شناسهٔ خبر: 63230414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای معرفی و ارتباط دانشجویان با بازار کار

افتتاح نمایشگاه کار؛ پیش به سوی آینده در دانشگاه بیرجند

خبرگزاری صدا و سیما

نمایشگاه کار؛ پیش به سوی آینده در سالن امید دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این نمایشگاه با هدف ارتباط هر چه بیشتر دانشجویان با کارآفرینان و شرکت‌های شاخص استان و آشنایی با فضای کسب و کار و دریافت ایده‌های خلاق دانشجویان در بازار کار برپا شده است.
نمایشگاه کار؛ پیش به سوی آینده با ۲۴ غرفه آغاز به کار کرد که از این تعداد ۲۲ غرفه از داخل استان و دو غرفه از خارج استان حضور دارند.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه، رئیس دانشگاه بیرجند، گفت: برای برقراری ارتباط هرچه بیشتر بین دانشجویان و واحد‌های صنعتی در دانشگاه بیرجند، برنامه‌های متعددی برگزار شده است که این نمایشگاه از جمله آن‌ها است.
لامعی با بیان اینکه در دولت سیزدهم و وزارت علوم، نگاه ویژه‌ای به بخش اشتغال زایی شده است، افزود: در این بازه برنامه‌های متعددی از جمله بورسیه صنعتی برای دانشجویان فراهم شده است که در طرح بورسیه صنعتی، دانشجویان ساعاتی را در هفته به اشتغال در واحد‌های صنعتی و کسب مهارت می‌پردازند تا ضمن کسب مهارت پس از فارغ التحصیلی در واحد صنعتی مشغول به کار شوند.
وی گفت: براساس تفاهم نامه با بنیاد ملی نخبگان و دیگر دستگاه‌ها مقرر شده است در بورسیه صنعتی، ماهانه به دانشجویان مقرری پرداخت شود.


در مراسم افتتاح نمایشگاه کار؛ پیش به سوی آینده، سامانه کاریابی دانشگاه بیرجند نیز راه اندازی شد تا دانشجویان ضمن ثبت نام در این سامانه از فرصت‌های شغلی ثبت شده از سوی صنایع استفاده کنند.


اکبرپور معاون پژوهش و فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند نیز گفت: مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه متناسب با نیاز بازار کار و با هماهنگی و همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی، به عنوان اولین مرکز جوار دانشگاهی در کشور ایجاد شده است که برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه دانشجویان از جمله وظایف آن است.


نمایشگاه کار؛ پیش به سوی آینده، تا پایان امشب در محل سالن امید دانشگاه بیرجند پذیرای دانشجویان، صاحبان صنایع و علاقمندان است.

                                                                 

نظر شما