شناسهٔ خبر: 63222386 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

رایزنی وزرای خارجه ایران و تایلند درباره وضعیت اسرای تایلندی جنگ غزه

وزیران خارجه ایران و تایلند درباره وضعیت اسیران تایلندی عملیات طوفان الاقصی گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز به وقت محلی در محل اقامت خود در دوحه با وزیر خارجه تایلند دیدار و گفت‌وگو کرد. هدف از این دیدار پیگری و مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای آزادی برخی شهروندان تایلندی بود که در جریان عملیات طوفان الاقصی احتمالا به اسارت نیروهای مقاومت فلسطینی در آمده اند.

بارنبری باهیدا نوکارا وزیر خارجه تایلند در این دیدار آماری از اتباع و شهروندان کشورش که در جریان عملیات طوفان الاقصی به اسارت در آمده اند ارائه داد و از وزیر امور خارجه کشورمان خواست با توجه به ارتباطی که با نیروهای مقاومت و جنبش حماس دارد تلاشی همراه با حسن نیت برای آزادی اتباع تایلند داشته باشد.

در ادامه امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشریح آخرین وضعیت تحولات جاری غزه و با تاکید بر اینکه اقدام جنش حماس و جریان مقاومت اقدامی کاملا مشروع و منطبق بر قوانین بین المللی و در چارچوب دفاع از حقوق ملت فلسطین بوده است خاطرنشان کرد: جنبش حماس به هیچ وجه به دنبال گروگان گیری نیست و به اصول اخلاقی و انسانی پایبند است و در خصوص موضوع اسرا پیشتر نیز با مقامات حماس گفت و گوهایی انجام شده و امروز هم در دیدار با آقای هنیه به این مسأله اشاره شد و حماس نیز قول داده است که به محض فراهم شدن شرایط میدانی اینگونه درخواست ها را مورد بررسی قرار دهد و نسبت به آزادی شهروندان خارجی اقدام کند اما این موضوع نیازمند توقف حملات رژیم صهیونیستی و برقراری آرامش در غزه است تا مقاومت بتواند وضعیت اسرا را بررسی کرده و به وضعیت آنها رسیدگی کند.

وزیر خارجه در این دیدار جهت پیگیری موضوع به طرف تایلندی قول مساعد داد و بیان کرد که نتیجه را به اطلاع مقامات تایلند خواهد رساند ضمن اینکه در این زمینه اشاره شد که درخواست تایلند پیشتر نیز به دست مقامات ایرانی رسیده و موضوع به مقامات حماس منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه لت، وزیر خارجه کشورمان با اشاره به روابط تاریخی دو کشور و سابقه ۴۰۰ساله آن از همتای تایلندی خود برای سفر به تهران دعوت کرد  همچنین متقابلا وزیر خارجه تایلند از وزیر امور خارجه کشورمان برای حضور در کشورش دعوت کرد./

پایان پیام

نظر شما