شناسهٔ خبر: 63276439 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

آئین‌نامه ارتقای اساتید ماه آینده به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رود

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: با حفظ شتاب و تلاش‌های جامعه دانشگاهی امیدواریم تا یک ماه آینده شاهد ارائه آئین نامه ارتقای اساتید به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، درباره آخرین وضعیت اصلاح آئین نامه ارتقای اساتید اظهار کرد: تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اصلاح آئین نامه ارتقا جدید نیست؛ چرا که ایشان چندین بار چنین مطالبه‌ای را از مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه‌های آموزش عالی برای طراحی و ریل گذاری حرکت علمی کشور و استادان دانشگاه داشته اند.

بیشتر بخوانید:

تحریم؛ مانع پرداخت بدهی ایران به پایگاه‌های علمی

وی افزود: مطالبات رهبری در راستای حرکت پژوهش کشور و تلاش‌های علمی دانشمندان و تحقیقات دانشگاه‌های کشور معطوف به حل نیازهای جامعه تاکید شده است.

رستمی تصریح کرد: مطالبه رهبری در کنار حفظ رقابت علمی و حضور در کشورهای تولید کننده دانش در دنیا و مرجعیت علمی معنای خاصی را به گوش دانشگاهیان می‌رساند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: پس از مطالبات رهبری در زمینه اصلاح آئین نامه ارتقای اساتید، دستگاه‌های اجرایی آموزش عالی مانند وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد مقام معظم رهبری برای تسریع در آئین نامه اقداماتی را انجام داده اند، در حال حاضر ۲ تا ۳ آئین نامه نمونه در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده که مجموع آن‌ها منجر به آئین نامه مناسب با حفظ شتاب رقابت علمی و مرجعیت علمی می‌شود و تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاه‌ها را در راستای ریل نیازهای کشور و ارتباط با مسائل جامعه طراحی می‌کند.

رستمی اضافه کرد: با حفظ شتاب و تلاش‌های جامعه دانشگاهی امیدواریم تا یک ماه آینده شاهد ارائه آئین نامه ارتقای اساتید به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما