شناسهٔ خبر: 63244237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

منابع حاصل از مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی استان مرکزی نظام‌مند می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با بیان اینکه منابع حاصل از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های صنعتی، واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی این استان نظام‌مند می‌شود، گفت: شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در برابر جامعه، انسان‌ها و محیطی که در آن فعالیت می‌کنند، مسئولیت اجتماعی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوربخش عسکری در جلسه ساماندهی مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان مرکزی در اراک، افزود: مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها حتی از فعالیت‌های اقتصادی و مالی نیز فراتر است. این مسئولیت‌ها طیف وسیعی در زمینه‌های بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس تعریفی که کمیسیون اروپا از مسئولیت اجتماعی ارائه کرده، این مسئولیت‌ها را مفهومی دانسته است. به موجب این تعریف، شرکت‌ها دغدغه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی را در عملکردهای کسب و کارشان و در تعامل خود با جامعه محلی ادغام می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار داشت: این سازمان نیز برای ساماندهی منابع مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان، جلسه‌ای را با حضور بازرس کل قضایی، دیوان محاسبات، دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، اقتصاد و دارایی و اداره کل صمت برگزار کرده است.

عسکری تصریح کرد: با توجه به مفاد جزء 6 ماده 16 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1402 کل کشور، قانونگذار اشاره دارد که «شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استانی مکلفند به منظور ساماندهی و هدفمند نمودن منابع حاصل از ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، هرگونه هزینه کرد دستگاه‌های اجرایی از منابع موضوع این بند را پس از تصویب در موافقت‌نامه متبادله درج کنند.» 

انتهای پیام/

نظر شما