‌کنند. 
دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز آغاز می‌شود و دو تیم ایرانی مقابل دو تیم ازبک به میدان می‌روند. نمایندگان ما برای رویارویی با تیم‌های نوبهار و آلمالیق شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند؛ نساجی این اواخر نتایج خوبی کسب نکرده و سپاهان هم هنوز از شوک محرومیت از سوی کنفدارسیون آسیا خارج نشده است. 
 
برگزاری دو بازی در آزادی از آن دست اتفاقاتی است که هیچ‌کس آن را پیش‌بینی نمی‌کرد. جدا از نساجی، سپاهان نیز با حکم ای‌اف‌سی مجبور است در تهران بازی کند. از آنجا که برگزاری دیدار‌های لیگ‌قهرمانان با VAR برگزار می‌شود، فعلاً فقط ورزشگاه آزادی تأییدیه کنفدارسیون را دارد. این در حالی است که بازسازی ورزشگاه همچنان ادامه دارد و کیفیت نامطلوب چمن نیز پیش از این صدای پرسپولیس و استقلال را درآورده بود. بااین‌وجود سهیل یوسف‌نیا، معاون ورزشی این مجموعه در گفتگو با تسنیم خلاف این ادعا را مطرح کرده است: «نگرانی وجود ندارد. خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفته، وضعیت چمن خوب شده و شرایط مناسب است. همچنین کار‌های عمرانی روی سکو‌ها به پایان رسیده و فقط صندلی‌گذاری‌ها باقی مانده است. نیرو‌های خود را چند برابر کرده‌ایم. به محض اینکه بازی نساجی با حریف ازبکستانی تمام شود و بازیکنان از ورزشگاه خارج شوند، کار نظافت رختکن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود تا با ورود بازیکنان سپاهان و حریفش تداخلی به وجود نیاید. ضمن اینکه هر قسمتی از چمن دچار مشکل شده باشد، ترمیم آن در دستور کار قرار خواهد گرفت تا زمین برای بازی دوم با کمترین مشکل مواجه شود.»
فروش یک بلیت برای هر دو بازی نیز پس از توافق دو تیم دیروز آغاز شد. برگزاری دو بازی در یک روز شرایط خاص خود را دارد، به‌خصوص که هواداران نساجی و سپاهان از دو استان مختلف به تهران می‌آیند. انتظار می‌رود هر دو باشگاه، فدراسیون و مدیریت مجموعه ورزشی آزادی تمهیدات لازم را برای پشت سر گذاشتن این شرایط خاص مهیا کرده باشند. 
 
تیم مازندرانی آخرین بار یک ماه و نیم پیش طعم برد را چشیده و امیدوار است در مصاف با نوبهار به ناکامی‌هایش پایان دهد. نساجی که از ابتدا برای گرفتن تأییدیه ای‌اف‌سی ورزشگاه آزادی را برای میزبانی در لیگ قهرمانان معرفی کرده بود، امروز برای دومین بار میزبانی در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند. شاگردان سیدمهدی رحمتی در نخستین حضور آسیایی خود در پایان دور رفت مرحله گروهی با سه امتیاز در رده سوم گروه D قرار گرفته‌اند و حال در شروع دور برگشت برای زنده نگه داشتن شانس صعودشان تلاش می‌کنند. تنها برد نساجی مقابل مومبای‌سیتی بوده و این تیم در دو بازی بعدی با الهلال و نوبهار شکست خورده است. 
روز انتقام فرا رسیده و نساجی می‌تواند حریف ازبک را در بازی برگشت شکست دهد. البته محرومیت امیرحسین هوشمند و صابر حردانی کار را برای رحمتی سخت می‌کند. بعد از پیروزی ۲۷ شهریور برابر مومبای، نساجی دیگر روز خوش ندید و هیچ بردی در لیگ و آسیا کسب نکرد. تیم قائمشهری اخیراً با سه گل مغلوب تراکتورسازی شده و با این شرایط مجبور است در لیگ قهرمانان هم به میدان برود، به‌ویژه که نوبهار هفت امتیازی است و شانس بیشتری برای صعود دارد. در صورت شکست دوباره نساجی مقابل حریف ازبکستانی، کار صعود نساجی بسیار سخت می‌شود. 
 
آلمالیق رقیبی جدی برای سپاهان محسوب نمی‌شود. منتها وضعیت روحی زردپوشان خوب نیست و آن‌ها بالاجبار باید دور از دیار زاینده‌رود دیدار‌های باقیمانده شان در لیگ قهرمانان را برگزار کنند. طبق اعلام کنفدراسیون آسیا، سپاهان ۳ بر صفر بازنده دیدار با الاتحاد شده و با این رأی، سه امتیاز حساس از کف نماینده اصفهان رفته است. تیم مورایس تا قبل از این بعد از الاتحاد، تیم دوم گروه C بود و حالا زردپوشان با چهار امتیاز به رده سوم سقوط کرده‌اند. علاوه بر از دست دادن امتیاز، سپاهانی‌ها مجبورند دور از خانه بازی کنند و این مسئله از نظر روحی تأثیر زیادی روی تیم می‌گذارد. 
کادرفنی برای بازی امروز چند نگرانی دارد؛ وضعیت میزبانی در آزادی، شرایط روحی تیم و غیبت چند بازیکن تأثیرگذار. در این بازی رضا شکاری، شهریار مغانلو، سیداحمد موسوی و امید نورافکن به دلیل مصدومیت نمی‌توانند به میدان بروند. پر کردن جای خالی این بازیکنان اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این، سپاهان در لیگ برتر هم وضعیت خوبی ندارد. این تیم مقابل ملوان نتیجه را واگذار کرد و نخستین شکست فصل سپاهان به ثبت رسید. جدا از این مسئله، بحث کسر امتیاز نیز دامن تیم اصفهانی را گرفته است. رده هشتم جدول در اختیار سپاهان است و این جایگاهی نیست که هوادارانشان را راضی نگه دارد. 
مسئولان باشگاه تلاش کردند تا نظر مساعد ای‌اف‌سی را برای تعویق یک روزه بازی با آلمالیق جلب کنند، ولی مسئولان آسیا این درخواست را رد کردند تا هر دو بازی در یک روز برگزار شود. سپاهان تجربه برد مقابل آلمالیق را دارد؛ در بازی رفت با اینکه ازبک‌ها میزبان بودند، اما ۳ بر یک برابر شاگردان مورایس تن به شکست دادند. در جدول رده‌بندی گروه آلمالیق بدون امتیاز در قعر جدول جا خوش کرده و عملاً شانسی برای صعود ندارد، اما در آن سوی میدان هواداران سپاهان منتظر به راه افتادن طوفان زرد هستند. نیروی هوایی عراق تیم دوم گروه است و آن‌ها نیز برای صعود به عنوان تیم دوم تلاش می‌کنند. با توجه به شرایط فنی آلمالیق به نظر می‌رسد، کادرفنی زردپوشان باید بیش از هر چیز تیم را از نظر روحی و روانی آماده بازی امشب کند.

برچسب‌ها:

نظر شما