شناسهٔ خبر: 63216449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرهای پلیس پایتخت؛

دستگیری زن همسرکُش در شمال تهران و کشف کلاهبرداری هفت میلیاردی اینترنتی

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: زنی که همسر ۴۷ ساله خود را در شمال شهر به قتل رسانده بود، شناسایی و دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار علی ولی پور گودرزی روز سه شنبه در این باره گفت: اواخر اسفند پارسال فوت مردی ۴۷ ساله در شمال تهران به پلیس اعلام شد و موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی اقدامات میدانی و اطلاعاتی دریافتند؛ پیکر بی جان مردی در یک اتاق کنار تختخواب به صورت طاق باز افتاده و در تن پیمایی هیچگونه آثار جراحت، شیار گردن نیز مشاهده نشد. در ادامه پزشکی قانونی علت فوت را مصرف بیش از حد مواد مخدر اعلام کرد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: کارآگاهان در ادامه با دعوت از همسر مقتول و تحقیقات از وی دریافتند که مقتول به دلیل وجود یکسری بیماری ها به مصرف مواد مخدر روی آورده بود و شب واقعه به دلیل درد بیش از اندازه مصرف مواد مخدر را ۲ برابر کرده است که همین امر باعث فوت وی شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه گفته های همسر مقتول با شواهد بدست آمده ضد و نقیض بود، عنوان کرد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده به صورت میدانی، اطلاعاتی و فنی متوجه شدند که همسر مقتول با فردی ارتباط نامتعارف دارد و با مقتول نیز اغلب دعوا و درگیری داشته است و به همین دلیل با صدور قرار قانونی از مراجع قضایی کارآگاهان همسر مقتول را دستگیر و به اداره دهم انتقال دادند.

سردار ولی پور گودرزی ادامه داد: همسر مقتول همانند قبل به گفته های خود اصرار داشت و اعلام کرد که همسرش را به قتل نرسانده، در همین بین مردی که همسر مقتول با او ارتباط نامتعارف داشته را که به دلیل سرقت در زندان تهران بزرگ حضور داشت به اداره دهم انتقال دادند و وی هم در بازجویی منکر حقایق می شد تا اینکه همسر مقتول سرانجام اقرار کرد شوهر خود را به قتل رسانده است.

وی افزود: همسر مقتول گفت که به دلیل برخی مشکلات از همسرم خسته شده بودم و قصد داشتم از وی جدا شوم از این رو با یک مرد آشنا شده و پس از گذشت مدتی ارتباطمان عمیق تر شد. تا اینکه به کمک آن مرد به قصد کشتن همسرم، یک مواد مخدر با دز بالا به او دادم و پس از مصرف آن او را شبانه به قتل رساندیم.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ یادآور شد: هر ۲ متهم با اقرار صریح به واقعیت ماجرا به جرم قتل عمد با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی به زندان تهران بزرگ انتقال داده شدند.

رد رشوه میلیاردی ماموران پایگاه چهارم سازمان اطلاعات پلیس تهران

همچنین سرهنگ پیام کاویانی رییس سازمان اطلاعات پلیس تهران از صحت عمل و رد رشوه یک میلیارد ریالی ماموران وظیفه‌شناس خبر داد و گفت: در پی چندین فقره تیراندازی توسط عده ای از قاچاقچیان مسلح مواد مخدر که بعضا منجر به تخریب خودرو و جراحت تعدادی از شهروندان در شرق تهران شده بود، پرونده ای در پایگاه چهارم سازمان اطلاعات پلیس تهران تشکیل و بلافاصله رسیدگی به این موضوع و دستگیری عاملان آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: متهمان این پرونده که متوجه شده بودند تحت تعقیب پلیس هستند به مدت یک هفته متواری و هربار محل اختفای خود را تغییر می دادند اما در نهایت پلیس مخفیگاه این افراد شرور در حوالی تهرانپارس را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، ۷ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر به همراه آلات و ادوات جرم و مقادیر قابل توجهی از سلاح و مواد مخدر دستگیر و تمامی این افراد برای سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل شدند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به اینکه در حین عملیات دستگیری یکی از متهمان اصلی این پرونده برای چشم‌پوشی پلیس و فرار از روند قانونی مبلغ یک میلیارد ریال وجه نقد به عنوان رشوه به ماموران پلیس پیشنهاد داد، گفت: متهم با عزت نفس و صحت عمل ماموران پلیس مواجه شد و تمامی متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری زن همسرکُش در شمال تهران و کشف کلاهبرداری ۷ میلیاردی اینترنتی

کلاهبرداری ۷ میلیاردی اینترنتی

در خبری دیگر از پلیس، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان حراج پائیزه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد.

وی توضیح داد: شخصی با مراجعه به پلیس فتا پایتخت مدعی شد که افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش لباس های ارزان قیمت از وی کلاهبرداری کرده اند.

معظمی گودرزی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار داشت در فضای مجازی به دنبال خرید لباس برای خود بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از لباس های تخفیف خورده با قیمت های مناسب مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی جهت خرید برای آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی ادمین صفحه مذکور شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق غرب تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی تاکید کرد: متهم بیش از ۷ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بود.

شناسایی باند سارقان اماکن خصوصی

سرهنگ کیومرث حسنوند سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران هم خبر داد که با تلاش ماموران زبده کلانتری ۱۰۳ گاندی، یکی از سارقان باند ۵ نفره سرقت منازل مسکونی منطقه دستگیر شده است.

وی افزود: هشتم آبان ماه تیم عملیات کلانتری ۱۰۳ گاندی در حال گشت زنی در محدوده خیابان نفت شمالی تهران بودند که گزارشی شامل سرقت منزل توسط باند سارقان به دست ماموران رسید و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۰۳ گاندی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی و مشاهده دوربین های مدار بسته مشخص شد سارقان با دو خودرو که شامل ۳ مرد و ۲ خانم بود با همکاری یکدیگر با تشکیل باند ۵ نفره به سرقت از منازل محدوده گاندی می پردازند.

سرهنگ حسنوند اشاره کرد: پلاک یکی از خودرو ها شناسایی شد و یگان تجسس با به همراه داشتن دستور مقام قضائی مبنی بر جلب متهم در محل حاضر و موفق به دستگیری یکی از متهمان شدند.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران یادآور شد: متهم به بیش از ۲۰ فقره سرقت با همکاری همدستانش اعتراف و دستگیری ۴ متهم دیگر پرونده، در دستور کار کلانتری ۱۰۳ گاندی قرار دارد.

ناکامی باند سارقان منزل در محدوده نصر

همچنین سرهنگ علی قاسم پور رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۳ نفر از سارقان منزل در حین سرقت در عملیات ماموران کلانتری نصر خبر داد.

وی توضیح داد: شب گذشته تیم عملیات کلانتری ۱۳۷ نصر درحال گشت زنی در محله جلال آل احمد تهران به یک دستگاه خودرو پژو پارس با ۳ سرنشین مشکوک شده و خودرو را تحت مراقبت های ویژه پلیسی قرار می دهند.

وی افزود: با استعلام پلاک خودرو متوجه می شوند پلاک خودرو پژو پارس دستکاری شده و در همین حین سارقان اقدام به تخریب درب یکی از منازل کرده که ماموران بلافاصله برای دستگیری افراد وارد عمل می شوند و دستور ایست صادر می شود.

دستگیری زن همسرکُش در شمال تهران و کشف کلاهبرداری ۷ میلیاردی اینترنتی

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: سرنشینان خودروی پژو پارس پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شدند و با حرکات مارپیچ به خودروی‌های عبوری شهروندان آسیب وارد کرده و به هشدار ماموران بی‌توجهی کردند.

به گفته این مقام انتظامی، ماموران با استفاده از قانون بکارگیری سلاح و شلیک چند تیر هوایی به متعاقب آن به لاستیک خودرو مذکور موفق به توقف خودرو و دستگیری هر ۳ متهم شدند.

سرهنگ قاسم پور یادآور شد: متهمان همگی دارای سابقه سرقت و تحمل حبس در زندان بودند و تعدادی اموال مسروقه از خودروی آنان کشف و متهمان به ۱۲ فقره سرقت از منازل با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: شناسایی مال باختگان در دستور کار کلانتری ۱۳۷ نصر قرار گرفته و کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

نظر شما