شناسهٔ خبر: 63294667 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سی‌امین روز عملیات طوفان الاقصی

بمباران محله‌های غزه با بمب‌های فسفر سفید/ انهدام ۲ تانک رژیم صهیونیستی توسط القسام

زهرا موسوی

تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه برای سی‌امین روز ادامه دارد و این حملات بر بیمارستان‌ها و محله‌های مسکونی و غیرنظامیان متمرکز است. در سطح عملیات زمینی نیز مقاومت فلسطین به مقابله با تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای پیشروی در محورهای جنگی ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: بیش از ۱۰۰ حمله به تاسیسات بهداشتی در غزه را از هفت اکتبر مستند سازی کرده‌ایم. این سازمان افزود: اسرائیل در هدف قرار دادن تاسیسات بهداشتی در غزه منجر به کشته شدن ۵۰۴ تن و خسارت به ۳۹ تاسیسات و ۳۱ آمبولانس شده‌است.

بیمارستان العوده در غزه نیز اعلام کرد، از کمبود شدید دارو و سوخت رنج می‌برند و بیمارستان احتمالا تا ۳۶ ساعت دیگر از کار بیفتد.

وزارت بهداشت غزه روز یکشنبه اعلام کرد که در حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۲۱ فلسطینی از یک خانواده به شهادت رسیدند. این وزارتخانه با انتشار پستی در فیسبوک نوشت: ۲۱ شهید از خانواده ابوحصیره در ساعات پایانی شب به مجتمع پزشکی الشفا منتقل شدند. آنها در حمله وحشیانه به خانه‌شان که در آن کودکان و زنان ساکن بودند، به شهادت رسیدند.

هلال احمر فلسطین نیز از زخمی شدن یک بیمار در اتاق مراقبت‌های ویژه بیمارستان القدس در تل الهوا و تعدادی از آوارگان در نتیجه بمباران شدید اشغالگران در اطراف این بیمارستان خبر داد.

مدیر برنامه جهانی غذا زنگ خطر را در غزه به صدا درآورد

سیندی مک‌کین، مدیر برنامه جهانی غذا، گفت والدین غزه نمی‌دانند که آیا می‌توانند امروز به فرزندان خود غذا بدهند یا فردا زنده بمانند.

مک کین درخواست فوری برای ارسال گسترده و ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه صادر کرد.

انهدام ۲ تانک‌ رژیم صهیونیستی و هلاکت سربازان اشغالگر توسط القسام

 گردان‌های القسام اعلام کرد، مبارزان این گروه دو تانک اشغالگران را با گلوله‌ها خمپاره الیاسین ۱۰۵ در شمال غرب غزه منهدم کردند. آنها همچنین تاکید کردند، تعدادی از سربازان اشغالگر را نیز از مسافت نزدیک به هلاکت رسانده‌اند.

این گروه مقاومت در خبری دیگر اعلام کرد، نیروهای دشمن که درحال نفوذ از محور حجر الدیک بودند، با خمپاره‌های سنگین هدف قرار داد.

پیشتر خبرگزاری سما گزارش داده بود، رزمندگان گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس نیروهای صهیونیستی را که در شرق خان‌یونس در نوار غزه نفوذ کرده بودند در کمین انداختند.

رزمندگان قسام با راکت یاسین ۱۰۵، سلاح‌های تک‌تیرانداز، سلاح‌های متوسط  و شلیک توپخانه‌ای دشمن صهیونیستی را هدف قرار دادند.

همچنین رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی در ساعات اولیه روز یکشنبه میان مقاومت و نیروهای اشغالگرِ در حال نفوذ به شمال غرب غزه رخ داد.

رسانه‌های فلسطینی بامداد روز یکشنبه گزارش دادند که همزمان با گلوله باران شدید توپخانه صهیونیست‌ها صداهای درگیری‌های شدید در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه شنیده شد.

یک منبع مقاومت فلسطین در اواخر شب شنبه به العربی الجدید گفت که درگیری‌های شدیدی بین نیروهای مقاومت و ارتش اشغالگر در شرق شهر خان‌یونس از فاصله صفر در جریان است و مقاومت از موشک، گلوله‌های ضد تانک و خمپاره استفاده می‌کند.

