شناسهٔ خبر: 63271578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان ۱۲ آبان

امامان و خطیبان جمعه شیعه و اهل سنت هرمزگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت ۱۳ آبان، به بیان مسائل روز و دیدگاه‌های خود پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، شیخ عبدالوهاب ضیایی، خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرعباس با اشاره به لزوم حمایت از مردم غزه گفت: مسلمانان باید در قضیه فلسطین متحد شوند.
*
خطبه‌های نماز جمعه میناب
امام جمعه موقت میناب با تبریک ۱۳ آبان گفت: اقتصاد اسرائیل ضربه مهلکی خورده است و اکنون مردم جهان علیه آن‌ها بیدار شده اند.
حجت الاسلام سید باقر درخشان افزود: نظم کنونی جهان تغییر می‌کند و در نظم جدید قدرت و نفوذ آمریکا کاسته می‌شود.
*
خطبه‌های نماز جمعه بندرلنگه
امام جمعه بندرلنگه گفت: یکی از مطالبات مهم مردم رفع مشکل آب شرب است که از سالیان گذشته با این مشکل مواجه هستند.
حجت الاسلام شریفی افزود: امروز غزه هزینه عزت خود را می‌دهد تا جلوی هزینه‌های سنگین و ذلت را بگیرد.
*
خطبه‌های نماز جمعه بندرلنگه
شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت بندرلنگه با تاکید بر کسب روزی حلال در زندگی گفت: روزی حلال از مواردی است که موجب تربیت فرزندان مومن می‌شود.
*
خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سیریک
امام جمعه سیریک با دعوت از همه مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: این راهپیمایی نمونه عملی جهاد تبیین است.
حجت الاسلام محسن سالاری افزود: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه مردم شهرستان سیریک تنش آبی است که با کمک مسئولان طرح آبرسانی در حال به ثمر نشستن است.
*
خطبه نماز جمعه بندرخمیر
امام جمعه بندرخمیر گفت: نوجوانان باید خود را قشر تمدن ساز در معادله تغییر نظم جهانی به نفع مستضعفان بدانند.
حجت الاسلام شعیب صالحی افزود: بیدار شدن وجدان‌های عمومی در قضیه فلسطین، بسترساز آزادی قدس شریف و نابودی صهیونیست است.
*
خطبه‌های نماز جمعه قشم
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه قشم با بیان اینکه مدیریت جنگ و کشتار بی پناهان فلسطینی در مناطق اشغالی با آمریکا است، گفت: اگر قبلاً چالش با آمریکا بر سر رسوا کردن لانه جاسوسی بود امروز چالش بر سر برچیدن بساط آمریکا از منطقه غرب آسیا است.
*
خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت قشم
شیخ محمدسعید خطیبی، خطیب موقت اهل سنت قشم گفت: پیامبر اسلام همواره بر مهرورزی و عطوفت نسبت به همه بندگای خداوند تاکید بسیار داشتند و از همین رو است که به پیامبر مهربانی مشهور شده اند.
*
خطبه‌های نماز جمعه رودان
امام جمعه رودان گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان مانع از تکرار کودتای ۲۸ مرداد در کشور شد.
حجت الاسلام محمد بارانی افزود: به دنبال طراحی ساز و کاری برای میسر شدن نظارت مردم بر جلسات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی در راستای مردمی سازی فرهنگ هستیم.
*
خطبه‌های نماز جمعه حاجی آباد
امام جمعه حاجی آباد گفت: از مسئولان درخواست داریم جاده روستای سیرمند در بخش فارغان را به طول ۱۶ کیلومتر هر چه زودتر تکمیل کنند.
حجت الاسلام مهدی دُری افزود: با تکمیل شدن این مسیر تقریباً ۱۲۰ کیلومتر از مسیر مردم این منطقه به مرکز استان کوتاه‌تر می‌شود.
*
خطبه‌های نماز جمعه جاسک
امام جمعه شهرستان جاسک گفت: خستگی و ناامیدی مهمترین آفت و مانع در حرکت جامعه بسوی تحقق حاکمیت اسلام است.
حجت الاسلام عباس ذاکری افزود: هدف دشمن این است که مردم را از جهاد و مقاومت دور کند و آن‌ها را نسبت به آرمان‌های اسلامی بی تفاوت کند.
*
خطبه‌های نماز جمعه هرمز
امام جمعه هرمز گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در ۱۳ آبان سال ۵۸ نماد مبارزه با استکبار شد و امروز انقلاب اسلامی نماد باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر مستکبران جهان است.
حجت الاسلام جعفر رستاخیز افزود: عملیات طوفان الاقصی دستاورد‌های بزرگی را برای جهان اسلام به وجود آورد و اولین دستاورد آن گسترش فرهنگ مقاومت در مقابل زورگویی است.

نظر شما