شناسهٔ خبر: 63265596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه مشهد: ۱۳ آبان ۵۸ اولین سیلی ملت ایران به آمریکا بود

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: اولین سیلی ملت ایران به چهره آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ زده شد، گرچه خیلی از سیاستمداران همچون زمان حال، از واکنش ایالات‌متحده مرعوب و وحشت‌زده بودند اما در حقیقت آنها نتوانستند هیچ غلطی بکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: اکنون پس از ۴۴ سال، آمریکا ذلیل‌تر، بدبخت‌تر و گرفتارتر از آن زمان شده است و اکنون همه باور کرده‌اند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و تدبیر الهی همه‌کاره است.

وی اضافه کرد: ۱۳ آبان روزی است که ملت ایران رویکرد خود را نسبت به جریان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار مشخص کرد و البته که جنایات این جریان در شرایط کنونی باز هم بیشتر از آن زمان شده است.

امام جمعه مشهد گفت: امروز نیز صهیونیست‌ها شاگرد آمریکایی‌ها هستند و کودک کشی امروز در غزه، به دست خود آمریکایی‌های جنایتکار صورت می‌گیرد.

علم الهدی افزود: در متون دینی ما جملاتی وجود دارند که از خصایص منفی و رذیلت‌های اخلاقی دشمنان پیامبر می‌گویند که این‌ها قابل تطبیق با ویژگی‌های صهیونیستم امروز بین‌المللی در شرایط کنونی است، صهیونیستم بین‌الملل و مدرنیسم امروز نیز براساس راسیونالیسم باور دارد که خدا هیچ‌کاره است و انسان باید از همه ظرفیت‌های وجودی خود برای برآورده ساختن اهداف مشروع و نامشروع خود استفاده کند.

وی اضافه کرد: امروز در فلسطین جمعیت فلسطینیان عرب بسیار بیشتر از جمعیت صهیونیست‌هاست و بنابراین، جنایت‌هایی که امروز بر سر مردم غزه می‌آید، منجر به عصبانیت ملتی شده که نتیجه آن برای آمریکا و اسرائیل بسیار گران خواهد بود.

امام جمعه مشهد گفت: این خشم فراگیر به اتحاد سراسری مسلمانان انجامیده است، این خشم در تظاهرات و شعار محدود نخواهد ماند و وحشت همیشگی غرب بعد از جنگ جهانی دوم اکنون محقق شده که جهان اسلام متحد و یکپارچه در برابر مطامع استکبار غرب ایستادگی کند.

علم الهدی افزود: امروز عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه به یک رویا برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و آنهایی هم که فریب خورده‌اند به‌تدریج در حال فراخواندن سفرایشان و لغو عادی‌سازی روابط هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جریان مقاومت نه یک گروه تروریستی بلکه یک جریان برحق است که اکنون دل‌های مردم دنیا را در برابر مظالم اسرائیل در غزه یکپارچه و هم‌نظر کرده است، در مقابل، آمریکا هم منفور جهانی شد و دیگر هیچ‌کس به این کشور به چشم مدینه فاضله و منجی نگاه نمی‌کند.

علم الهدی تاکید کرد: این‌ها نتیجه اثبات یک نکته است و آن این که دست قدرت خدا بسته نیست زیرا در دل جنایت‌ها، خدا با دست خودشان، آنها را رسوا کرده تا یک‌بار دیگر ثابت شود که خدا همه‌کاره است.

نظر شما