شناسهٔ خبر: 63297967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

سازمان انتقال خون مکلف به انجام آزمایش غربالگری با روش‌های نوین شد

تهران- ایرنا- سازمان انتقال خون ایران در ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه مکلف شد نسبت به انجام آزمایش غربالگری مولکولی (اِن.اِی.تی) و آنتی بادی و آزمایش سازگاری بافتی (اِچ.اِل.اِی) براساس روش‌های نوین اقدام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی امروز- یکشنبه ۱۴ آبان ماه- مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با ماده الحاقی ۵ و ۸ ماده ۷۰ این لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی ۵ ماده ۷۰ آمده است: به استناد ماده (۱۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری، آیین نامه های مالی، محاسباتی، معاملاتی، استخدامی و ضوابط ساختار تشکیلاتی و سِمت (پست)های سازمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تابع جزء (۴) بند «ب» ماده (۱۰) اساسنامه جمعیت هلال احمر مصوب سال ۱۳۸۸ است.

بند الحاقی ۸ بدین شرح است: در راستای ارتقای سلامت خون و فرآورده های آن و نجات جان بیماران نیازمند پیوند سلول های بنیادی خونساز، سازمان انتقال خون ایران مکلف است نسبت به انجام آزمایش غربالگری مولکولی(اِن.اِی.تی) و آنتی بادی و آزمایش سازگاری بافتی (اِچ.اِل.اِی) براساس روش های نوین اقدام کند.

علی بابایی کارنامی در موافقت با این بند الحاقی گفت: توجه به زیر ساخت های غربالگری از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با رای قاطع دولت را مکلف کنیم به این موضوع توجه کند.

نجفی خواه نماینده دولت در مخالفت با این بند الحاقی گفت: این بند الحاقی بیان یکی از وظایف ذاتی انتقال خون است اینکه آزمایش آنتی بادی بر اساس روش های نوین انجام شود بیان شرح وظایف ذاتی دستگاه ها است و موجب ازدیاد قانون می شود و مغایر اصل ۷۴ قانون اساسی است.

نظر شما