شناسهٔ خبر: 63173048 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تداوم راهپیمایی‌های حمایت از فلسطین در سراسر جهان

مردم جهان از شرق تا غرب در حمایت از مردم فلسطین که هدف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفتند، تجمع‌های گسترده‌ای را برگزار و جنایات اسرائیل را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین:  درحالیکه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدت گرفته است، صدها هزار تظاهرات‌کننده در سراسر جهان برای حمایت از فلسطینی‌ها به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارشی که روز شنبه از سوی وزارت بهداشت فلسطین منتشر شد، از زمان آغاز بمباران رژیم صهیونیستی به نوار غزه تعداد شهدا به ۷ هزار و ۶۵۰ نفر که اکثرا زن و کودک هستند، افزایش یافته است.

حمایت شدید دولت‌های غربی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی شدت یافته و این تجاوزات و خشونت‌ها به ویژه خشم کشورهای عربی و مسلمان را برانگیخته است.
بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در یک راهپیمایی بزرگ در استانبول به صدها هزار نفر از تظاهرات‌کنندگان گفت که اسرائیل یک اشغالگر است و حماس یک گروه تروریستی نیست.

مردم عراق نیز تظاهرات گسترده ای در بغداد برگزار کردند، در عین حال معترضان فلسطینی هم در کرانه باختری در الخلیل خواستار تحریم جهانی محصولات اسرائیل شدند. آنها شعار می دادند: «در کشتار کودکان فلسطین سهیم نباشید».

فارغ از تظاهرات گسترده‌ای که در منطقه خاورمیانه شکل گرفت، راهپیمایی‌های مردم در قاره اروپا توجه زیادی را به خود جلب کرد. یکی از بزرگترین این اجتماع‌ها در پایتخت انگلیس صورت گرفت که مردم در آن خواستار آتش بس شدند. مردم در خیابان‌های لندن با در دست داشتن پلاکاردهایی بر لزوم توقف حملات تجاوزگرانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکید کردند.

در دیگر نقاط اروپا نیز مردم در شهرهای کپنهاگ، رم و استکهلم برای حمایت از مردم بی دفاع فلسطین به خیابان‌ها آمدند. روزنامه الشرق الاوسط نیز از برگزاری تظاهرات‌های بزرگ در سوئیس، نروژ و فرانسه خبر داد.

برخی از شهرها در فرانسه برگزاری راهپیمایی‌ها در حمایت از فلسطین را ممنوع کرده، بااینحال به رغم ممنوعیت‌ها روز شنبه یک تجمع در پاریس شکل گرفت و چند صد نفر نیز در شهر مارسی در جنوب فرانسه تظاهراتی برگزار کردند.

شرکت کنندگان در یک راهپیمایی در مقابل پارلمان سوئد در استکهلم، بنرها و پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که روی آنها پیام‌هایی مانند «کودکان در غزه کشته می‌شوند»، «نسل‌کشی را متوقف کنید» و «زنده‌باد فلسطین» نوشته شده بود.

به نوشته شبکه خبری بی‌بی‌سی، از سوی دیگر حدود ۳ هزار نفر در مرکز شهر بلفاست پایتخت ایرلند شمالی در تظاهراتی که کارزار همبستگی با فلسطین ایرلند آن را سازماندهی کرده بود، مشارکت داشتند.

در آنسوی آتلانتیک نیز هزاران نفر در پایتخت آمریکا تجمع‌های بزرگی را در خیابان‌ها در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی و سیاست‌های آمریکا در قبال جنگ غزه شکل دادند. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، معترضان در شهر نیویورک یک برگزاری تظاهرات بزرگ در مسافت حدود ۱۵ کیلومتری را از منطقه بروکلین تا منهتن سازماندهی کردند.

تارنمای "مونترال سی‌تی‌وی نیوز" کانادا نیز گزارش داد: صدها نفر نیز در حمایت از فلسطین به خیابان‌های مونترال در این کشور آمدند و خواستار آتش بس شدند. تظاهرات کنندگان این بار جاستین ترودو نخست وزیر کانادا را به علت محکوم نکردن اقدام‌های رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار دادند.
در نیم‌کره شرقی هم مردم دست به اعتراض‌های گسترده‌ای زدند. مردم مالزی با یک جمعیت عظیم روبروی سفارت آمریکا در کوالالامپور شعارهایی را در حمایت از فلسطین سر دادند.
خیابان‌های اندونزی و پاکستان نیز صحنه خروش حامیان مردم غزه بود که از زمان حملات هوایی رژیم صهیونیستی بی‌خانمان شدند.

در ولینگتون پایتخت نیوزلند هم هزاران نفر با حمل پرچم‌های فلسطین و شعارهای «فلسطین را آزاد کنید» به سمت پارلمان این کشور حرکت کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما