شناسهٔ خبر: 63210300 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تجمع گسترده تشکل‌های کارگری یونان در همبستگی با فلسطین

کارگران یونانی با شعار «قتل عام را متوقف کنید» و «ما شریک جنایت نخواهیم بود» از دولت یونان و اتحادیه اروپا خواستند تا هرگونه حمایت از دولت اسرائیل در جریان حمله به نوار غزه متوقف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از اتحادیه WFTU، این هفته در روز دوشنبه سی‌ام اکتبر، هزاران کارگر یونانی در آتن پایتخت این کشور به دعوت از تشکل‌های کارگری و در راس آن اتحادیه سراسری کارگران این کشور «PAME» در دفاع از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند. 

آنها با شعار «قتل عام را متوقف کنید» و «ما شریک جنایت نخواهیم بود!» از دولت یونان و اتحادیه اروپا خواستند تا هرگونه حمایت از دولت اسرائیل در جریان حمله به نوار غزه متوقف شود. 

تشکل سراسری «PAME» یونان از زحمتکشان و کارگران این کشور خواست نسبت به کشتاری که اسرائیل در فلسطین انجام می‌دهد، واکنش اعتراضی از خود نشان دهند. 

در بیانیه اعضای این تشکل آمده است: ما همراه با مردم اغلب کشورهای جهان علیرغم تلاش برای ساکت‌کردن امواج اعتراضی به جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، بسیج بزرگی را در همبستگی با مردم فلسطین برگزار می‌کنیم و به خیابان‌ها باز خواهیم گشت. ما برای تحقق یک فلسطین آزاد و برای توقف خشونت‌ها و جنگ و برای جلوگیری از هرگونه مشارکت کشورمان در کشتار فلسطینی‌ها، به خیابان می‌آییم. 

در تظاهرات بزرگ تشکل‌های کارگری و دانشجویی در آتن (پایتخت یونان)، تجمع‌کنندگان مقابل سفارتخانه‌های آمریکا و اسرائیل رفته و با اجتماع در مقابل این دو محل، به سردادن شعارهای ضد جنگ پرداختند. 

هزاران نفر با شعار «جنایت‌کاران… جنایت‌کاران... » انگشت اشاره خود را رو به این دو سفارتخانه گرفتند.

سفیر دولت خودگردان فلسطین در یونان و و نماینده مهاجران و پناهندگان فلسطینی در یونان نیز در این تظاهرات شرکت کرده و از اعلام همبستگی تشکل‌های کارگری، مدنی و دانشجویی این کشور با مردم غزه قدردانی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما