شناسهٔ خبر: 63305567 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع‌پرس از آخرین تحولات فلسطین گزارش می‌دهد؛

افزایش تعداد شهدای غزه به ۹ هزار و ۷۷۰ نفر/ تظاهرات هزاران معترض صهیونیست در قدس اشغالی

با ورود به سی امین روز از آغاز عملیات مقاومت فلسطین با عنوان «طوفان‌الاقصی» شاهد گسترش ابعاد درگیری‌ها بین نیرو‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی و افزایش قابل توجه شهدا و مجروحان فلسطینی به دلیل افزایش شدید بمباران نوار غزه به‌خصوص مناطق مسکونی توسط این رژیم هستیم.

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: عملیات «طوفان‌الاقصی» که توسط گروه‌های مقاومت اسلامی از صبح روز شنبه ۱۵ مهر در پاسخ به تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان آغاز شده است، امروز وارد سی امین روز خود شد. عملیاتی که در آن شاهد شلیک هزاران موشک توسط گروه‌های مقاومت اسلامی به سرزمین‌های اشغالی هستیم و نیرو‌های مقاومت در تکمیل این عملیات پیروزی‌های چشمگیری را بدست آوردند به صورتی که این موفقیت‌ها هراس و نگرانی حامیان غربی آن‌ها به ویژه آمریکا را به دنبال خود داشته است.

درخواست وزیر صهیونیست برای انداختن بمب اتم بر روی غزه/ تظاهرات هزاران معترض صهیونیست در قدس اشغالی

تظاهرات هزاران معترض صهیونیست در قدس اشغالی

در این راستا، تحولات سی امین روز جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را با خبر تظاهرات هزاران معترض صهیونیست در قدس اشغالی آغاز می‌کنیم. بر این اساس، روسیا الیوم گزارش داده است که همزمان با تداوم بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی، رسانه‌های عبری شامگاه شنبه شب گذشته گزارش دادند که هزاران نفر از صهیونیست‌های خشمگین در تجمع مقابل اقامتگاه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی خواستار استعفای فوری وی شدند.

ضمن اینکه خانواده‌های اسرا و مفقودان در غزه در مقابل اقامتگاه نتانیاهو با سر دادن شعار‌هایی ضد نتانیاهو و خانواده‌اش خواستار تسلیم کردن خود به جنبش حماس در مقابل بازگشت فرزندان دربند خود نزد حماس شدند. معترضان در قدس اشغالی همچنین شعار استعفای فوری بنیامین نتانیاهو را سر دادند. همچنین معترضان با پلیس حاضر در محل اقامتگاه نتانیاهو درگیر شدند.

درخواست وزیر صهیونیست برای انداختن بمب اتم بر روی غزه/ تظاهرات هزاران معترض صهیونیست در قدس اشغالی

راهپیمایی حامیان فلسطین در واشنگتن، لندن، برلین و پاریس

خبر دیگر اینکه، القدس العربی گزارش داده است که شهر واشنگتن و پایتخت کشور‌های اروپایی از جمله لندن، پاریس و برلین در ساعات گذشته صحنه تظاهرات مردم در حمایت از غزه و محکومیت تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه این منطقه بود. برخی منابع تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات ضد صهیونیستی در واشنگتن را بیش از ۲۰۰ هزار نفر برآورد کرده‌اند.

در همین راستا، رسانه‌های خبری گزارش دادند که خیابان‌های شهر‌های لندن و منچستر انگلیس، نیز امروز شاهد حضور هزاران نفر در حمایت از ملت فلسطین بود. حامیان فلسطین در حالی که پرچم‌های فلسطین و پلاکارد‌هایی را در محکومیت جنگ در دست داشتند، خواستار پایان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند.

درخواست وزیر صهیونیست برای انداختن بمب اتم بر روی غزه/ تظاهرات هزاران معترض صهیونیست در قدس اشغالی

هشدار انصارالله یمن به آمریکا درباره گسترش جنگ غزه

رویداد دیگر سی امین روز جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی، هشدار انصارالله یمن به آمریکا درباره گسترش جنگ غزه است. در همین راستا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده است که «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن دیروز شنبه در پیامی با انتقاد از نتایج نشست وزیران خارجه ۵ کشور عربی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در امان، پایتخت اردن درباره تحولات غزه به گسترش دامنه جنگ در منطقه هشدار داد.

