شناسهٔ خبر: 63272541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دانش آموزان فریب وعد‌های آموزشگاه‌های کنکور را نخورند

مبانی کنکور سراسری تنها کتاب‌های درسی هستند.

صاحب‌خبر -

دانش آموزان فریب وعد‌های آموزشگاه‌های کنکور را نخورندبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ وزیر آموزش و پرورش در نشست با نمایندگان دانش آموزان استان گفت: سال آینده تاثیر قطعی معدل ۵۰ درصد است و امتحانات نهایی و پایان ترم به صورت هماهنگ برای تمام دانش آموزان برگزار می‌شود و تمامی سوالات برای همه یکسان و در تصحیح سوالات هم روند عادلانه و دو مرتبه صورت می‌گیرد.

رضا مراد صحرایی افزود: صحرایی با بیان اینکه کنکور نقش تعیین کننده‌ای ندارد ادامه داد: از آنجایی که دانش آموزان توان هزینه‌های بالای برای خرید کتاب و شرکت در کلاس‌های کنکور ندارند برای ایجاد عدالت آموزشی برای همه دانش آموزان تنها کتاب‌های درسی مبنا هستند.

وی با اشاره به اینکه بیان شده گردش مالی و درآمد سالانه موسسات آموزشی برای کنکور ۷۰ هزار میلیارد تومان است، تاکید کرد: ما آینده دانش آموزان را قربانی منافع مافیای کنکور نمی‌کنیم و عدالت آموزشی برای همه دانش آموزان برقرار می‌شود.
صحرایی بیان کرد:توجه به مسئله پرورشی با تامین معلمان پرورشی در مدارس، برنامه ریزی برای تهیه بازی‌های مهیج در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه ویژه به واحد‌های آموزشی در مناطق حاشیه‌ای و کمتر توسعه یافته، اجرای کامل سند تحول بنیادین و توجه به عدالت آموزشی در برگزاری آزمون سراسری بنیادین بخشی از مطالبات دانش آموزان بود.

در این نشست نمایندگان تشکل‌های دانش آموزی، مطالبات، انتقادات، نظرات و پیشنهاد‌های خود را در باره مباحث مختلف آموزشی بیان کردند.

نظر شما