شناسهٔ خبر: 63272298 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هندوراس سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواند

تهران- ایرنا- هندوراس سفیر خود در سرزمین‌های اشغالی را به دلیل نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و حملات وحشیانه مداوم رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم در نوار غزه فراخواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از آناتولی، ادواردو انریکه رینا وزیر خارجه هندوراس در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: با توجه به شرایط انسانی وخیم مردم فلسطین در نوار غزه سفیر خود را از تل آویو فراخواندیم.

وزیر خارجه هندوراس افزود: حقوق بشر باید تحت هر شرایطی رعایت شود. یک بحران انسانی فاجعه بار در نوار غزه در حال وقوع است که به طور نامتناسبی بر جمعیت غیرنظامی که عمدتا از کودکان تشکیل شده اند، تاثیر می‌گذارد.

به گزارش ایرنا، پیشتر نیز کلمبیا، شیلی و بولیوی سفیران خود را از سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به کشتار وحشیانه مردم نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی فرا خوانده بودند.

تصمیم شیلی و کلمبیا در حالی است که دولت بولیوی سه‌شنبه شب اعلام کرد که در پی جنایات جنگی و نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم قطع می‌کند.

«ماریا نلا پرادا وزیر رئیس جمهوری» بولیوی گفت: حملات به نوار غزه جان هزاران غیرنظامی را گرفته و موجب آوارگی فلسطینی‌ها شده است. ما خواستار توقف این حملات هستیم.

پیشتر اوو مورالس رئیس‌جمهوری سابق بولیوی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۵ این کشور اقدامات امپریالیستی و استعماری رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بود.

همچنین ونزوئلا در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران اردوگاه جبالیا در غزه خواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی شد.

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا جمعه شب گذشته نیز خواستار آزادی فلسطین شد و گفت نسل‌کشی در غزه باید متوقف شود.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نظر شما