شناسهٔ خبر: 63270775 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دورتموند – بایرن امشب در ورزشگاه سیگنال ایندوپارک

شمشیر دولبه کلاسیکر

روزنامه جوان

بایرن‌مونیخ هنوز شکست در جام‌حذفی را هضم نکرده مجبور است حساس‌ترین دیدار فوتبال آلمان یا همان «کلاسیکر» را مقابل دورتموند برگزار کند

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: بایرن‌مونیخ هنوز شکست در جام‌حذفی را هضم نکرده مجبور است حساس‌ترین دیدار فوتبال آلمان یا همان «کلاسیکر» را مقابل دورتموند برگزار کند.
تقابل دورتموند – بایرن مونیخ یکی از مهم‌ترین دیدار‌های فوتبال اروپا و جهان محسوب می‌شود. این تقابل به کلاسیکر معروف شده و برای دو رقیب همیشگی بیشتر از سه امتیاز می‌ارزد. با توجه به وضیعت این روز‌های باواریایی‌ها، پیروزی در جدال امشب بیش از پیش برای آن‌ها مهم است.
بازی در سیگنال ایندوپارک دورتموند برگزار می‌شود و بدون شک زنبور‌ها در خانه آرامش بیشتری دارند. شاگردان ادین ترزیچ با گذشتن از سد هافنهایم به دور بعدی جام‌حذفی آلمان صعود کرده و از این حیث از بایرن پیشی گرفته‌اند. دورتموند هیچ کدام از پنج بازی آخر خود را نباخته و چهار پیروزی کسب کرده است. بااین‌حال زردپوشان با ۲۱ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارند و روی سه امتیاز بازی خانگی با بایرن حساب کرده‌اند. با توجه به شرایط پیش آمده این بهترین موقعیت است تا دورتموند انتقام باخت فصل پیش را از رقیب دیرینه بگیرد. در پنج بازی آخر دو تیم، چهار برد از آن بایرن بوده و یک بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.
توماس توخل تصور نمی‌کرد بایرن به تیم دسته سومی هم ببازد. باخت به تیم ناشناخته ساربروکن، حذف از جام‌حذفی را رقم زد. هواداران در ورزشگاه حریف شوکه بودند و منتظر ماندند تا شاید بازیکنان به سمت‌شان بیایند و از آن‌ها عذرخواهی کنند، اما فقط توماس مولر، کاپیتان تیم این کار را انجام داد! کاپیتان مولر با انتشار پستی از هواداران عذرخواهی کرد و به آن‌ها وعده جبران در دیدار با دورتموند را داد: «شکست سختی برای ما بود. هضم این شکست دشوار است و ما حالا باید روی بازی با دورتموند تمرکز کنیم. می‌خواهم از هواداران برای رفتار تیم پس از این بازی عذرخواهی کنم. ما باید در کنار هم بمانیم و برای شما احترام قائل باشیم، دوستان. شاید بازی برابر دورتموند بهترین فرصت برای جبران این اتفاق باشد.»
بایرن که قبلاً سوپرجام را از دست داده بود حالا دومین جام را نیز برباد داد تا هری کین، مهاجم انگلیسی باز هم حسرت قهرمانی با مونیخی‌ها به دلش بماند. بایرن ۲۳ امتیازی تیم دوم بوندس‌لیگاست و فعلاً سایه لورکوزن بالای سرش سنگینی می‌کند. عملکرد ضعیف باواریایی‌ها در بازی پنج‌شنبه شب داد همه را درآورد. در این اوضاع مصاف با دورتموند برای تیم توخل حکم شمشیر دولبه را دارد. پیروزی بر زنبور‌ها تیم را از بحران نجات می‌دهد و باخت و تساوی برابر دورتموند وضعیت را بدتر می‌کند. همچنین مصدومیت دی‌لیخت کار را برای کادرفنی سخت‌تر کرده است.
سرمربی بیش از همه در کانون انتقاد‌ها قرار دارد. بایرن خیلی زود از جام‌حذفی کنار رفت و این یعنی از دست دادن یک جام. آخرین بار باواریایی‌ها در سال ۲۰۲۰ با هدایت هانسی فلیک موفق به کسب سه‌گانه (بوندس‌لیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان) شده‌اند و این فصل هم قطعاً این افتخار تکرار نخواهد شد. توخل قبل از رویارویی با دورتموند سعی کرد شرایط را عادی و آرام جلوه دهد: «همه ما به شدت از باخت به تیم ساربروکن ناامید شدیم، زیرا هدف ما رفتن به برلین و بردن جام‌حذفی بود. هضم آن کمی طول می‌کشد، اما دلیلی وجود ندارد که تسلیم شویم و انگشت اتهام را به سمت یکدیگر بگیریم. برای بردن بازی مقابل دورتموند حاضر می‌شویم. خیلی دردناک است، اما متأسفانه این اتفاقات بخشی از فوتبال است. حالا وقت آن است که واکنش نشان دهیم. باید در حد خودمان بازی کنیم، یعنی در حد نام بایرن. از اولین تا آخرین دقیقه در بهترین سطح‌مان بازی می‌کنیم. طبیعتاً با هدف بردن بازی به آنجا می‌رویم. من معتقدم که کیفیت، فرم و روحیه کافی برای شکست دادن آن‌ها را داریم. البته انتقاداتی هم از من می‌شود. شما با بایرن قرارداد امضا می‌کنید تا برای هر عنوانی بازی کنید. ما می‌دانیم چه کار می‌کنیم، می‌دانیم که در کجا ایستاده‌ایم و می‌خواهیم بهتر شویم. اینجا هستیم تا بازی‌ها را ببریم. ما باید کنار هم باشیم و به راهمان ادامه دهیم.»

نظر شما