شناسهٔ خبر: 63257510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ثبت موالید در سامانه‌های الکترونیک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمادگی دانشگاه را برای همکاری در ثبت موالید جدید با استفاده از سامانه‌های الکترونیک برای همکاری بیشتر با ثبت احوال فارس اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ثبت موالید در سامانه‌های الکترونیک  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست راهکار‌های افزایش همکاری‌های اداره کل ثبت احوال استان با دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این دانشگاه با راه اندازی قرارگاه جوانی جمعیت و برگزاری جلسات مستمر و منظم، دستاورد‌های مطلوبی را به همراه داشته است.
دکتر سید وحید حسینی همچنین به توانمندی بالا و ابتکار مجموعه دانشگاه در راه اندازی و استفاده از سامانه‌های الکترونیکی در حوزه‌های مختلف، آمادگی دانشگاه را برای همکاری در ثبت موالید جدید با استفاده از سامانه‌های الکترونیک برای همکاری بیشتر با ثبت احوال استان فارس اعلام کرد.
او ادامه داد: دانشگاه می‌تواند برای جمع آوری اطلاعات موالید جدید برای اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری، از ظرفیت اداره کل ثبت احوال استان در برنامه ریزی بهتر در تحقق اهداف جوانی جمعیت استفاده کند.

مدیر کل ثبت احوال استان فارس هم ئر این دیدار گفت: در هفت ماه نخست امسال، ۳۲ هزار و ۷۲۰ نوزاد در استان متولد شدند که از این تعداد، بیش از ۱۶ هزار و ۸۱۸ تولد مربوط به شهر شیراز بوده است.
سید عباس هاشمی افزود: در زمان حاضر با تلاش همکاران در ثبت احوال استان، بیش از ۹۹ درصد از موالید جدید، در مهلت قانونی (کمتر از ۱۵ روز) شناسنامه دار می‌شوند.
او ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ثبت گواهی ولادت و فوت به صورت الکترونیکی باشیم که این امر در روند اقدامات ثبت احوال استان برای صدور به موقع گواهی‌های ولادت بسیار موثر است.
مدیر کل ثبت احوال استان فارس با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری، آمادگی خود را برای افزایش همکاری‌ها با دانشگاه اعلام کرد.

نظر شما