شناسهٔ خبر: 63183559 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

افزایش 33 درصدی مسافران مترو طی ۲ سال

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تعداد مسافران مترو در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰۸ میلیون نفر و در سال گذشته ۴۰۹ میلیون نفر بوده است، گفت: درصد افزایش ۳۳ درصد بوده و اگر مدیریت حمل ونقل در دوره ششم مدیریت شهری با تدبیر رییس و اعضای شورا به نتیجه نمی‌رسید با بحران جدی روبه رو می‌شدیم.

صاحب‌خبر -

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تعداد مسافران مترو در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰۸ میلیون نفر و در سال گذشته ۴۰۹ میلیون نفر بوده است، گفت: درصد افزایش ۳۳ درصد بوده و اگر مدیریت حمل ونقل در دوره ششم مدیریت شهری با تدبیر رییس و اعضای شورا به نتیجه نمی‌رسید با بحران جدی روبه رو می‌شدیم. مهدی پیرهادی در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور یک تیم کارشناسی در کنار شهردار تهران در سفر به چین به عنوان یک سفر پردستاورد حضور داشتند، اظهار کرد: مردم شهر تهران از این دستاورد بهره خواهند برد و سفری موثر است که برخی ابعاد آن کمتر مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه مترو ترافیک و آلودگی را کاهش می‌دهد و سطحی را اشغال نمی‌کند، یادآور شد: مطلوبیت توسعه واگن‌ها یک مطلوبیت رضایتمندی در سفر و کاهش زمان برای مسافران را در پی خواهد داشت. پیرهادی با اشاره به اینکه تعداد مسافران مترو در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰۸ میلیون نفر و در سال گذشته ۴۰۹ میلیون نفر بوده است، خاطرنشان کرد: درصد افزایش ۳۳ درصد بوده و در سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه ۹ درصد افزایش یافته است. اگر این اتفاق در دوره ششم مدیریت شهری با تدبیر رییس و اعضای شورا به نتیجه نمی‌رسد با بحران جدی روبه رو می‌شدیم. وی با بیان اینکه ۴۹۲ میلیون سفر در سال ۱۴۰۰ و ۶۶۴ میلیون سفر در سال ۱۴۰۱ در مترو به ثبت رسیده است، گفت: به ازای هر سفر در مترو ۲۲ سنت در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود که این تعداد سفر معادل هفت هزار میلیارد تومان بوده است. 

 

برچسب‌ها:

نظر شما