شناسهٔ خبر: 63210302 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

گزارش آنا از بیست و پنجمین روز «طوفان الاقصی»؛

افزایش شمار شهدا به ۸۵۲۵ نفر/ حماس: عملیات زمینی اسرائیل عملاً آغاز شده است

حماسه طوفان الاقصی در حالی وارد بیست و پنجمین روز شد که جهان دیگر نمی‌تواند چشم خود را به روی توحش و بربریت رژیم صهیونیستی ببندد.

صاحب‌خبر -

گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و پنج روز از طوفان الاقصی گذشت و در این مدت، به‌رغم حمایت‌های کورکورانه آمریکا و تروئیکای اروپایی، چشم جهان به روی ماهیت اصلی رژیم صهیونیستی باز شده است.

با این حال، غزه همچنان در آتش کینه صهیونیست‌ها می‌سوزد تا آنجا که نماینده فلسطین در سازمان ملل از این باریکه زخم‌خورده با عنوان «جهنم روی زمین» یاد کرد.

اخبار بیست و پنجمین روز از تحولات غزه و فلسطین اشغالی را با خبرگزاری آنا دنبال کنید:

*مصر برای پذیرش مجروحان غزه موافقت کرد

فرانسه سه‌شنبه شب به نقل از منابع بیمارستانی و امنیتی اعلام کرد: مصر آمادگی خود را برای پذیرش مجروحان فلسطینی اعلام کرده است.

قرار است که فردا چهارشنبه از طریق گذرگاه رفح مصر این مجروحان را بپذیرد.

تاکنون گروه‌های مقاومت فلسطینی، تشکیلات خودگردان و مصر اظهار نظری در این باره نکرده‌اند.

*لبنان به سازمان ملل شکایت کرد

وزارت خارجه لبنان اعلام کرد به دلیل استفاده اسرائیل از بمب‌های فسفر سفید در حملاتش به جنوب این کشور، به شورای امنیت سازمان ملل شکایت خواهد کرد. 

*رونمایی گردان‌های القسام برای اولین‌بار از اژدر بومی «العاصف»

*حمله موشکی مجدد مقاومت به تل‌آویو

منابع رسانه‌ای سه‌شنبه شب از حمله موشکی جدید مقاومت فلسطین به تل‌آویو بر دادند.

خبرگزاری سما در این باره اعلام کرد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس بار دیگر با شلیک چند موشک تل‌آویو ر هدف قرار داد.

طبق گفته منابع مطلع، چند موشک به مناطق مختلف شهر تل‌آویو اصابت کرده است.

*بیانیه حزب‌الله درباره حمله توپخانه‌ای به تیم پیاده نظام رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن یک تیم پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی و کشته و مجروح شدن شماری از اعضای این تیم خبر داد.

در بیانیه حزب‌الله لبنان در این باره آمده است: ساعت ۱۶ بعدازظهر سه‌شنبه، مجاهدین مقاومت اسلامی یک نیروی پیاده‌نظام اسرائیل را در نزدیکی سایت الجرداح با گلوله‌های توپ هدف قرار دادند.

طبق این بیانیه، این حمله تلفات قطعی در میان نظامیان رژیم صهیونیستی برجای گذاشت.

*افزایش شهدای فلسطینی تجاوز صهیونیست ها به کرانه باختری به ۱۲۳ شهید

بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدای تجاوز نیروهای اشغالگر صهیونیست به کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۱۲۳ نفر افزایش یافته است. 

*شهر اشغالی اشدود زیر آتش موشک‌های مقاومت

منابع رسانه‌ای عصر امروز از حملات موشکی شدید مقاومت فلسطین در نوار غزه به شهر اشغالی اشدود در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

<div id="video-display-embed-code_365339" ><script type="text/JavaScript" src="https://ana.press/fa/news/play/embed/876128/365339?width=400&height=300"></script></div>

رسانه‌های فلسطین در این باره اعلام کردند که مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، حمله موشکی شدیدی را به شهر اشغالی اشدود انجام داد.

خبرگزاری شهاب با انتشار تصاویری از آثار این حمله، اعلام کرد که حمله مقاومت به اشدود منجر به آتش سوزی‌های گسترده در مناطق مختلف این شهر شده است.

*سازمان‌های جهانی بهداشت: غزه به یک فاجعه بهداشت عمومی نزدیک می‌شود

کریستین لیندمایر وضعیت بهداشتی غزه را به خاطر بمباران زیرساخت‌های این منطقه اسفناک ارزیابی کرد و نسبت به مرگ و میر غیرنظامیان هشدار داد.

او به خبرنگاران گفت: این یک فاجعه قریب‌الوقوع بهداشت عمومی است که همراه با جابه‌جایی گسترده، ازدحام بیش از حد و آسیب به زیرساخت‌های بهداشتی در حال وقوع است.

*بیش از ۱۰۰ شهید در حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا

یک منبع پزشکی به الجزیره تأکید کرد که تعداد شهدای کشتار اردوگاه جبالیا از ۱۰۰ تن پا فراتر گذاشته است.

پیش‌تر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه ۵۰ تن شهید شدند.

*تماس آمریکا با سران حماس از طریق قطر

یک منبع دیپلماتیک آگاه امروز سه‌شنبه به خبرگزاری اسپوتنیک خبر داد که آمریکا با سران گروه مقاومت فلسطین (حماس) از طریق قطر تماس برقرار کرده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این منبع دیپلماتیک در دوحه اعلام کرد که آمریکا در حال تماس با مقامات حماس از طریق قطر است.

منبع آگاه مذکور بدون ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص اضافه کرد: این تماس از طریق قطر انجام می‌شود.

*صنعا: با موشک و پهپاد سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادیم

سرلشکر یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن عصر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: از منظر احساس مسئولیت و پاسخ به ندای ملت خودمان و ملت‌های اسلامی و آزاده، نیروهای مسلح یمن باید وظیفه خود را در قبال آنچه در فلسطین اشغالی می‌گذرد، ایفا کنند.

<div id="video-display-embed-code_365357" ><script type="text/JavaScript" src="https://ana.press/fa/news/play/embed/876128/365357?width=400&height=300"></script></div>

او افزود: از این رو، با شمار زیادی از موشک‌های بالستیک و پهپاد اهداف مختلف در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادیم و این برای سومین بار بود.

سریع گفت: به ضربات ویژه موشکی و پهپادی تا زمان توقف تجاوزگری اسرائیل ادامه خواهیم داد.

*دیدار امیرعبداللهیان با اسماعیل هنیه در دوحه

در این دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان آخرین تحولات جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه قرار گرفت.

این دومین ملاقات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی‌با رئیس دفتر سیاسی حماس، از زمان انجام عملیات «طوفان الاقصی» است.

*حماس: عملیات زمینی اسرائیل عملا آغاز شده است/ غافلگیری‌های زیادی داریم

 یک سخنگوی جنبش حماس در غزه، امروز (سه‌شنبه، ۳۱ اکتبر)، در گفت‌وگو با شبکه الجزیره، توضیحات و جزئیات بیشتری از روند حمله زمینی نظامیان اشغالگر صهیونیست در نوار غزه ارائه کرد. 

وی تصریح کرد: «نیروهای اسرائیلی تانک‌های خود را وارد مکان‌هایی کردند که چیزی در آن نبود. اشغالگران در چند محور حرکت زمینی خود را آغاز کردند و عملا عملیات زمینی را کلید زدند که بنا بر ملاحظات خود، آن را علنا اعلام نکردند. [رژیم اشغالگر] در برخی از محورها و مناطق کشاورزی و مکان‌هایی که قبل از بمباران، چندین نفر در آن ساکن بودند، در حال پیشروی است و وارد محورهای ضعیفی می‌شود که قبلا بمباران شده و درواقع می‌توان گفت که [این پیشروی] تاکنون هیچ دستاورد نظامی نداشته است». 