اشغالگران عمدا چاه‌ها و مخازن آب در غزه را بمباران می‌کنند

تلویزیون فلسطین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک مخزن آب در تل الزعتر در شمال نوار غزه در نزدیکی بیمارستان اندونزی را بمباران کردند.

فعالان گزارش دادند که تعدادی از منازل اطراف این مخزن با مقدار زیادی آب جاری غرق شدند.

نوار غزه به دلیل قطع برق و هدف قرار دادن تمامی خطوط انتقال برق و آب توسط اشغالگران از یک بحران بزرگ آب رنج می‌برد. رژیم صهیونیستی انشعاب اصلی آب در غزه یعنی «خط ماکاروت» را هدف قرار داده بود. سهم آبی که غزه دریافت می‌کرد طبق قرارداد اسلو و براساس خط ماکاروت تضمین شده بود.

خبرنگار المیادین با اشاره به اینکه آب در اکثر مناطق نوار غزه به طور کامل قطع شده است، نسبت به یک فاجعه انسانی واقعی هشدار داد، زیرا آب نه برای آشامیدن و نه برای مصارف خانگی وجود نخواهد داشت.

با کاهش عملکرد پمپ‌های آب در تنها ایستگاه در النصیرت در وسط نوار غزه برای تبدیل آب به آب شیرین به دلیل کمبود سوخت ناشی از تهاجم، کار به جایی رسید که ساکنان مجبور به نوشیدن آب شور دریا و دادن آن به کودکان شدند.

شهرداری بیت لاهیا در این باره گفت، اشغالگران یک چاه و یک مخزن آب را که آب اصلی بیش از ۷۰ هزار نفر را در تل الزعتر تامین می‌کرد، بمباران کردند. به گفته این شهرداری، اشغالگران عمدا چاه‌ها و مخزن‌های آب را بمباران و خساراتی به خدمات رسانی‌ها وارد می‌کنند.

بمباران محله‌های غزه با بمب‌های فسفر سفید/ انهدام ۲ تانک رژیم صهیونیستی توسط القسام

خبرنگار العربی الجدید با بیان اینکه هواپیماهای اشغالگر موجی از حملات را در نزدیکی بیمارستان القدس در شهر غزه و بیمارستان اندونزی در شمال انجام دادند، افزود: توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق شرقی و غربی شمال غزه را هدف قرار داد.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد، اشغالگران اطراف بیمارستان اندونزی در شمال غزه را با بیش از ۱۰ موشک بمباران کردند.

به گزارش این خبرنگار، اشغالگران همچنین منزلی در خیابان الجلاء را بمباران کردند.

خبرنگار الجزیره گفت: ارتش رژیم صهیونیستی پل ارتباطی اردوگاه نصیرات و شهر المغراقه در مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

همچنین قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی ساحل خان‌یونس در جنوب غزه را هدف قرار دادند. همچنین اشغالگران یک مرکز پلیس در بنی سهیلا در شرق خان‌یونس را بمباران کردند.

اشغالگران در عین حال بازار اردوگاه الشاطی در غرب غزه را بمباران کردند که منجر به انهدام تعدادی از مغازه‌ها شد.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که بر اثر بمباران هواپیماهای اشغالگر به خانه‌ای متعلق به خانواده ابوشقفه در مرکز اردوگاه جبالیا، تعدادی شهید و مجروح شدند. در موج جدید حملات صهیونیست‌ها به غزه اشغالگران مسجدی که در آن آوارگان در غرب اردوگاه نصیرات در مرکز غزه پناه گرفته بودند، هدف قرار دادند.

هواپیماهای دشمن رژیم صهیونیستی یک آمبولانس را در شهر طیرحفا در جنوب لبنان هدف قرار دادند و ۴ امدادگر را زخمی کردند.

شبکه المسیره نیز گزارش داد، دشمن صهیونیستی با بمب‌های فسفری ممنوعه بین‌المللی، محله‌های مسکونی شهر غزه از جمله محله الرمال را بمباران کرده‌است.

این در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی زیرساخت‌ها را در نوار، از جمله مخازن آب و تجهیزات انرژی خورشیدی که برق برخی از تأسیسات حیاتی را تأمین می‌کنند، هدف قرار داده‌است.

نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته مورد بمباران مستمر رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌ و خسارات سنگینی به زیرساخت‌های غیرنظامی وارد شده‌است به طوریکه باعث از کار افتادن بسیاری از تأسیسات، به‌ویژه بیمارستان‌هایی که مجروحان بمباران‌ها یا مبتلایان به بیماری‌های مزمن را درمان می‌کنند، شده‌است.

این در حالیست که آسوشیتدپرس شامگاه شنبه گزارش داد که مصر و قطر به اشغالگران پیشنهاد کردند که برای اطمینان از رسیدن کمک‌ها به نوار غزه و تخلیه غیرنظامیان آسیب دیده، آتش‌بس بشردوستانه روزانه بین ۶ تا ۱۲ ساعت اعلام کند.

هشدار صلیب سرخ جهانی درباره وضعیت فاجعه‌بار غزه

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد، بیمارستان‌های غزه در آستانه فروپاشی کامل هستند و عمل‌های جراحی بدون مواد بیهوشی انجام می‌شوند.

این کمیته افزود: وضعیت انسانی غزه فاجعه بار است و و آنچه می‌بینیم از زمان حضور دائمی‌مان در اینجا از سال ۱۹۶۷ ندیده‌ایم.

در این رابطه، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه نیز گفت: از موسسات حقوقی و مطبوعات جهانی می‌خواهیم حمایت لازم را از خبرنگاران به عمل آورند.

ویرانی ۴۰ هزار خانه بر اثر بمباران صهیونیست‌ها از آغاز جنگ در غزه

وزارت مشاغل عمومی فلسطین روز شنبه در آمار اولیه خود اعلام کرد که جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به نوار غزه که برای سی‌امین روز متوالی ادامه دارد، حدود ۴۰ هزار خانه را تخریب کرده‌اند.

وزارت مشاغل عمومی فلسطین افزود: بمباران صهیونیست‌ها همچنین به حدود ۲۲۰ هزار خانه خسارت جزئی وارد و ساکنان آنها را آواره کرد که تعداد آنها از حدود ۱.۵ میلیون آواره از شمال نوار غزه و شهر غزه گذشت.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که آوارگان در مراکز پناهگاهی وابسته به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هستند.

به گفته این وزارتخانه، ۶۰ مدرسه ویران شده و ۲۲۰ مدرسه دیگر خسارت دیده و هچنین بر اثر بمباران شدید صهیونیست‌ها ۵۵ مسجد تخریب شده‌است که نقض آشکار قوانین و موازین بین‌المللی است.

ارتش اشغالگر بار دیگر به غیرنظامیان غزه دستور تخلیه داد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به غیرنظامیان در شمال نوار غزه روز یکشنبه فرصت بیشتری برای فرار به نوار ساحلی جنوبی می‌دهد.

ارتش اشغالگر اعلام کرد که تردد در جاده منتهی به جنوب در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر (۰۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ به وقت گرینویچ) مجاز خواهد بود.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین نقشه‌ای را منتشر کرد که مسیر مشخص برای این کار نشان می‌دهد.

در بخشی از این اعلامیه که به زبان عربی است، آمده: «اگر به فکر خود و عزیزانتان هستید، طبق دستور ما به جنوب بروید.»

پدافند هوایی اشغالگران مدعی رهگیری یک موشک دوربرد در صحرای نقب شد

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که سامانه پدافند هوایی پیکان ارو «حیتس» برای اولین بار یک موشک دوربرد را در منطقه صحرای نقب رهگیری کرد که از نوار غزه پرتاب شده بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در پی گزارش‌های اولیه مبنی بر فعال شدن آژیرها در منطقه صحرای نقب، صحبت‌ها حول محور پرتاب یک موشک از نوار غزه است که توسط پدافند هوایی رژیم صهیونیستی «حیتس» رهگیری شد.

رژیم صهیونیستی پایگاه‌ها، فرودگاه‌ها و تأسیسات نظامی در صحرای نقب دارد که مهم‌ترین آنها راکتور هسته‌ای دیمونا است.

