شناسهٔ خبر: 63277786 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

دبیر جشنواره همام در گفت‌وگو با آنا:

گالری دائمی «همام» افتتاح می‌شود/ به فکر معیشت هنرمندان معلول هستیم

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی همام گفت: امسال تلاش داریم در زمان اختتامیه جشنواره، گالری دائمی همام را در محل دبیرخانه افتتاح کنیم تا به بُعد معیشت هنرمندان صاحب نام معلول نیز کمکی بشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین جشنواره بین‌المللی همام عصر پنجشنبه یازدهم آبان ماه در فرهنگستان هنر افتتاح شد.

محمدرضا مشهدی دبیر این دوره جشنواره در گفت‌وگو با آنا درباره حضور هنرمندان کشور‌های مختلف در این جشنواره گفت: امسال یازده کشور در بخش بین الملل جشنواره شرکت کردند حتی دو استاد خوب صنایع دستی نیز از اروپا به ایران اعزام شده تا ورکشاپ‌هایی را برگزار کنند.

اعطای وام کم بهره به هنرمندان

وی درباره پرداخت وام به معلولین گفت: حامی این دوره جشنواره بانک ملی است یکی از اهداف جشنواره هم بسترسازی مناسب برای رشد کیفی و کمی آثار است، بهرحال در جامعه ما هم مشکلات معیشتی زیاد شده و روی فعالیت و خلاقیت هنرمندان اثر دارد، بنابراین با مذاکراتی که با دکتر فرزین صورت گرفته و موافقت برای تسهیل اعطای تسهیلات قرض الحسنه، قرار شد وام‌هایی قرض الحسنه و کم بهره به هنرمندان اعطا شود.

مشهدی درباره راه اندازی گالری دائمی همام گفت: این گالری در محل دبیرخانه در میان ولیعصر افتتاح خواهد شد و آثار هنرمندان در بخش موسیقی و تجسمی عرضه می‌شود این همان توجه جشنواره به موضوع معیشت هنرنمدان صاحب نام است که درگیر مشکلات هستند ما بسترسازی این کار را انجام دادیم تا با حفظ کرامت و شأن هنری این هنرمندان به فعالیت اقتصادی هم بپردازند.

وی درباره عرض آثار در خارج از کشور گفت: ما دو سال پیش هم آثار را در فرانسه به نمایش گذاشتیم امسال هم رایزنی و مذاکرات صورت گرفته تا با همکاری نمایندگان شورای عالی صنایع دستی، منتخب آثار در کشور‌های دیگر هم عرضه شود.

مشهدی درباره فروش آثار گفت: عموم آثار این جشنواره به فروش می‌رسد در همین افتتاحیه دکتر فرزین بخشی از اثار را خریداری کردند. در دوره قبل هم ۹۳ درصد آثار به فروش رفت و آن‌هایی هم که به فروش نرسید، یا امکانش نبود یا هنرمند خودش تمایل نداشت.

وی با تأکید بر اینکه در نشست خبری هم دکتر جلالی عنوان کردند که قرار است چند اثر برگزیده جشنواره بدون داوری به فجر راه پیدا کند، توضیح داد: تلاش داریم با رایزنی‌ها عدد این تعداد آثار را بیشتر کنیم.

وی درباره عدم حضور آثار از فلسطین گفت: قرار بود آثار این هنرمندان هم عرضه شود به خاطر قطع ارتباط این اتفاق نیافتاد و امیدوارم خدا به این مسلمانان مظلوم و مومن کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما