شناسهٔ خبر: 63286590 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

یک کارگردان در گفت و گو با دیده‌بان ایران مطرح کرد

وجود هنروتجربه لازم است اما..

وجود گروه هنروتجربه در کنار جریان آزاد اکران، لازم است چون به هر حال خیلی از آثار اصلا امکان رقابت با جریان سراسری اکران را ندارند اما برای آن که هنروتجربه رو به جلو حرکت کند، باید یک سلسله اقدامات را انجام داد. وجود گروه هنروتجربه در کنار جریان آزاد اکران، لازم است چون به هر حال خیلی از آثار اصلا امکان رقابت با جریان سراسری اکران را ندارند اما برای آن که هنروتجربه رو به جلو حرکت کند، باید یک سلسله اقدامات را انجام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ وجود گروه هنروتجربه در کنار جریان آزاد اکران، لازم است چون به هر حال خیلی از آثار اصلا امکان رقابت با جریان سراسری اکران را ندارند اما برای آن که هنروتجربه رو به جلو حرکت کند، باید یک سلسله اقدامات را انجام داد. 

داوود خیام کارگردان سینما با بیان مطلب فوق به دیده‌بان ایران بیان داشت: نکته مهم در این مقطع زمانی در خصوص مخاطب سینما است که مخاطبان دوست دارند فیلمی را ببینند که در آن بازیگر سلبریتی یا چهره بازی داشته باشد و در فیلم های هنر و تجربه کمتر این نوع بازیگران را می‌بینیم پس باید به اصل سینما و تاکید بر روایت های تازه و فرم‌های بدیع توجه کرد تا مخاطب خاص سینما را جلب نمود.

کارگردان فیلم ماحی ادامه داد: به دلیل بودجه اندک اغلب فیلم‌های تجربی توان استفاده از بازیگر چهره را ندارند و دلیل عمده عدم استقبال مخاطب عام از این فیلمها همین مسئله است ولی سازندگان آثار تجربی باید نگاه شان به مخاطبان خاص سینما و به خصوص سینمادوستان و پیگیران نحله های مختلف سینمایی باشد. 

این کارگردان افزود: نکته دیگر عدم تبلیغات مناسب سازندگان آثار هنر و تجربه است چون کمتر کسی متوجه نمایش فیلمها می شود. سازندگان هنروتجربه نباید بسنده کنند به اطلاع رسانی های رسمی هنروتجربه و باید خودشان هم از همان زمان تولید برنامه های مفید برای اطلاع رسانی آثار خویش داشته باشند و البته که این خود، ریشه دارد در تفاوت های مضمونی-فرمال آثار.

خیام خاطرنشان ساخت: بحث مهم دیگر تفکری است که مردم عادی در باره این فیلمها دارند و معتقدند اینها فیلمهای جشنواره ای هستند پس باید تبیین کنیم که این فیلمها موتیف های جذاب برای مخاطب دارند منتهی با بودجه اندک ساخته شده اند و در آنها بازیگران استار حضور ندارند. این نیز خود برمی‌گردد به کارگردانان و تهیه‌کنندگان چنین آثاری که به تجربه های قبلی بسنده نکنند و سعی کنند آوردگاه های تازه ای را در سینمای هنروتجربه مورد توجه قرار دهند.

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما