شناسهٔ خبر: 63234058 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش بیش از یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت ایران در روز

وزیر نفت گفت: تولید روزانه نفت از دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آقای جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت ضمن بیان اینکه گروه نفت و گاز در سه ماه دوم امسال رشد اقتصادی ۱۹.۶ درصدی داشته، اعلام کرد: تولید روزانه نفت در شروع به کار دولت سیزدهم، دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بود که با اقدامات وزارت نفت در ۲۴ ماه گذشته این عدد، امروز به سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت رسیده است.

وی افزود: با سرمایه گذاری در حوزه میدان های نفتی و گازی و افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها و محصولات پتروشیمی انتظار می‌رود تا پایان امسال و اوایل سال آینده، فعالیت اقتصادی گروه نفت و گاز دارای روند صعودی شود.

 

<div id="video-display-embed-code_10363641"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4038717/10363641?width=565&height=316"></script></div>
 

وزیر نفت همچنین در خصوص اصلاح موتورخانه‌ها با توجه به فرارسیدن فصل سرد سال گفت: وزارت نفت از طریق شرکت ملی گاز، موتورخانه‌های مجمتع‌های مسکونی را که در سایت شرکت ملی گاز ثبت نام کنند، به صورت رایگان اصلاح می‌کند.

وی افزود: اصلاح موتورخانه در اقتصاد خانه تاثیر بسزایی دارد؛ برای مثال، مقدار مصرف یک مجمتع در یک ماه، هزار و ۵۰۰ مترمکعب بوده که با اصلاح و تعمیر موتورخانه، ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وزیر نفت در پایان، در پاسخ به سؤالی درباره اختصاص سهمیه بنزین به ایثارگران گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ هیچ ردیفی برای اختصاص سهمیه بنزین ایثارگران دیده نشده است، اما اگر اصلاحیه بودجه انجام و ردیف بودجه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته شود، وزارت نفت موظف است به قانون عمل کند.

نظر شما