بر همین اساس، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت که کشور‌های عربی بیش از هر زمان دیگری باید به مسئولیت خود در قبال مردم غزه و حمایت از ملت فلسطین عمل کنند تا این مردم بتوانند به حقوق مشروع خود دست یابند. وی با اشاره به اینکه در نشست اردن، وزیر خارجه آمریکا باید شاهد موضع‌گیری‌های قاطع‌تری از سوی کشور‌های عربی می‌بود، تأکید کرد که درخواست ملتمسانه از آمریکا برای اینکه برای پشتیبانی از کودکان غزه لطف کند، هیچ سودی ندارد و فقط باعث کشتار هر چه بیشتر غیر نظامیان توسط «اسرائیل» می‌شود.

درخواست وزیر صهیونیست برای انداختن بمب اتم بر روی غزه/ تظاهرات هزاران معترض صهیونیست در قدس اشغالی

افزایش تلفات ارتش رژیم صهیونیستی به ۳۴۵ نفر

خبر مهم دیگر امروز میدان نبرد، افزایش تلفات ارتش رژیم صهیونیستی به ۳۴۵ نفر است. بر همین اساس نیز الجزیره گزارش داد که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دیروز شنبه با اشاره به ادامه بمباران هوایی غزه ادعا کرد که ارتش در حال عملیات اطلاعاتی و رزمی برای بازگشت اسرای نزد حماس به سوی خانواده‌های خود است.

از طرف دیگر سخنگوی ارتش صهیونیستی با خطاب به خانواده‌های ۲۴۱ «گروگان» در غزه مدعی شد که به تلاش‌های اطلاعاتی و عملیاتی خود برای بازگرداندن آن‌ها ادامه می‌دهیم. ضمن اینکه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار آماری از تلفات این رژیم در مقابله با نیرو‌های مقاومت در غزه مدعی شد: تعداد کشته‌های ارتش از هفتم اکتبر به ۳۴۵ نفر افزایش یافته است.

درخواست وزیر صهیونیست برای انداختن بمب اتم بر روی غزه/ تظاهرات هزاران معترض صهیونیست در قدس اشغالی

خط و نشان گردان‌های حزب‌الله عراق برای آمریکا

اما در تحول بسیار مهم دیگری در منطقه و عراق شاهد هستیم که گردان‌های حزب‌الله عراق همزمان با سفر بلینکن به این کشور برای آمریکا خط و نشان کشیدند. بر همین اساس، «ابو علی العسکری» مسئول دفتر امنیتی در گردان‌های حزب‌الله عراق بامداد یکشنبه با سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به این کشور شدیداً مخالفت کرد.

بر همین اساس هم پایگاه شفق نیوز در عراق گزارش داد که «ابو علی العسکری» مسئول دفتر امنیتی در گردان‌های حزب‌الله عراق بامداد یکشنبه با سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به این کشور شدیداً مخالفت کرد. او طی بیانیه‌ای گفت که «سفر بلینکن به عراق با استقبال روبه‌رو نخواهد شد و اگر بیاید با تنش بی‌سابقه‌ای با وی روبه‌رو خواهیم شد».

درخواست وزیر صهیونیست برای انداختن بمب اتم بر روی غزه/ تظاهرات هزاران معترض صهیونیست در قدس اشغالی

بمباران مخزن ذخیره آب فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی

سی‌امین روز جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین با موج جدید حملات به غزه و بمباران مخزن ذخیره آب فلسطینیان همراه شده است. در این راستا، شبکه المیادین گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر حملات خود را علیه مناطق شرق شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه از سرگرفته است. غرب خانیونس نیز با توپخانه ارتش رژیم اشغالگر هدف قرار گرفت.

بر همین اساس، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز اطراف بیمارستان اندونزی واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند. حملات هوایی این جنگنده‌ها علیه محله شیخ رضوان در شمال غزه نیز ادامه دارد. ضمن اینکه، خبرنگار المیادین گزارش داد که ده‌ها خانه در نوار غزه در معرض حملات جنگنده‌های صهیونیستی قرار گرفته‌اند. همچنین، قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطق غربی شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را به توپ بستند.

درخواست وزیر صهیونیست برای انداختن بمب اتم بر روی غزه/ تظاهرات هزاران معترض صهیونیست در قدس اشغالی

شهادت مجروحان در غزه به دلیل نبود امکانات پزشکی

دیگر رویداد و اتفاق این روز‌های میدان جنگ در غزه به شهادت رسیدن مجروحان در غزه به دلیل نبود امکانات پزشکی است. بر همین اساس، شبکه المیادین گزارش داد وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که بیمارستان‌های این باریکه توان پذیرش بیماران و مجروحان بیشتر را ندارند.

