شناسهٔ خبر: 63287079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه بندرعباس: نظم نوین جهانی با محوریت مسلمانان در حال شکل گیری است

امام جمعه بندرعباس گفت: امروز نظم نوین جهانی با محوریت جهان اسلام در حال شکل گیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در خطبه‌های نمازجمعه بندرعباس افزود: در سال‌های گذشته آمریکایی‌ها به دنبال نظم نوین جهانی در خاورمیانه بودند، اما امروز مسلمانان آن را شکل می‌دهند.
نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: به همه دنیا ثابت شده است که حامی اصلی مسلمانان و جریان مظلوم فلسطین، ملت جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: به برکت جهاد مقاومت، نقش امید و شهادت در تعیین سرنوشت نشان داده شد و بی اعتمادی به دشمنان افزایش پیدا کرد.
امام جمعه بندرعباس گفت: ضعف قدرت‌های پوشالی نظام‌های استکباری به همه ثابت شد و اینکه تنها راه پیروزی حق بر باطل، وحدت جهان اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: برخی از دولت‌های اسلامی تاکنون ساکت بودند یا به حرف‌های شعاری بسنده کردند، این دولت‌ها بدانند امروز فرصت شعار و حرف نیست، روز عمل و مبارزه است.
نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: حتی برخی از کشور‌های آمریکای لاتین رابطه سیاسی خود را با صهیونیست‌ها قطع کردند، اما هنوز برخی از کشور‌های اسلامی با صهیونیست رابطه دارند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: ملت‌ها بیدار شده اند و همه از مظلومیت فلسطین حمایت کره اند، اما برخی از دولت‌ها در خواب هستند.
امام جمعه بندرعباس گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال ۱۳۵۸، هیمنه آمریکایی‌ها را در دنیا شکست.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به روز دانش آموز افزود: در راهپیمایی ۱۳ آبان همه مردم در کنار جوانان و نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ شرکت می‌کنند.
نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: امروز آمریکایی‌ها و غربی‌ها همه توان نرم افزاری که برای سلطه بر دنیا قرار می‌دادند به پای صهیونیست‌ها گذاشتند و در آخر خط هستند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را انقلاب دوم نام گذاشتند، چون جلوی کودتا‌ها را گرفت.
امام جمعه بندرعباس گفت: مبارزه هماهنگ علیه نظام استکباری و نظام سلطنتی، منزوی شدن جریان روشن فکری غرب گرا و سازش کار و خلع سلاح جریان چپ از مهمترین دستاورد‌های تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ بود.

بیشتر بخوانید؛ نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: مقابله با استکبار دستور دین ماست که باید با طاغوت زمان مبارزه کرد.
نماینده، ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی قوام و ثبات کشور را در فرهنگ می‌دانند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: از فرهنگ باید صیانت شود، چون ضایعه فرهنگی را دیر متوجه می‌شویم.
امام جمعه بندرعباس گفت: دشمنان جمهوری اسلامی بیشترین برنامه هایشان از بین بردن فرهنگ در جامعه است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: اگر در بخش فرهنگ به خوبی هزینه نشود در دیگر بخش‌ها از جمله اقتصاد و اجتماعی نیز باید تاوان دهیم.
نماینده، ولی فقیه در هرمزگان افزود: نسبت به حوزه فرهنگ کم توجه هستیم و این نشان می‌دهد که باید در این بخش وقت و هزینه بیشتری کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: بحران‌های سال گذشته به خاطر کم توجهی به فرهنگ بود.
امام جمعه بندرعباس گفت: باید سبک زندگی مان اسلامی باشد و در مناطق ساحلی، اخلاق ساحل نشینی نیز مورد توجه باشد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احتکار به عنوان یکی از آسیب‌های بازار افزود: مردم، بازاریان متدین و مومن و قوای سه گانه با برخورد قانونی میتوانند جلوی احتکار را بگیرند.
نماینده، ولی فقیه در هرمزگان افزود: ضابطین باید با آسیب‌های بازار مانند گران فروشی و احتکار بر اساس قانون برخورد کنند تا در بین مردم آرامش ایجاد شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: این بخشی از کم کاری مسئولان است که در شرایطی کالایی در بازار کم یا گران می‌شود و قیمت‌ها ثبات ندارد.
امام جمعه بندرعباس گفت: برای آرامش در بین مردم باید همه مسئولان پای کار بیایند و به وظایف خود به درستی عمل کنند.

نظر شما