شناسهٔ خبر: 63225524 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

جبهه ای دیگر علیه اسرائیل گشوده شد

حوثی های یمن در میدان جنگ

ستاره صبح-علی بهاری: جنگ اسرائیل با حماس وارد بیست و ششمین روز خود شد.اتفاق مهم روز گذشته ورود حوثی های یمن به جنگ با اسرائیل بود.عمان خواستار محاکمه اسرائیل به دلیل جنایت جنگی شده است.همچنین حدود 600 بازیگر هالیوود در نامه ای به بایدن خواستار پایان جنگ غزه شده اند.در ادامه آخرین تحولات در جنگ غزه را می خوانید:

صاحب‌خبر -

انصارالله: اسرائیل را با موشک های بالستیک هدف قرار دادیم
یحیی سریع، سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد که این گروه اقدام به شلیک موشک و پهپاد به اهدافی در اسرائیل کرده است.سخنگوی انصارالله گفت که این سومین عملیات برای یاری به برادران مظلوممان در فلسطین بود.وی افزود: به انجام حملات موشکی و پهپادی تا متوقف شدن تجاوزات اسرائیل ادامه می دهیم.یحیی سریع ادامه داد: در برابر تجاوزات ظالمانه امریکا و اسرائیل علیه نوار غزه لازم بود که به وظیفه خود عمل کرده و مردم فلسطین را یاری کنیم.وی اظهار داشت: آنچه ثبات منطقه را برهم می زند و دامنه جنگ را گسترش می دهد، ادامه ارتکاب جنایات در حق مردم نوار غزه و فلسطین توسط اسرائیل است.

ادامه درگیری
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر، تن دادن به برقراری هرگونه آتش‌بس را رد و بر ادامه جنگ تاکید کرد. نتانیاهو در مقابلِ تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ حماس و اسرائیل، تصریح کرد که پذیرش آتش‌بس به منزله تسلیم شدن در برابر حماس است. ارتش اسرائیل می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰۰ هدف از جمله انبارهای تسلیحات، مواضع پرتاب موشک‌های ضد تانک و مخفیگاه های حماس را در نوار غزه هدف قرار داده است. در مقابل، شاخه نظامی حماس هم مدعی شد که با گلوله‌های ضد تانک به سمت «دو خودروی زرهی» ارتش اسرائیل شلیک کرده است.

تلفات اسرائیل
حماس با انتشار آماری، تعداد کشته‌های حملات اسرائیل به نوار غزه را ۸ هزار و ۳۰۶ نفر اعلام کرد. به گفته مقامات اسرائیلی، در حمله موشکی ۷ اکتبرِ حماس به خاک اسرائیل بیش از ۱۴۰۰ نفر کشته شدند که عمدتا غیرنظامی بودند. ارتش اسرائیل از رهگیری یک موشک شلیک‌شده از ناحیه دریای سرخ خبر داد

جان باختگان نوار غزه ۸۵۲۵ نفر 
وزارت بهداشت حماس در نوار غزه اعلام کرد که شمار قربانیان جنگ با اسرائیل در این باریکه به ۸۵۲۵ نفر رسیده است.به گفته مقام‌های حماس از این تعداد ۳۵۴۲ نفر کودک بودند. 

اسرائیل منزل مرد شماره ۲ حماس را در کرانه باختری منفجر کرد
ارتش اسرائیل منزل مرد شماره دو حماس را در کرانه باختری رود اردن منفجر کرد.منزل صالح عروری در کرانه باختری رود اردن در حالی تخریب شد که او از چند سال پیش در لبنان  به سر می‌برد و خانه‌اش در کرانه باختری رود اردن خالی است. 

حوثی‌های یمن: اسرائیل را با پهپاد هدف گرفتیم
نیروهای حوثی یمن مدعی شدند که اسرائیل را با پهپاد هدف گرفته‌اند. 

کانادا: باید توافق فوری 
بشردوستانه برای کمک به مردم نوار غزه به دست بیاید
ملانی ژولی، وزیر خارجه کانادا می‌گوید برای کمک به ساکنان نوار غزه باید توافق فوری بشردوستانه به دست بیاید. او خواستار توقف موقت درگیری‌ها شد تا زمینه ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به باریکه غزه فراهم شود. 

وزیر خارجه تایلند عازم 
مصر و قطر شد
وزیر خارجه تایلند عازم قطر و مصر شد تا درباره سرنوشت ۲۲ تایلندی که توسط حماس گروگان گرفته شده‌اند، گفتگو کند. بر اساس آخرین آمار اسرائیل، بیش از ۲۳۰ نفر از جمله ۲۲ شهروند تایلندی در غزه گروگان گرفته شده‌اند.

بمباران منطقه نزدیک 
به بیمارستان هلال احمر
هلال احمر سرزمین‌های فلسطینی از تبعات وقوع حملات هوایی در نزدیک یکی از بیمارستان‌های خود در شمال نوار غزه، جایی که غیرنظامیان برای محافظت از خود در برابر بمباران‌ اسرائیل در آن پناه گرفته بودند، ابراز نگرانی کرد.این سازمان در شبکه پیام‌رسان ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد: «حملات توپخانه‌ای و هوایی در منطقه تل الهوی غزه که بیمارستان قدس در آن قرار دارد، ادامه دارد. ساختمان می‌لرزد و غیرنظامیان آواره و تیم‌های حاضر در محل کار در ترس و وحشت به سر می‌برند.»

نشست اضطراری سران اتحادیه عرب برگزار می‌شود
دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد که درخواست رسمی از فلسطین و عربستان برای برگزاری نشست اضطراری سران جهان عرب در ریاض برای بررسی تحولات غزه دریافت کرده است.حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب با اعلام این خبر گفت که این نشست 11 نوامبر 2023 برگزار خواهد شد.

یورش اشغالگران به خانه مدیر دفتر شبکه «المیادین» در کرانه باختری
 نیروهای رژیم صهیونیستی به منزل مدیر دفتر ‌شبکه در فلسطین یورش بردند. بنا به گزارش‌ها، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به خانه مدیر دفتر شبکه خبری المیادین در کرانه باختری یورش برده و دو پسر وی را دستگیر کردند.المیادین نوشت:«نیروهای اسرائیلی به منزل ‌ناصر اللحام‌، مدیر دفتر شبکه المیادین در فلسطین اشغالی یورش بردند. به همسر وی تعدی کرده و دو پسر وی را دستگیر کردند.»

عمان خواستار محاکمه اسرائیل بابت جنایات در غزه شد
بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره تجاوزات اسرائیل و محاکمه آن برای کشتار عامدانه غیرنظامیان در غزه شد.البوسعیدی تاکید کرد که عمان به راه حل های سیاسی مبتنی بر گفت و گو و قوانین بین المللی متعهد و پایبند است و خواستار دخالت جوامع بین المللی برای توقف جنگ در غزه و بازداشتن اسرائیل از نقض قوانین بین المللی و تداوم عملیات نظامی کشتار غیر نظامیان در نوار غزه واز بین بردن امکانات و زیرساخت ها و شهرهای فلسطین شد.

سفر رئیس موساد به قطر
مدیر سرویس اطلاعات اسرائیل با هدف پیگیری آزادی بازداشت شدگان توسط جنبش حماس به قطر سفر کرد.

نظر شما