همچنین این وزارتخانه تاکید کرد که نبود امکانات پزشکی باعث شده بسیاری از مجروحان حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به ویژه در بیمارستان‌های شمال نوار غزه به شهادت برسند. ضمن اینکه وزارت بهداشت نوار غزه تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به صورت تعمدی به دنبال فلج کردن سیستم بهداشتی و پزشکی این باریکه است.

درخواست وزیر صهیونیست برای انداختن بمب اتم بر روی غزه/ تظاهرات هزاران معترض صهیونیست در قدس اشغالی

کمین گردان‌های قسام برای ارتش رژیم صهیونیستی

خبر دیگر امروز میدان جنگ رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی گرفتار شدن و هلاکت نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در کمین گردان‌های قسام است. بر همین اساس هم المیادین به نقل از گردان‌های قسام گزارش داد که تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که وارد منطقه الفراحین در شرق خان یونس شده بودند با آرپی جی‌های یاسین ۱۰۵ منهدم شدند.

از طرف دیگر، این گردان‌ها اعلام کردند که نیرو‌های قسام موفق شدند عناصر صهیونیست را که به شرق خان یونس نفوذ کرده بودند در کمین خود گرفتار کنند. ضمن اینکه، آن‌ها تاکید کردند نیرو‌های فلسطینی عناصر متجاوز را با آرپی جی یاسین ۱۰۵، سلاح‌های متوسط و خمپاره هدف قرار دادند. در جریان این کمین، ۲ فروند تانک ارتش رژیم صهیونیستی منهدم شد و نیرو‌های فلسطینی به سلامت به مقر‌های خود بازگشتند.

درخواست وزیر صهیونیست برای انداختن بمب اتم بر روی غزه/ تظاهرات هزاران معترض صهیونیست در قدس اشغالی

بمباران یک اردوگاه پر جمعیت توسط صهیونیست‌ها

اما خبر ناراحت کننده و تاسف‌آور سی امین روز جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی، بمباران یک اردوگاه پر جمعیت در مرکز غزه توسط صهیونیست‌ها است. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی قبل جنایتی جدیدی را در غزه رقم زدند به طوری که تاکنون ۵۰ فلسطینی در اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند.

از طرف دیگر، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک محله مسکونی در اردوگاه المغازی را که دربرگیرنده ده‌ها خانواده فلسطینی بوده بمباران کردند. بر همین اساس هم گزارش‌های رسانه‌ای بیانگر آن است که فلسطینی‌ها با دست خالی در حال برداشتن آوار و جستجوی بازماندگان این حملات وحشیانه هستند.

درخواست وزیر صهیونیست برای انداختن بمب اتم بر روی غزه/ تظاهرات هزاران معترض صهیونیست در قدس اشغالی

درخواست وزیر صهیونیست برای انداختن بمب اتم بر روی غزه

سی امین روز جنگ در حالی به نیمه خود رسیده بود که وزیر صهیونیست خواستار انداختن بمب اتم روی غزه شده است. بر همین اساس، «عمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی (عضو حزب عوتسما یهودیت) دومین مسئول در این رژیم است که در روز‌های اخیر خواستار بمباران غزه با بمب اتم شده اند. الیاهو صبح امروز یکشنبه با حضور در برنامه تلویزیونی «کول براما» گفت، «ارتش اسرائیل ضربات قدرتمندی به حماس میزند. اما این صددرصد همان شیوه‌ای است که من می‌خواهم؟ خیر. شاید ۶۰ درصدش باشد».

در ادامه این ماجرا، الیاهو در پاسخ مجری که پرسید، چه چیزی انتظار دارید آیا انتظار بمب اتم دارید، با بیان اینکه «در غزه کسی نداریم که دخیل نباشد»، گفت که این هم یکی از راه‌هاست. راه دیگر مطمئن شدن از چیزی است که برای ما مهم است. آن‌ها از مرگ نمیترسند پس این کاری نمیکند برای آنها. باید بفهمیم چه چیزی آن‌ها (مردم غزه) را میشکند... ما با اخلاق من‌درآوردی، بازدارندگی ارتش دفاعی اسرائیل را شکسته‌ایم».

درخواست وزیر صهیونیست برای انداختن بمب اتم بر روی غزه/ تظاهرات هزاران معترض صهیونیست در قدس اشغالی

جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌ها در غزه

خبر آخر اینکه، خبرگزاری الجزیره گزارش داده است که «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۹۷۷۰ نفر از جمله ۴۸۰۰ کودک و ۲۵۵۰ زن به شهادت رسیده‌اند. وی در ادامه تصریح کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ جنایت مرتکب شده و ۲۴۳ نفر را به شهادت رسانده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما