شناسهٔ خبر: 63253857 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در حال به روز رسانی...

بیست و هفتمین روز جنگ غزه/ اسرائیل 25هزار تن مواد منفجره روی غزه فرو ریخت/ شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 334 نفر رسید/ شمار نظامیان اسرائیلی کشته شده در نوار غزه به 20 نفر افزایش یافت

شمار کشته های رژیم اشغالگر در نوار غزه از زمان حمله زمینی به این منطقه به 18 نفر و شمار نظامیان کشته شده از ابتدای طوفان الاقصی تا کنون به 332 نظامی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، در بیست و هفتمین روز از جنگ علیه غزه رژیم اشغالگر به بمباران مناطق مختلف نوار غزه و کشتار مردم بی گناه در این منطقه ادامه داد و چندین کشتار را مرتکب شد. شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 9061 شهید و شمار زخمی ها نیز به 32 هزار نفر رسید.

همچنین شمار کشته های رژیم اشغالگر در نوار غزه از زمان حمله زمینی به این منطقه به 18 نفر و شمار نظامیان کشته شده از ابتدای طوفان الاقصی تا کنون به 332 نظامی رسید.

 

جدیدترین تحولات روز بیست و هفتم جنگ غزه:

 

 

شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در غزه به 20 نفر رسید

ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که دو نظامی دیگر این رژیم در نوار غزه کشته شدند.

ارتش اشغالگر تأکید کرد که بدین ترتیب شمار نظامیان کشته شده این رژیم در نوار غزه به 20 نظامی رسید.

اسرائیل 25 هزار تن مواد منفجره روی غزه فرو ریخت

دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه اعلام کرد که بمباران نوار غزه تا کنون بیش از 11 هزار شهید و مفقود زیر آوار به جای گذاشته است.

این دفتر تأکید کرد که اشغالگر تا کنون بیش از 25 هزار تن مواد منفجره بر سر نوار غزه فرو ریخته است.

دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه تأکید کرد که اشغالگر تا کنون بیش از 8هزار واحد مسکونی و ده ها مرکز و تأسیسات عمومی را نابود کرده است.

 

 

موشک باران الجلیل و اصابت موشک ها به شهرک کریات شمونه

شبکه 12 اسرائیل گزارش داد که ده ها موشک از لبنان به سمت الجلیل شلیک شده است و چندین موشک به شهرک یهودی نشین به شکل مستقیم اصابت کردند. 

تصاویری از وقوع آتش سوزی در کریات شمونه نیز توسط رسانه های اسرائیلی منتشر شده است.

 

وزیر دارایی اسرائیل: با خسارت های مالی بی سابقه ای مواجه هستیم

وزیر دارایی رژیم اشغالگر اعلام کرد که این رژیم با خسارت های مالی بی سابقه ای به دلیل جنگ غزه رو به روست.

 

آژیرهای خطر در 20 شهرک و شهر و منطقه تل آویو بزرگ به صدا در آمده است

خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیرهای خطر در 20 شهرک و شهر در مرکز سرزمین های اشغالی و نیز در تل آویو بزرگ به صدا در آمده است.

گردان های قسام پیش از این اعلام کرد که در پاسخ به جنایت های اسرائیل در غزه، تل آویو و چندین شهرک را موشک باران کرد.

 

فلسطینی ها در اردوگاه الشاطیء در غزه علیه تهدید اسرائیل برای تخلیه و بمبارانش تظاهرات کردند

عصر امروز پنجشنبه فلسطینی ها در اردوگاه الشاطیء در شهر غزه تظاهرات کردند و با خواسته اشغالگر برای خروج از اردوگاه تهدید به بمباران آن تظاهرات کردند.

 

تظاهرات خانواده های اسیران اسرائیلی در تل آویو

شماری از خانواده های اسیران اسرائیلی در نوار غزه، امروز پنجشنبه در تل آویو تظاهرات کردند و از دولت رژیم اشغالگر خواستند که در راستای آزادی شان عمل کند.

 

حمله گردان های قسام به نیروهای اسرائیلی داخل ساختمانی در شمال بیت حانون

گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که شمار زیادی از نیروهای اسرائیلی که داخل یک ساختمان در شمال بیت حانون در غزه سنگر گرفته بودند را هدف قرار داد.

 

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل: با دشمنی سرسخت می جنگیم و بهای این جنگ دردناک و گزاف است

«هرتسی هلیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر گفت که ارتش رژیم اشغالگر در غزه با دشمنی سرسخت می جنگیم و این جنگ بهای دردناک و گزافی دارد.

 

بمباران جنوب لبنان

خبرنگار المنار گزارش داد که هواپیماهای رژیم اشغالگر اطراف روستاهای طیرحرفا، شیحین و اللبونه در جنوب لبنان را بمباران می کنند.

 

حمله حزب الله به 4منطقه در شمال فلسطین اشغالی

خبرنگار الجزیره گزارش داد که لحظاتی پیش آژیرهای خطر در 4 منطقه از الجلیل بالا و الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی و در نزدیکی مرزهای جنوبی لبنان به صدا در آمدند.

