شناسهٔ خبر: 63290948 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

پیش بینی بورس برای فردا یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲

اهالی بازار سرمایه امیدوارند در شرایط فعلی که بازار سهام رو به سوی صعود و تعادل گذاشته و ریسک جنگ را از سر گذراند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، معاملات بورس تهران در نخستین روز هفته به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت هفته گذشته رفتار کرد و تا حد زیادی بر ارتفاع خود افزود. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با رشد خوب ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحد (معادل ۱.۴۶ درصد) روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات روز شنبه به سطح یک میلیون و ۹۹۹ هزار واحد رسید.

در نخستین روز هفته همچنین شاخص هم‌وزن با فرمان شاخص کل حرکت کرد و رشد قابل توجهی را پشت سر گذاشت. به این ترتیب میانگین هم‌وزن بازار در پایان معاملات روز شنبه، ۱۲ هزار و ۷۵۳ واحد (معادل ۱.۹۳ درصد) افزایش ارتفاع داد و به سطح ۶۷۳ هزار و چهار واحدی رسید.

مسیر معاملات خرد بازار سهام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز شنبه را هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

در همین حال، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز شنبه حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات نخستین روز هفته، خبر از ورود ۱۹۶ میلیارد تومانی پول به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه

معاملات روز شنبه نشان داد بازار سیگنال مثبتی را از فضای بین‌المللی دریافت کرده و ریسک جنگ را پشت سر گذاشته است. با توجه به ورود پول حقیقی در معاملات نخستین روز هفته، شاید بتوان امیدوار بود که این فرصت، به‌عنوان فرصت خرید مناسب شناسایی و موجب بازگشت سرمایه‌گذاران به بازار سهام شود. اهالی بازار سرمایه امیدوارند در شرایط فعلی که بازار سهام رو به سوی صعود و تعادل گذاشته و ریسک جنگ را از سر گذراند، دولت هم ریسک تازه‌ای از آستین بیرون نیاورد!

نظر شما