شناسهٔ خبر: 63298226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارایه خدمات رایگان کمیته امداد قزوین به ۴۵۰ مادر باردار

قزوین - ایرنا- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) قزوین از حمایت ۴۵۰ مادر شیرده و باردار استان از خدمات تغذیه رایگان این نهاد خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد صیادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح سلامت مادران و حمایت از مادران باردار و شیرده در مناطق محروم به عنوان یکی از ماموریت‌های کمیته امداد قرار دارد که به همین منظور امسال حدود ۲۰ میلیارد ریال برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: ماهانه بن کارت خانوارهای تحت حمایت و زنان باردار و شیرده در سطح استان که جزو دهک های درآمدی یک تا پنج جامعه هستند، برای خرید کالاهای خوراکی تا سقف سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال شارژ می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قزوین با اشاره به مزایای طرح کمک به رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده، تاکید کرد: مادران مشمول این طرح می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی در نقاط گوناگون استان ثبت نام کرده و پس از معرفی به این نهاد، از ابتدای چهارماهگی دوران حاملگی تا ۶ ماه پس از تولد نوزاد از مزایای این طرح برخوردار می شوند.

وی با تاکید به مشارکت نیکوکاران استان در حمایت از نیازمندان، خاطرنشان کرد: رفع به موقع نیازهای معیشتی مادران دارای فرزند شیرخوار از جمله اولویت‌های کارشناسان حوزه حمایتی این نهاد است که با نیاز سنجی، به صورت مستمر مورد پیگیری قرار می گیرد.

این مسوول یادآور شد: طرح ارتقاء سلامت و پیشگیری از سوء تغذیه کودکان نیازمند به منظور تامین حداقل نیاز غذایی کودکان با همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و کمیته امداد اجرا می شود.

صیادی تصریح کرد: امسال این طرح به اداره تعاون، کار و امور اجتماعی سپرده شده و کمیته امداد تنها در طرح حمایت از تغذیه مادران شیرده فعالیت دارد.

هم اکنون ۶۰ هزار مددجو از کمیته امداد استان قزوین خدمات دریافت می‌کنند.

نظر شما