این خبرنگار تأکید کرد که حزب الله لبنان مرکز نظامی المرج اسرائیل در مقابل روستای مرکبا و مرکز نظامی الجرداح در مقابل روستای الضهیره در جنوب لبنان را با موشک هدف قرار داد.

در مقابل، توپخانه رژیم اشغالگر اطراف روستای عیترون را در منطقه گلوله باران کرد.

 

بارش خمپاره های مقاومت بر سر نیروهای اشغالگر در شمال غزه

گردان های غزه اعلام کرد که نیروهای این گروه تانک ها و خودروهای نظامی اسرائیلی که در شمال غرب غزه نفوذ کرده بودند را با خمپاره هدف قرار دادند.

قسام همچنین تأکید کرد که در پاسخ به جنایت های اسرائیل و کشتار غیرنظامیان در غزه شهر«بئر السبع» را موشک باران کر د.

 

کشته شدن یک نظامی اسرائیلی در کرانه باختری

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که یک سرباز اسرائیلی در عملیات تیراندازی در کرانه باختری و واژگون شدن خودرویش در نزدیکی شهر طولکرم کشته شد.

 

شهادت 3فلسطینی در کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که دو فلسطینی در البیره و یکی دیگر در قلقیلیه در کرانه باختری در جریان مقابله با یورش های اشغالگران به شهادت رسیدند.

شماری نیز در این یورش ها زخمی شدند.

 

رسانه های اسرائیلی:شمار نظامیان کشته شده در غزه به 19 نفر رسید

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که شمار کشته شدگان ارتش اسرائیل در نوار غزه از ابتدای حمله زمینی به این منطقه تا کنون به 19 نظامی رسید.

غزه. سربازان اسرائیلی

سفیر اسرائیل بحرین را ترک کرد سفیر  بحرین به منامه برگشت

مجلس نمایندگان بحرین اعلام کرد که سفیر رژیم اسرائیل منامه را ترک کرد و سفیر بحرین نیز به کشورش برگشت.

همچنین روابط اقتصادی بحرین با تل آویو قطع شد.

 

شمار شهدای غزه 9061 شهید رسید/ 3200 نفر زخمی شدند

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه امروز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد شهدای بمباران نوار غزه توسط رژیم اشغالگر به 9061 شهید و تعداد زخمی ها نیز به 32 هزار نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه گفت که رژیم اشغالگر بیش از 15 کشتار در 24 ساعت گذشته مرتکب شد که در این کشتارها 256 فلسطینی شهید شدند.

 

شهادت 70 تن از کارکنان سازمان ملل در غزه

به گزارش الجزیره سازمان امدادرسانی و کاریابی پناهندگان فلسطینی (اونروا) اعلام کرد که 70 تن از کسانی که با این سازمان در نوار غزه همکاری می کنند از هفتم اکتبر تا کنون به شهادت رسیدند.

این سازمان بار دیگر خواستار برقراری آتش بس در غزه با توجه به افزایش شمار قربانیان غیرنظامی شد.

 

کشته شدن یک نظامی دیگر اسرائیلی در غزه شمار تلفات اشغالگران را به 18 نظامی رساند

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، یک سرباز دیگر اسرائیلی در نبردهای غزه توسط مقاومت فلسطینی کشته شد و با کشته شدنش شمار نظامیان اسرائیلی کشته شده در غزه به 18 نفر رسید.

ارتش اسرائیل امروز صبح نیز اعلام کرد که امروز پنجشنبه یک سرباز عضو گردان 7007 در نبردهای شمال نوار غزه توسط مقاومت فلسطین کشته شد.

 

شمار نظامیان اسرائیلی کشته شده از هفتم اکتبر تا کنون به 332 نفر رسید

ارتش اسرائیل اعلام کرد که شمار نظامیان کشته شده این رژیم در جنگ غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 332 کشته رسید.

سخنگوی ارتش اسرائیل تأکید کرد که تعداد سربازان و افسران کشته شده این رژیم از هفتم اکتبر گذشته تا کنون به 332 نفر رسید.

وی اشاره کرد که تعداد اسیران اسرائیلی در غزه نیز به 242 اسیر افزایش یافت.

این سخنگو مدعی شد که عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه طبق برنامه پیش می رود و نیروهای اشغالگر وارد جنگ رو در رو با مبارزان فلسطینی شده اند .

این سخنگو مدعی شد که ارتش اشغالگر 12 هزار هدف را در غزه از ابتدای جنگ تا کنون بمباران کرده است.

 

 

حماس: کشتار غیرنظامیان ناشی از شکست دشمن در نبرد زمینی است 

یک مسئول جنبش حماس گفت: دشمن صهیونیست در میدان جنگ شکست خورده است درنتیجه به دنبال انتقام گرفتن از غیرنظامیان در شهرها و اردوگاه های فلسطینی رفته است.

«علی برکه» در گفتگویی با برنامه «مع الحدث» در شبکه خبری العالم گفت : نبرد امروز صرفا به داخل فلسطین محدود نمی شود و نیروهای مسلح یمن و همین طور مقاومت اسلامی در لبنان و مقاومت اسلامی در عراق هم اکنون وارد این درگیری ها شده اند و از سوریه هم موشک هایی به سمت جولان شلیک می شود.

وی با بیان اینکه کشتارهایی که رژیم اسرائیل در غزه مرتکب می شود، نتیجه شکست هایش در نبرد زمینی است، افزود: دشمن در روزهای گذشته متحمل ضربات سختی شد و به خودروها، نظامیان و افسران این رژیم تلفات شدیدی وارد شد.

برکه با اشاره به کشتار فلسطینی ها در اردوگاه جبالیا گفت: دشمن با این بهانه که در آن جا رهبرانی از حماس هستند، به کشتار فلسطینی ها اقدام می کند اما حقیقت این است که این کشتارها ناشی از شکست آن در نبرد زمینی است.

وی اظهار داشت: رژیم اشغالگر در سال ۲۰۱۴ به غزه و با همان شعار« نابودی حماس» حمله کرد این درحالیست که حماس بر قدرت و تجهیزات خود افزوده است و امروز هم درس جدیدی به دشمن داد.

این رهبر حماس گفت: حماس همچنان با قدرت حضور دارد، نمی توانند آن را از بین ببرند و آنان درحال حاضر عقب نشینی را آغاز کرده اند.

وی هشدار داد: حماس یک ملت است یک ساختمان نیست که نابود شود یا یک تونل که آنرا منفجر کرد . حماس ملتی فلسطینی و عربی است ، حماس امروزه دیگر صرفا فلسطینی نیست بلکه نماینده وجدان ملت های عربی و اسلامی است.

 

 در آینده عملیات های بیشتری علیه رژیم صهیونیستی درپیش خواهد بود

کارشناس نظامی یمنی با بیان این که کشورش توان هدف گرفتن عمق مناطق اشغالی فلسطین را دارد، گفت: بیانیه سومین عملیات نظامی یمن علیه رژیم صهیونیستی تنها یک آغاز است و در آینده عملیات های بیشتری در پیش خواهد بود.

عابد محمد الثور کارشناس نظامی یمنی، در گفت و گو با برنامه «مع الحدث» شبکه خبری العالم اظهار داشت: انتشار بیانیه رسمی نیروهای مسلح یمن مبنی بر ورود به رویارویی با رژیم صهیونیستی به این معناست که دامنه رویارویی گسترش یافته است .

وی افزود: پیام های ارسالی نیروهای مسلح یمن و نیز بیانیه و اعلام سومین عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی، برای تایید این موضوع است که ما از روز 19 اکتبر در نبرد حضور داریم و اینکه مردم و ارتش یمن فقط به وظیفه خود عمل می کنند، همانطور که از اولین لحظات انقلاب ما در 21 سپتامبر اعلام کردیم که مسئله فلسطین مسئله ماست.

عابد محمد الثور خاطرنشان کرد: کاری که گردان‌های القسام و مقاومت فلسطین انجام دادند، یک نقطه عطف تاریخی و نظامی بود که در آن مقاومت تأکید کرد که از طریق آماده‌سازی، تجهیز، آموزش و برنامه‌ریزی مناسب در اوج مسئولیت پذیری است.

این کارشناس یمنی تاکید کرد: این حمله فقط یک آغاز است و آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد، بیشتر خواهد بود. ما با سومین عملیات نیروهای مسلح یمن و به ویژه بیانیه رسمی، وارد شدن به رویارویی با رژیم صهیونیستی را به عنوان موضع رسمی یمن و نیروهای مسلح آن اعلام کردیم.

عابد محمد الثور تاکید کرد: وضعیت اسرائیل برای ما همانند وضعیت عربستان سعودی است، ما توانستیم به عمق استراتژیک و دورترین نقطه جغرافیایی رژیم سعودی در منتهی الیه شمال شرق به فاصله بیش از هزار و 700 کیلومتر ضربه بزنیم. پیام ما در اصل به صهیونیست ها بود که ما می توانیم به اهداف حساس، استراتژیک و نظامی در سرزمین های اشغالی حمله کنیم.

وی درمورد حضور آمریکا نزدیک آب های یمن، گفت: اگر آمریکا با اشتباه محاسباتی آبروی خود و ارتش خود را به خطر بیندازد، نظامیانش را از چند محور در معرض حملات قرار خواهد داد، آنچه نیروهای مسلح یمن از نظر تجهیزات، توانمندی و امکانات آماده کرده است، پیامی قدرتمند برای آمریکا و اسرائیل است.

این کارشناس نظامی یمنی خاطرنشان کرد،‌ آمریکا به یقین می داند که موشک های یمنی حضور آنها را در دریای سرخ، دریای عرب و تنگه باب المندب در معرض خطر قرار می دهد.

وی گفت: آمریکا دیگر قدرت اصلی منطقه نیست که بتواند نظر خود را به ما تحمیل کند بلکه قدرت های دیگری هم هستند. اگر آمریکا مستقیماً وارد درگیری یا جنگ با ما در یمن شود، مطمئن باشید که قدرت های دیگری هستند که ساکت نمی نشینند.

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما