شناسهٔ خبر: 63305548 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

عربستان به کاهش داوطلبانه تولید نفت ادامه می‌دهد

عربستان سعودی احتمالا در روزهای آینده تمدید کاهش داوطلبانه تولید نفت خود به میزان یک میلیون بشکه در روز تا دسامبر را تمدید خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، نفت در سپتامبر به بالاترین حد خود در سال 2023 نزدیک به 98 دلار در هر بشکه برای نفت خام برنت رسید، اگرچه از آن زمان به بعد تضعیف شده و در حدود 86 دلار در روز پنجشنبه معامله شد.

با وجود درگیری‌های نظامی در خاورمیانه، نگرانی در مورد رشد اقتصادی و تقاضا بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.

عربستان سعودی ابتدا کاهش داوطلبانه ماه ژوئیه را به عنوان اقدامی فراتر از توافق گسترده محدودکننده عرضه که در ژوئن توسط اوپک پلاس منعقد شد، انجام داد.

پادشاهی در ماه سپتامبر اعلام کرد که این کاهش را تا پایان سال تمدید می‌کند و این تصمیم را به صورت ماهانه بررسی خواهد کرد.

جیووانی استانوو، تحلیلگر UBS گفت: «از آنجایی که عربستان سعودی و اوپک پلاس یک «سیاست پیشگیرانه و احتیاطی» را دنبال می‌کنند و با توجه به نگرانی‌های جاری رشد اقتصادی، انتظار دارم عربستان سعودی تمدید کاهش تولید داوطلبانه خود را اعلام کند.

پنج تحلیلگر دیگر به رویترز گفتند که آنها همچنین انتظار دارند عربستان سعودی این کاهش را برای ماه دسامبر حفظ کند و همچنین احتمال ادامه آن را پس از آن ماه بسیار قوی می‌دانند.

آخرین نشست اوپک پلاس که شامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانی مانند روسیه می‌شود، در ژوئن برگزار شد، عرضه را تا سال 2024 محدود می‌کند.

ریچارد برنز، تحلیلگر شرکت مشاوره انرژی اسپکتس، به رویترز گفت: «ما فکر می کنیم که عربستان سعودی احتمالاً کاهش داوطلبانه خود را پس از پایان دسامبر تمدید خواهد کرد.

احتیاط یک کلیدواژه برای سیاست نفتی عربستان در طول سال بوده است و با چشمک زدن چراغ‌های هشدار مختلف برای اقتصاد جهانی و تقاضای نفت، آنها در مورد افزایش تولید بسیار محتاط خواهند بود.

منبع: کانال تلگرامی بازار نفت، گاز و پتروشیمی

نظر شما