شناسهٔ خبر: 63215967 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری یادواره لاله‌های روشن در بوکان

در اجرای طرح یادواره لاله‌های روشن و به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی، همایش تجلیل از دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر بوکان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛فرماندار شهرستان بوکان در این مراسم گفت: رویدادهای آبان ‌ماه و شکل گیری انقلاب اسلامی تأثیر ویژه ای در تاریخ معاصر ایران و ورق خوردن نظم نوین جهانی داشته که بی‌تردید تأثیر رهبری امام خمینی و نقش دانش آموزان در این تاریخ پرفراز و نشیب ماندگار بوده و خواهد ماند.برگزاری یادواره لاله‌های روشن در بوکان

خشایارصنعتی افزود:تصویب قانون کاپیتولاسیون،تبعیدحضرت امام(ره)،حمله به دانشجویان در دانشگاه تهران توسط رژیم شاهنشاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا رویدادهای سرنوشت‌ سازی بود که از سال ١٣۴٢ آغاز و درنهایت سبب پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

صنعتی اظهارکرد: اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی در همان روزهای اول، پایه‌های تفکر غلط استکبار را به لرزه درآورد و امروز به‌عنوان تفکر غالب در میان تمام ملتهای آزاداندیش جهان می‌درخشد.

وی، با اشاره به نقش دانشجویان و دانش‌آموزان در رسیدن ایران به جایگاه فعلی در سطح جهانی گفت: امروز شاهد تغییر جبهه‌های نبرد با دشمنان هستیم و در این میان نقش و جایگاه ویژه جوانان غیرقابل‌انکار است.

صنعتی افزود: حضور پیشروانه دانشجویان و دانش‌آموزان در سنگرهای علم و دانش در سایه امنیت پایدار جامعه سبب شده است که امروز ایران اسلامی جز مقتدرترین کشورهای جهان باشد.

وی، همچنین با اشاره به حوادث فلسطین، طوفان الاقصی را متأثر از تفکر و روحیه شهادت ‌طلبی که همان اندیشه ناب انقلاب اسلامی است، دانست و گفت: امروز جهانیان می‌بیند که هیمنه رژیم کودک کش صهیونیستی درهم ‌شکسته است.

فرماندار شهرستان بوکان افزود: بی شک پس از طوفان الاقصی شاهد دگرگونی تاریخی در جهان خواهیم بود و این آزاداندیشی و ندای حق طلبی مظلومان و مستضعفان است که بر استکبار و ظلم پیروز خواهد شد.

 در ادامه این برنامه با حضورجمعی از مسئولان شهرستان از خانواده شهدا و دانش‌آموز بوکان تجلیل شد.

نظر شما