شناسهٔ خبر: 63189460 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار رئیس دیوان عالی با دبیر ستاد حقوق بشر تاکید شد؛

رسیدگی تخصصی به پرونده‌های اتباع بیگانه/تأکید بر پیگیری قضایی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی

تهران - ایرنا - رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به وجود شعب تخصصی در این دیوان گفت: پرونده‌های اتباع بیگانه و مرتبط با امور بین‌الملل در شعب تخصصی دیوان عالی کشور با سرعت بیشتری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از دیوان عالی کشور، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در دیدار با کاظم غریب آبادی روز دوشنبه با اشاره به ضرورت دفاع از مردم مظلوم فلسطین در مقابل اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس، بر پیگیری قضایی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی تأکید کرد و افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، رژیم اسرائیل باید محاکمه شود و این وظیفه کشورهای اسلامی همچون جمهوری اسلامی است که از مردم مظلوم فلسطین به صورت معنوی و سیاسی حمایت کند.

منتظری تشکیل کارگروه ویژه پیگیری حقوق مردم فلسطین را امری مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: جامعه جهانی و بین‌الملل باید برای محاکمه این رژیم کودک‌کش با یکدیگر متحد شوند.

رسیدگی تخصصی به پرونده‌های اتباع بیگانه/تأکید بر پیگیری قضایی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی

وی با اشاره به صلاحیت دادگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در رسیدگی به پرونده‌ها و جرایم اتباع بیگانه تصریح کرد: علاوه بر حقوقی که در قوانین برای اتباع خارجی تصریح شده، جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده دستیابی به این حقوق و انجام و پیگیری امور مربوطه برای آنها تسهیل و تسریع شود.

منتظری با اشاره به وجود شعب تخصصی در دیوان عالی کشور افزود: رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عالی کشور، شکلی است و پرونده‌های اتباع خارجی و مرتبط با امور بین الملل در شعب تخصصی دیوان عالی کشور با سرعت بیشتری مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

نظر شما