*افزایش شمار شهدای غزه به ۸۵۲۵ نفر

در پی تداوم حملات رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدا به ۸۵۲۵ نفر رسیده است؛ ۳۵۴۲ تن از مجموع شهدا کودک و ۲۱۸۷ نفرشان هم زن هستند.

*حمله تانک‌های اسرائیل به غزه

شبکه الجزیره به نقل از وزارت کشور فلسطین از ورود تانک‌های اسرائیلی به غزه خبر داده است.

این رسانه اعلام کرده که تانک‌ها از صلاح‌الدین عبور کرده و وارد خیابان رشید شده‌اند.

*رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری یک پهپاد یمنی شد

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش این رژیم یک پهپاد یمنی را رهگیری کرده است.

*حمله پهپادهای مقاومت به شهرک صهیونیست‌نشین ایلات در سرزمین‌های اشغالی

منابع خبری فلسطینی از حمله پهپادهای مقاومت به شهرک ایلات در سرزمین های اشغالی خبر دادند. به دنبال این حمله پهپادی، صدای آژیر خطر در این شهر به صدا درآمده است.

براساس برخی خبرها، صدای دستکم سه انفجار در ایلات به گوش رسیده است.

هزاران صهیونیست که از شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه از ترس جان آنها تخلیه شده اند، در شهر ایلات اسکان داده شده‌اند.

*گزارش یونیسف از وضعیت وخیم غزه به شورای امنیت سازمان ملل

مدیر اجرایی یونیسف، شورای امنیت سازمان ملل را از وضعیت وخیم و غیرانسانی کودکان در نوار غزه، تحت تأثیر حملات مرگ‌بار رژیم صهیونیستی با خبر کرد و گفت: هزینهٔ واقعی جنگ در غزه را می‌‌‌توان از زندگی هزاران کودکی که جان خود را از دست داده و یا در شرایط جنگی اسفناکی قرار دارند، بررسی کرد.

*یورش اشغالگران به خانه مدیر دفتر شبکه «المیادین» در کرانه باختری

نظامیان رژیم اشغالگر ساعات اولیهٔ صبح امروز با یورش به منزل «ناصر اللحام» مدیر دفتر شبکه «المیادین» در کرانه باختری، پسرش «باسل اللحام» از اعضای جنبش «فتح» را دستگیر کردند.

*رژیم صهیونیستی خانه نائب رئیس حماس را در کرانه باختری منفجر کرد

رژیم صهیونیستی که چند روز پیش اعلام کرده بود؛ دستور تخریب خانه «صالح العاروری»، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در نزدیکی رام‌الله واقع در کرانه باختری صادر شده، صبح امروز (سه‌شنبه، ۳۱ اکتبر) این خانه را منفجر و ویران کرد. 

*وزیر دفاع عربستان در آمریکا: خواهان آتش‌بس در غزه هستیم

وزیر دفاع عربستان سعودی در دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا ضمن تکرار حمایت ریاض از آتش‌بس در غزه، بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان، توقف کوچ اجباری، ورود کمک‌های بشردوستانه و تلاش برای احیای مسیر صلح تاکید کرد.

*نتانیاهو: جنگ در غزه وارد مرحله سوم شده است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنگ با توسعه حمله زمینی در غزه وارد مرحله سوم شده است و گام به گام پیش می‌رود.

*ژاپن دارایی‌های اعضا و شرکت‌های مرتبط با حماس را مسدود کرد

 ژاپن در بحبوحه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دارایی‌های ۹ نفر از اعضای حماس و یک شرکت مرتبط به آن را مسدود و تحریم‌هایی بر روی این سازمان اعمال کرد.

*حزب‌الله، رژیم صهیونیستی را تهدید کرد 

حزب‌الله لبنان امروز با انتشار ویدئویی تحت عنوان «در راه قدس»، رژیم صهیونیستی را تهدید کرد.

