شناسهٔ خبر: 63230043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از مستند زیست محیطی عروس بوکان

همزمان با افتتاح مرکز آموزش تالابی و خانه محیط زیست گرده قیط و ممیند شهرستان نقده از فیلم مستند زیست محیطی عروس بوکان با حضور مقامات ملی ، استانی و شهرستان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: این فیلم مستند که در مورد پرنده در معرض خطر انقراض میش مرغ است به سفارش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، در ۲۹ دقیقه و به کارگردانی بهروز اسراری ساخته شده است.

سعید شهند افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی را در راستای حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض  انجام می‌دهد و تولید این مستند که نمونه‌ای از اقدامات نرم افزاری این اداره کل است، با هدف آگاهی بخشی، تنویر افکار عمومی و جلب مشارکت‌های عمومی در راستای حفاظت از این پرنده ارزشمند انجام گرفته است.

وی با اشاره به وجود تنها ۲۴ تا ۳۰ قطعه از این پرنده در استان، اظهار کرد: اگر حمایت‌های سازمان در راستای حفاظت از این گونه ارزشمند وجود نداشت، امروز نسل این پرنده در کشور منقرض شده بود، اما با تخصیص اعتبارات لازم و اجرای برنامه‌های حفاظتی، گام‌های مثبتی در مسیر احیا این گونه برداشته شده است  و اداره کل حفاظت محیط زیست برنامه عمل ملی حفاظت از این پرنده را با جدیت دنبال می‌کند.

نظر شما