شناسهٔ خبر: 63221728 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مسی هشتمین توپ طلا را هم به خانه برد

لئو جاودانه شد

روزنامه جوان

«این توپ طلا هم از آن مارادونا و کل آرژانتین است.» این مهم‌ترین جمله لیونل مسی، فوق‌ستاره فوتبال جهان بعد از دریافت هشتمین توپ طلا در مراسم دوشنبه شب بود.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: «این توپ طلا هم از آن مارادونا و کل آرژانتین است.» این مهم‌ترین جمله لیونل مسی، فوق‌ستاره فوتبال جهان بعد از دریافت هشتمین توپ طلا در مراسم دوشنبه شب بود.
انتخاب مسی برای دریافت توپ طلا از مدت‌ها پیش مشخص بود. قهرمانی در کوپا‌آمه‌ریکا و جام جهانی با آرژانتین، دو موفقیت بزرگی بود که حتی روز‌های پرنوسان حضور او در پاری‌سن‌ژرمن و اینترمیامی را هم زیر سایه خود گرفت تا فوق‌ستاره فوتبال جهان برای هشتمین بار عنوان برترین بازیکن دنیا را از آن خود کند. مسی دو رقیب جدی داشت، ارلینگ هالند و کیلیان امباپه. دو ستاره جوان که خود مسی هم معترف است می‌توانستند توپ طلای امسال را از آن خود کنند، اما فوق‌ستاره آرژانتینی طی سال گذشته با وجود تمام نوسانات هیچگاه از سطح خود پایین‌تر نیامد و همین موضوع هم باعث شد بالاتر از هر دو رقیب جدی قرار بگیرد.
مسی در حالی هشتمین توپ طلا را از آن خود کرد که همه می‌دانیم این آخرین حضور او برای دریافت این جایزه خاص است، جایزه‌ای که او در آن به جاودانگی رسیده و بعید به نظر می‌رسد فوتبالیستی بتواند به این رکورد خارق‌العاده دست پیدا کند. حرف‌های مسی هم بعد از دریافت هشتمین توپ طلا جالب توجه بود: «از همه به‌خصوص هم‌تیمی‌هایم متشکرم. از تمام کسانی که به من رأی دادند متشکرم. این توپ طلا یک هدیه عالی برای تمام مردم آرژانتین است. من نمی‌خواهم ارلینگ هالند یا کیلیان امباپه را فراموش کنم که سال فوق‌العاده و دیدنی داشتند. هر دوی آن‌ها لیاقت کسب این جایزه را دارند و شک ندارم در سال‌های آینده برنده این جایزه خواهند شد.»
کاپیتان تیم ملی آرژانتین ادامه داد: «می‌خواهم به همه افرادی که از قهرمانی آرژانتین در جهان خوشحال بودند اشاره ویژه‌ای داشته باشم. همچنین از خانواده‌ام، همسرم و فرزندانم تشکر می‌کنم. از همسرم به خاطر حضور در بدترین لحظات و کمک او به پیشرفتم در فوتبال. بدون تو این امکان وجود نداشت. می‌خواهم در آخر به مارادونا اشاره کنم. تولدت مبارک؛ فکر می‌کنم جایی بهتر از اینجا برای تبریک گفتن به او وجود ندارد، پر از بازیکنان فوتبال و جایزه‌های مختلف. این توپ طلا هم از آن تو و کل آرژانتین است.»
مسی خاطرنشان کرد: «خوش‌شانس بودم که در بهترین تیم جهان و تاریخ حضور داشتم و به لطف آن‌ها جوایز فردی زیادی کسب کردم. با آرژانتین روز‌های بدی را داشتم، اما هرگز تسلیم نشدم و به این مسئله افتخار می‌کنم. همه جوایز فردی‌ام ویژه بودند، اما در درجه دوم هستند، چون همیشه بر اهمیت تیم تأکید می‌کنم.»

نظر شما