شناسهٔ خبر: 63192064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از هر ۹ بارداری در ایلام ۱ مورد منجر به سقط جنین می‌شود

خبرگزاری صدا و سیما

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه نظارت ها و آموزش های فرهنگی برای کاهش سقط جنین در استان افزایش می یابد گفت: از هر ۹ بارداری در استان ۱ مورد منجر به سقط جنین می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نیکونهاد در نشست ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با اشاره به اینکه بنا بر مصوبه ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نظارت‌ها و آموزش‌های فرهنگی برای کاهش سقط جنین در استان افزایش می‌یابد اظهار داشت: آمار‌های رسمی که در سامانه سیب ثبت شده نشان می‌دهد بیش از ۹  درصد بارداری‌های استان منجر به سقط می‌شود
 
نیکونهاد در ادامه افزود: روند سقط نسبت به سال گذشته حدود یک درصد در استان افزایش یافته است.
 
علیمحمدی رئیس دانشگاه ایلام در این نشست نیز با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های متاهلی بیان کرد: علاوه بر اعطای وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل متقاضی، احداث یک خوابگاه متاهلی ۵۸ واحدی مصوبه سفر هیات دولت به استان به محض تخصیص اعتبار آغاز می‌شود.
 
یاسمی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان نیز درخصوص تسهیلات فرزند آوری اعلام کرد: تقریبا در استان ۳ هزار و ۹۸۷ نفر به مبلغ ۲۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده است که تعداد ۹۵۷ نفر نیز در صف پرداخت هستند.  
 
گفتنی است نظر مشترک اعضای این نشست در خصوص مقابله با سقط جنین افزایش نظارت بر داروخانه‌ها و شناسایی اماکن غیرمجاز فروش دارو و انجام کار‌های فرهنگی و آموزشی بود.
<div id="video-display-embed-code_10353763"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4035885/10353763?width=400&height=300"></script></div>

 

 

 

 

نظر شما