شناسهٔ خبر: 63214777 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

تغییرات در شیوه صدور گواهینامه‌ رانندگی

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا نوشت: رئیس پلیس راهور فراجا از تغییرات گسترده در شیوه صدور گواهینامه‌ رانندگی خبر داد.

سردار سید کمال هادیانفر:

* (وی از صدور گواهینامه دو زبانه رانندگی برای متقاضیان خبر داد):  براساس کنوانسیون ژنو گواهینامه رانندگی رانندگی کشورمان در ۷۲ کشور دیگر معتبر است و در مورد پذیرش گواهینامه در ۱۳ کشور نیز درحال رایزنی و پیگیری هستیم. در همین راستا نیز تصمیم گرفتیم تا برای متقاضیان گواهینامه دو زبانه صادر کنیم. الزامی در دریافت کواهینامه دو زبانه وجود ندارد و به زودی سامانه درخواست آن فعال می‌شود.

* (با اشاره به اجرای طرح رنگ‌بندی گواهینامه‌ها): گواهینامه سفید برای رانندگان خوب، گواهبنامه نقره‌ای برای رانندگان خیلی خوب و گواهینامه طلایی برای رانندگان عالی صادر می‌شود. البته ابن طرح فقط در رنگ‌بندی خلاصه نمی‌شود و یکسری تسهیلات نیز برای این رانندگان در نظر گرفته خواهد شد که از جمله آن می‌توان تخفیف در جرایم قبلی و … اشاره کرد که البته نیازمند تصویب مجلس است.

* (اجرای طرح شماره‌گذاری خودرو در مقابل در منازل): این طرح به شکل آزمایشی در تهران اجرا می‌شود و بعد از آن به شکل سراسری اجرا شده و خدمات تعویض پلاک در محل نیز انجام خواهد شد.

* به گفته وی در این طرح که به صورت آزمایشی از تهران آغاز می شود ون‌های پلیس راهور برای فرایند تعویض پلاک به در منزل متقاضیان مراجعه می‌کنند و متقاضیان با مراجعه به سامانه سخا اقدام به ثبت اطلاعات و درخواست خدمت می‌کنند و پس از آن تیم پلیس راهور برای انجام  تعویض پلاک خودرو به در منزل فرد مراجعه و کلیه خدمات درهمان مکان ارائه می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما