شناسهٔ خبر: 63287644 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

خروش دوباره فرزندان ایران در ۱۳ آبان

میلیون ها ایرانی از دانش آموز و دانشجو امروز شنبه همزمان با ۱۳ آبان ماه ، با مشت های گره کرده در خیابان ها و میادین ایران، یوم الله ۱۳ آبان را گرامی داشتند و خشم خود را نسبت به فجایع ضد انسانی در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی فریاد زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از  مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، ۱۳ آبان در تقویم ایران روزی است که با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره)، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز شناخته شده است.

این روز به نمادی از عدالت خواهی، آرمان گرایی و مبارزه با جنایات استکبار جهانی تبدیل شده است که میلیون ها نفر از اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان و دانشجویان را به حرکت وامی دارد تا علیه هرآنچه که ظلم به انسانیت و ارزش های والای انسانی است، فریاد سر دهند.

استانداردهای دوگانه استکبار جهانی علیه مردم مظلوم و بی دفاع به ویژه در فلسطین اشغالی را به رخ جهانیان بکشند که این روزها بیش از ۹ هزار نفر از آنها که بیشترشان را زنان و کودکان تشکیل داده اند، با بمباران های بی وقفه و کور رژیم صهیونیستی، به کام مرگ فرستاده است.

۱۳ آبان امسال، با توجه به آنچه که در غزه می گذرد و حمایت های صریح رژیم آمریکا از جنایات صهیونیست ها، بیش از پیش حقانیت شعار آرمانی انقلاب اسلامی ایران را در ضرورت مبارزه با استکبار جهانی روشن ساخته است و به همین دلیل مردم ایران اسلامی از اقصی نقاط کشور تا قلب پایتخت، صبح شنبه و در یک روز بارانی و ابری ، تجمع بزرگ ضد استکباری را شکل دادند که در آن دانشجویان و دانش آموزان؛ زنان و مردان، نسل اول و دهه هشتادی و نودی در کنار هم ایستاده بودند.

کانون اصلی تجمع ضد آمریکایی امروز در تهران ، مقابل لانه جاسوسی(سفارت سابق آمریکا) شکل گرفت و دامنه آن به خیابان های اطراف از طالقانی تا مفتح کشیده شد.

جمعیت، درحالی طبق سنوات گذشته شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را سر می داد که مراسم امسال تحت تاثیر جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و کشتار جمعی ملت فلسطین قرار داشت.

راهپیمایان، ضمن محکومیت کشتار فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی، سکوت و بی تحرکی مجامع بین المللی ، را تقبیح کردند و حمایت دولت های غربی و آمریکا از رژیم اشغالگر ر ا محکوم کردند.

راهپیمایی امروز ۱۳ آبان امسال ، با صدور بیانیه ای پایان یافت.

همزمان با تهران، مراکز استان ها و شهرستان های کشور نیز شاهد خروش مردم ایران در یوم الله ۱۳ آبان ماه بود. گزارش های رسیده حاکی است میلیون ها تن از دانش آموزان و دانشجویان در ۳۱ استان و ۴۷۸ شهرستان کشور به همین مناسبت به خیابان ها آمدند و مراسم ۱۳ آبان ماه را برگزار کردند.

همچنین بسیاری از ایرانی ها امروز در مراکز بخش ها و روستاها ، مراسم امروز را برپا داشتند.

برچسب‌ها:

نظر شما