افزایش شمار تلفات ارتش اشغالگر

ارتش اشغالگر ظهر امروز اعلام کرد، یک سرباز دیگر صهیونیست در درگیری‌های غزه از پای درآمده که به این ترتیب تعداد سربازان کشته شده در جنگ زمینی غزه به ۳۰ نفر افزایش یافت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود که اجازه اعلام کشته شدن چهار نیروی دیگر ارتش در جریان عملیات زمینی در غزه را پیدا کرده‌است.

شلیک موشک دوربرد از غزه به صحرای نقب/ بمباران چاه‌ها و مخازن آب در نزدیکی یک بیمارستان

ارتش رژیم صهیونیستی اسامی سربازان کشته شده را منتشر کرد که عبارت هستند از: سرگرد یهودا ناتان کوهن، ۲۵ ساله، اهل اشمیت ماحولا، فرمانده گروهان در گشت زنی گفعاتی، گروهبان گلعاد نحمیا نیتسان، ۲۱ ساله، اهل شیلو در گفعاتی، گروهبان یونداو راز لوینشتاین، ۲۳ ساله، اهل ایلات، در نیروهای گشتی گیفعاتی، و سرگرد لیئور آرازی، ۲۵ ساله، از گفعات حاییم ایهود، یک پزشک رزمی در واحد شیلداگ.

ارتش اشغالگر به این ترتیب اجازه انتشار اسامی ۳۴۶ کشته در صفوف خود را از آغاز عملیات طوفان الاقصی پیدا کرده‌است.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس نیز تاکید کرد، بمباران متجاوزانه صهیونیست‌ها که از هفت اکتبر آغاز شد، موجب از دست دادن بیش از ۶۰ اسیر دشمن شد. متأسفانه هنوز ۲۳ جسد در زیر آوار مفقود هستند و به دلیل تجاوزات مداوم در منطقه دسترسی به آنها دشوار است.

این گردان‌ها همچنین اعلام کرد، دو جنگ افزار صهیونیست‌ها را در که در حال نفوذ به منطقه الفراحین در شرق خان‌یونس بودند، با گلوله‌های خمپاره الیاسین ۱۰۵ هدف قرار داده‌است.

به صدا درآمدن آژیرها در اراضی اشغالی

آژیرهای خطر نیز صبح امروز در غلاف غزه، نیتفوت در نقب غربی و جلیل علیا به صدا درآمدند.

حملات موشکی گردان‌های القدس به شهرهای اشغالی در ادامه تشدید تنش‌ها

«گردان‌های القدس»، شاخه نظامی جهاد اسلامی حملات موشکی خود را به شهرهای اشغالی صهیونیست تشدید کرد و چندین شهر را با شلیک‌های موشکی شدید بمباران کرد. از جمله شهرهایی که مورد حمله قرار گرفتند عبارتند از: عسقلان، سدیروت، نیرم، مفلاسیم، کفار عزه و کفار سعد.

این در حالیست که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شنبه مدعی شد: ما برای پیروزی در غزه آماده هستیم؛ حتی اگر این امر یک سال زمان ببرد.

وی گفت: ما امروز درگیری‌های شدید و دشواری در غزه داشتیم و نفوذ زمینی‌مان را گسترش دادیم.

فرماندهی مرکزی آمریکا از ورود ناوگان هواپیمابر دوایت آیزنهاور به خاورمیانه خبر داد

سازمان تروریستی آمریکا در منطقه (سنتکام) تاکید کرد که گروه دوایت آیزنهاور به عنوان بخشی از تقویت بیشتر موقعیت منطقه‌ای خود به خاورمیانه و منطقه مسؤولیت فرماندهی سنتکام وارد شده‌است.

این گروه متشکل از ناو هواپیمابر و رزمناو موشک هدایت شونده USS Philippine Sea (CG ۵۸)، ناوشکن موشک هدایت شونده USS Mason (DDG ۸۷) و اسکادران ناوشکن (DDG ۱۰۷)، سه بال هوایی با اسکادران‌ها و فرمانده جنگ اطلاعات است.

انتهای پیام

نظر شما