شناسهٔ خبر: 63220855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحویل پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به همتای روس

پیام مکتوب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تحولات سرزمین‌های اشغالی و ادامه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تحویل رئیس مجلس دومای روسیه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو؛ در گرماگرم حملات وحشیانه و کشتار مردم بی‌دفاع غزه به دست رژیم کودک‌کش اسرائیل، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در ادامه دیپلماسی فعال سیاسی - پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، پیامی کتبی برای همتای روسی خود ارسال کرد تا با استفاده از ظرفیت پارلمان‌ها، همگرایی تهران و مسکو و نیز ایجاد اجماع کشور‌ها در صحنه‌های بین‌المللی، نسل‌کشی در فلسطین متوقف شود.

<div id="video-display-embed-code_10360652"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4037825/10360652?width=600&height=350"></script></div>

مصاحبه‌ها:
۱- وحید جلال‌زاده - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران
۲-ویچسلاو والودین - رئیس مجلس دومای روسیه
۳- سارا فلاحی - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران
۴- شهریار حیدری - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران

پیام مکتوب دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تحولات سرزمین‌های اشغالی و ادامه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تحویل رئیس مجلس دومای روسیه شد.
وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در دیدار با ویچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه، پیام مکتوب دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تحولات سرزمین‌های اشغالی و ادامه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه را به وی تسلیم کرد.
ویچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه در این دیدار بر ادامه همکاری‌های تهران و مسکو برای قطع فوری کشتار بیرحمانه مردم بی‌دفاع نوار غزه و ضرورت حمایت جهانی از ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: آمریکا شریک و مسئول اصلی ادامه وقایع غمبار غزه است که تاکنون به کشته شدن هزاران زن و کودک بی‌گناه و ویرانی منازل مسکونی، بیمارستان‌ها، مساجد، مدارس و کلیسا‌ها شده است.
والودین با تمجید از دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، برای پایان بخشیدن به جنایات ظالمانه رژیم اسرائیل در نوار غزه گفت: آنچه تاکنون مانع تحقق آتش‌بس و پایان کشتار بی‌گناهان در غزه شده، کارشکنی‌های آمریکا در شورای امنیت و دمیدن این کشور بر آتش جنگ است.
رئیس مجلس دومای روسیه به تلاش‌های مسکو برای توقف هرچه سریعتر کشتار مردم فلسطین در مجامع بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: مواضع رئیس جمهور روسیه و مقامات سیاسی و پارلمانی این کشور درباره تحولات فلسطین کاملا واضح و شفاف است و دولت و ملت روسیه در کنار فلسطینیان ایستاده‌اند.
در این دیدار که کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه، شهریار حیدری نایب رئیس و سارا فلاحی عضو این کمیسیون هم حضور داشتند، وحید جلال‌زاده از مواضع دولت روسیه در مجامع بین المللی و حمایت از مظلومان فلسطینی قدردانی کرد و افزود: ایران و روسیه به تلاش‌های خود برای پایان فوری جنایات اشغالگران مورد حمایت آمریکا ادامه خواهند داد.
وحید جلال‌زاده همچنین در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما به محتوای پیام رئیس خانه ملت اشاره کرد و گفت: آقای قالیباف در این پیام هم حقایق میدانی غزه را تشریح کرده‌اند و هم خواهان ایجاد اجماع بین کشور‌های دوست و کشور‌های مستقل جهان برای دفاع از حقوق ملت فلسطین هستند.
سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم به مذاکرات و رایزنی‌های فشرده پارلمانی در روسیه اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم کشور‌هایی را که مخالف جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه هستند را گردهم آوریم تا با فشار بین‌المللی، جنایات رژیم صهیونیستی حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکایی‌ها از این رژیم سفاک را متوقف کنیم.
شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در گفتگو با صداوسیما، از اقدامات هماهنگ ایران و روسیه برای کمک به همگرایی منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف حملات وحشیانه صهیونیست‌ها خبر داد.
رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، پیش از این هم در نشست مشترک با «الکساندر باباکوف» معاون مجلس دوما، «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته بین‌الملل و رئیس فراکسیون لیبرال-دمکرات و «الکساندر کارتاپولوف» رئیس کمیته دفاعی مجلس دوما، بر عزم جدی ایران و روسیه برای پایان بخشیدن به جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه تاکید کردند.
دیدار و رایزنی با «کنستانتین کاساچوف» نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه، از دیگر برنامه‌های هیات پارلمانی کشورمان در مسکو بود.

نظر شما