 

<div id="video-display-embed-code_364845" ><script type="text/JavaScript" src="https://ana.press/fa/news/play/embed/876128/364845?width=400&height=300"></script></div>

 

*حمله رزمندگان مقاومت به نظامیان صهیونیست در مرز غزه
 
گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس صبح امروز (سه شنبه) اعلام کرد که یک یگان پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی را در نزدیکی گذرگاه "کرم ابوسالم" در مرز نوار غزه با خمپاره هدف قرار داده و خسارت‌هایی به آن وارد کرده است.

*چین نام اسرائیل را از نقشه‌های آنلاین حذف کرد
 
کاربران گزارش داده اند که شرکت‌های نقشه دیجیتال آنلاین مانند «بایدو» و «علی بابا»، نام اسرائیل را به عنوان یک دولت (جعلی) در سیستم‌های خود حذف کرده اند.

*اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت ۳۱۵ نظامی خود

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه‌شنبه) در بیست و پنجمین روز عملیات طوفان الاقصی و در جدیدترین آمار خود اذعان کرد که ۳۱۵ نظامی این رژیم از آغاز نبرد مقاومت فلسطین، به هلاکت رسیده‌اند.

*جهاد اسلامی فلسطین: کاخ سفید منافق و دروغگو است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات سخنگوی کاخ سفید درباره تلاش‌های دولت آمریکا برای ایجاد گذرگاه‌های امن به منظور ورود مواد غذایی به غزه و اینکه نگاه دولت آمریکا به همه غیرنظامیان مساوی است، ادعایی دروغ و نفاقی آشکار است چراکه دولت آمریکا تاکنون با همه تلاش‌ها به منظور آتش بس مخالفت کرده است تا به ارتش اسرائیل برای جنگ نسل‌کشی غیرنظامیان در غزه، زمان بیشتری دهد.

*بیمارستان القدس غزه زیر بمباران شدید اسرائیل

مروان جیلانی، مدیر هلال احمر فلسطین از رام الله در کرانه باختری اشغالی در حدود ۸۲ کیلومتری شمال غزه می‌گوید: بیمارستان قدس در طول شب تحت بمباران شدید قرار داشت و همکارانش در این مرکز گفتند که حملات بسیار نزدیک بود و کل ساختمان می‌لرزید.

به گفته وی کارکنان بیمارستان «نمی‌دانستند که قرار است بیمارستان هدف قرار بگیرد یا نه.»

جیلانی می افزاید که دو ساختمان جانبی بیمارستان که یک مرکز فوریت‌های پزشکی و انبار اصلی آن است «به شدت آسیب دیده و اکنون دیگر قابل استفاده نیستند.»

او می گوید که بیمارستان هیچ کمکی دریافت نکرده و کارکنان «به دلیل ... استرس جسمی و روانی در تحت فشار بی‌سابقه‌ای هستند».

*گزارش‌ها از حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

رسانه‌های محلی بامداد سه‌شنبه از وقوع حملاتی علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا و ائتلاف بین‌المللی در شرق سوریه خبر دادند.
برخی منابع عربی گزارش دادند که محل استقرار اشغالگران آمریکایی در میدان گازی «کونیکو» واقع در شمال شرق دیرالزور، با دو موشک هدف حمله قرار گرفته است.

دقایقی بعد دیگر رسانه‌های محلی خبر دادند که پایگاه نظامیان ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق دیرالزور، برای دومین بار هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

*نزدیک به ۳۰ هزار شهید و زخمی در سه هفته بمباران صهیونیست‌ها

منابع فلسطینی بامداد سه‌شنبه گزارش دادند در پی ۲۳ روز حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۸۳۰۶ نفر به شهادت رسیده و ۲۱ هزار و ۴۸ تن نیز مجروح شدند.

انتهای پیام/

نظر شما