شناسهٔ خبر: 63185312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید برکشت گونه‌های گیاهی مقاوم و بومی در اهواز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز بر لزوم تامین ۱۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای شبکه انتقال آب خام تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان ،علی‌اصغر اسداللهی اظهار کرد: این مراسم برای ترویج سنت حسنه کاشت درختان و نگهداری از درختان به ویژه درختان مثمر است و نخل به عنوان نمونه و طلایه‌دار درختان مقاوم، مثمر و بومی منطقه انتخاب شده است. شورای شهر و شهردار اهواز قول داده بودند که این مراسم برگزار شود بنابراین در آغاز فصل کاشت، این کار انجام شده است.تاکید برکشت گونه‌های گیاهی مقاوم و بومی در اهواز

وی افزود: برای داشتن فضای سبز پایدار، سه عنصر اصلی آب پایدار، بستر مناسب و گونه مقاوم مورد نیاز است. آموزش و همراهی مردم و پرسنل نیز در این زمینه بسیار مهم است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: در خصوص تامین آب پایدار، امسال ۵۲ میلیارد تومان برای توسعه شبکه آب خام مناطق تخصیص یافته و کار در حال انجام است. در خصوص شبکه انتقال نیز برای انتقال آب خام ۱۵۱ میلیارد تومان نیاز است که تامین آن در حال پیگیری است و امیدواریم با مساعدت، آب پایدار به مناطق شهرداری برسد تا از سال بعد شبکه‌های توزیع و گسترش اجرا شوند.

وی بیان کرد: در خصوص بستر خاک نیز بهبود کیفی خاک و برای داشتن فضای سبز سرسبز و شاداب در برنامه این سازمان است و در حال پیگیری است. همچنین با همراهی و همکاری استادان و دانشگاهیان، گونه‌های مقاوم و بومی شناخته شده‌اند و بر اساس طرح‌ها و محل‌های مناسب پیش‌بینی شده، به چند روش در فصل زراعی که تا اردیبهشت‌ماه طول می‌کشد، در سطح شهر کشت می‌شوند.

نظر شما