شناسهٔ خبر: 63195275 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک گزارش تحقیقاتی اعلام کرد

تسلیحات اتمی آمریکا با هدف حمایت از امنیت کره جنوبی باید مدرن شوند

ایراندخت آذر شکیب

یک گزارش تحقیقاتی که امروز (دوشنبه) منتشر شد، اعلام کرد که کره جنوبی و ایالات متحده باید حدود ۱۰۰ سلاح هسته‌ای تاکتیکی آمریکا را برای حمایت از امنیت سئول در برابر تهدیدات رو به رشد کره شمالی مدرن کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، موسسه «آسان» برای مطالعات سیاسی و Rand Corp در گزارشی مشترک تاکید کردند که کره شمالی در حال ایجاد یک نیروی تسلیحات اتمی است که می‌تواند تهدیدی وجودی برای کره جنوبی و همچنین تهدیدی جدی برای آمریکا باشد.

در این گزارش با عنوان «گزینه هایی برای تقویت اطمینان اتمی کره جنوبی» آمده است: به نظر می‌رسد که کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در حال ایجاد نیرویی با ۳۰۰ تا ۵۰۰ سلاح اتمی است و تا ۲۰۳۰ به آستانه ۳۰۰ تایی سلاح اتمی می‌رسد.

در این گزارش همچنین تخمین زده شده که یک حمله هسته‌ای احتمالی کره شمالی به قدرتمندی ششمین آزمایش هسته‌ای این کشور اگر علیه سئول انجام شود، منجر به کشته و جراحات جدی نزدیک به دو میلیون نفر خواهد شد. کره شمالی امیدوار است که استفاده از سلاح اتمی برای تهدید واشنگتن با هدف شکستن اتحاد و ائتلاف بین آمریکا و کره جنوبی و سلطه کره جنوبی بدون حمله به آن باشد.

در ادامه این گزارش همچنین مدرنیزه شدن حدود ۱۰۰ سلاح هسته‌ای تاکتیکی ایالات متحده با هزینه کره جنوبی درخواست شده و آمده که این تسلیحات می‌توانند در ایالات متحده ذخیره شوند، اما به سرعت قابل استقرار در کره جنوبی هستند و آمریکا به حمایت از این کشور متعهد است.

در گزارش موسسه مذکور همچنین خاطرنشان شده است، روند متوالی چهار مرحله‌ای برای ارسال تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده به کره جنوبی و تحت فشار قرار دادن پیونگ یانگ برای متوقف کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای خود همچنین شامل ساخت انبار جدید تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی ایالات متحده در کره جنوبی و استقرار تمام یا بخشی از سلاح این تسلیحات روی زیردریایی موشک بالستیک آمریکاست که در اقیانوس آرام برای هدف قرار دادن کره شمالی عمل می‌کند.

«اعلامیه واشنگتن» که مورد توافق یون سوک یول و جو بایدن روسای جمهوری کره جنوبی و آمریکا برای تقویت بازدارندگی بیشتر در مقابل کره شمالی در نشست آوریل سال جاری میلادی قرار گرفت، با هدف شفافیت استراتژیک بیشتر است، اما جزئیاتی که برای افزایش اطمینان اتمی به کره جنوبی است را در خود ندارد.

انتهای پیام

نظر شما